AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 OK, hva tenker du om dette? Du har truffet en person du liker godt. Dere blir kjent, etter noen år (!!) blir dere kjærester. Det er den andre personen som har "pushet mest på", og ønsket et stabilt forhold. GREIT. Dere bor i ulike byer, så ting har tatt tid. En helg du er hjemme hos den andre, snubler du (helt tilfeldig) over noe som den andre tydeligvis har prøvd å gjemme bort. På medisinpakningen står navnet til kjæresten din og noe du senere slår opp på internett. Medisinene viser seg å være mot hjertesvikt. ?????????!!!!!!!!!!! !!!!!!!! ??????????? !!!!!!!!!! Så - den andre har hele veien villet være kjærester, men har da aldri nevnt noe om hjertesvikten (????). Når du tenker etter, så kan det forklare en del kroppslige symptomer du så vidt har spurt litt om tideligere - til svar har du bare fått litt mumling og uklar respons. Men hjertesvikt??! Skal man spørre og grave? Bli irritert? Føle seg lurt? Føle seg løyet til? En annen ting er at personen aldri har fortalt at moren lider av uhelbredelig kreft. Dette har du bare fått høre gjennom en felles venn som kjenner en som er svært fortrolig med kjæresten din. Så langt har du valgt å ikke spørre om noen av tingene. Hva hadde du gjort? Blir veldig forvirret. På den ene siden har man da opplevd personen som veldig åpen i flere år - i hvert fall i forhold til å vise hengivenhet og kjærlighet (både gjennom handling og ord). På den andre siden er vedkommende plutselig mye mer privat og lukket enn man trodde (og om ting man normalt deler med en kjæreste?). Anonymous poster hash: dd196...3f0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Helse er en privatsak fram til det angår andre med tanke på framtidsplanlegging osv., men ellers velger man selv hva man vil dele. Anonymous poster hash: e64ce...771 2
Gjest LonelyAngel Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Hva heter medisinen? Noen medikamenter som er beregnet for hjertesvikt, hjelper også mot migrene. 1
Gjest Eurodice Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Hva heter medisinen? Noen medikamenter som er beregnet for hjertesvikt, hjelper også mot migrene. Det står på etiketten hva medisinene er for, og dosering. Selv bruker jeg tre forskjellige for atrieflimmer, og lever et normalt liv. Endret 29. juli 2013 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Det virker unektelig spesielt at kjæresten ikke forteller at moren hans har uhelbredelig kreft. Anonymous poster hash: 38fb9...40f
Limah Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Hjertesvikt kan være så mangt, og noe man kan leve med i lang lang tid uten problemer med dagens medikamenter.
Boost Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Helse -> privatsak.uansett. Reagerer litt at en kjæresten din stoler på har fortalt deg om sykdommen til moren. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Helse er en privatsak, og samtidig kan det være han ikke vil "ødelegge" ved å snakke om så alvorlige og triste ting som at moren hans er uhelbredelig syk. Jeg ville imidlertid fortalt ham at jeg visste det fordi en venn av ham har fortalt det, og sagt at jeg er åpen for å snakke om det hvis han vil. Det med medisinene ville jeg ikke nevnt, har det noen betydning uansett? Han forteller det sikkert etter hvert. Hjertesvikt kan være alvorlig, men kan også være noe man kan leve lenge og bra med. Anonymous poster hash: a32d1...978
Gjest oreokaka Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Først og fremt: Helse er en privatsak. Andre: At han går på medisiner er en bra ting. Det betyr ikke at han skal dø. Det er VEEELDIG mange som går på slike medisiner, og lever et vanlig og langt liv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Jeg synes det er rart at han har valgt å holde to så viktige ting skjult for deg i flere ÅR. Det sier noe om manglende tillit, Hdde det vært bare noen måneder, kunne det vært mer forståelig. Man forteller da en man har som en av de nærmeste både om hjertesykdom (selv om en del medisiner brukes mot andre ting enn kun det de er laget for. Enkelte betablokkere brukes mot nervøsitet bl.a). Og at moren er dødssyk burde han da virkelig fortalt en han har vært sammen med i mange år, når han selv har tatt initiativet til et forhold. Jeg hadde fortalt han hva du vet, så sant du kom over medisinen ved et uhell og ikke snoket. Også at du har fått vite det om moren, men spurt på en skånsom måte. Det kan hende han fortrenger det litt og ikek ebvisst holder det skjult. Noen kan fortrenge de utroligste ting.Anonymous poster hash: 75840...35a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Skjønner ikke problemet. Om du har merket disse symptomene i flere år, har han antagelig også gått på medisinene lenge, og da er situasjonen åpenbart under kontroll. Jeg synes dette med morens kreftsykdom er en naturlig ting å nevne, men folk reagerer forskjellig og han får selv bestemme hvordan han best takler sin mors forestående bortgang. For deg er det kanskje noe du vil snakke om, men han tenker sannsynligvis annerledes, og det er da helt i orden. Jeg må ærlig talt si at innlegget ditt gir inntrykk av at du reagerer på dette kun fordi du opplever at stoltheten din er såret, ikke fordi du så gjerne skulle hjulpet. Det synes jeg er synd.Anonymous poster hash: 53e3a...9da 1
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Forstår ikke hvorfor du mener han har løyet til deg... Og hva så om han ikke har fortalt det? Kanskje det med kreften er så vondt at han ikke orker å snakke om det? Jeg har vært der selv og jeg syns heller ikke det var lett å si dette, så det tok lang tid før samboer visste noe som helst om kreften til min far
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Kjære deg. Du googlet medisinene. Det er ikke garantert at det er mot hjertesvikt selvom de kan brukes for det. Sønnen min går på medisiner som normalt sett brukes mot magesår, men han har bare refluks. Anonymous poster hash: 2d721...385
Gjest Eurodice Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Hvor blir det av deg, TS? Endret 30. juli 2013 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 Kjære deg. Du googlet medisinene. Det er ikke garantert at det er mot hjertesvikt selvom de kan brukes for det. Sønnen min går på medisiner som normalt sett brukes mot magesår, men han har bare refluks. Anonymous poster hash: 2d721...385 De et mot kronisk hjertesvikt (hva enn det er for noe), og stod at de tilsvarte noen andre medisiner som jeg også søkte opp. Fant noen andre tabletter også, de var "mot brystsmerter" (stod på etiketten med navnet til kjæresten). Ganske sikker på at det er hjertet ja.Anonymous poster hash: dd196...3f0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Forstår ikke hvorfor du mener han har løyet til deg... Og hva så om han ikke har fortalt det? Kanskje det med kreften er så vondt at han ikke orker å snakke om det? Jeg har vært der selv og jeg syns heller ikke det var lett å si dette, så det tok lang tid før samboer visste noe som helst om kreften til min far Vet ikke hva jeg tenker, men synes det er litt merkelig å ikke ha nevnt noe. Skal ikke en kjæreste være der og stille opp? Litt vanskelig når man ikke vet hva som skjer i livet til den andre. Og skal man si at man har hørt ting, når man vet at kjæresten tydeligvis ikke vil snakke med deg om tingene?Anonymous poster hash: dd196...3f0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Det står på etiketten hva medisinene er for, og dosering. Selv bruker jeg tre forskjellige for atrieflimmer, og lever et normalt liv. Det stod bare "tilsvarer [navn på en annen medisin]" og dosering, så måtte søke opp. Stod utelukkende at det brukes i forbindelse med hjertet i felleskatalogen i hvert fall. Ble bekreftet når jeg fant noen andre medisiner også "mot brystsmerter" (stod på etiketten). Lever et normalt liv som du sier, men vet jo ikke hvor lenge dette har vart da.Anonymous poster hash: dd196...3f0
Gjest Eurodice Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Det stod bare "tilsvarer [navn på en annen medisin]" og dosering, så måtte søke opp. Stod utelukkende at det brukes i forbindelse med hjertet i felleskatalogen i hvert fall. Ble bekreftet når jeg fant noen andre medisiner også "mot brystsmerter" (stod på etiketten). Lever et normalt liv som du sier, men vet jo ikke hvor lenge dette har vart da.Anonymous poster hash: dd196...3f0 Det er ikke utenkelig at mannen ikke ville fortelle noe om sykdommen, av frykt for hvordan du ville reagere. Du ville kanskje ikke takle det, tro det verste med en gang, begynne å behandle ham som en skjør plante, i det hele tatt å forandre din oppfatning av ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå