AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har hatt brystbetennelse siden søndag..da våknet jeg med 38,8 i feber. Feberen gikk raskt ned. Nå har jeg ikke feber lenger, men brystene er fortsatt veldig ømme. Bør jeg gå til lege eller vente å se om det gir seg? Tar også gjerne imot tips til hva som kan fungere:)Anonymous poster hash: df3a0...55a
marihihia Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Altså siden igår? Det er et godt tegn at feberen har gitt seg, da er du på bedringens vei! Amm/pump hver 2.time, og masser der det er vondt. Legg gjerne på noe varm (som varmeflaske) eller ta en varm dusj mens du masserer, det hjelper til å løse opp klumpene
Orchideae Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Her hjalp kun penicillin. Men så hadde jeg kraftig betennelse med over 40 i feber og en crp på 180 som bare steg selv etter oppstart på penicillin. . Amme ofte(helt hver andre time gjennom hele døgnet, eventuelt pumpe), massere og ikke frys er det beste du kan gjøre.
ara Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Amme ofte og massere er gode tips. Har du ammeinnlegg i ull så ville jeg brukt det også. Men her hjalp kun penicillin..
casting Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Dersom du har sår på brystknoppene kan det være lurt å gå til legen for å utelukke infeksjon. Da hjelper bare antibiotika.
Stinelin Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Hadde god hjelp av å stå i varm dusj og massere ut så mye som mulig. Ville tatt en telefon til lege eller føde/barsel om du har tilgang til det. Vi har veldig bra ammehjelp på den lokale fødestua, så jeg var der når jeg trengte hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå