Nemie Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Er det virkelig mulig? Trener hver dag, og spiser veldig lite. I dag har jeg spist noen druer, et halvt stykke brød og litt middag. Spiser aldri noe med sukker. Tar innimellom en kopp med te med sukketer eller fun light. men ikke noe annet. Og kaster opp hvis jeg har spist for mye. Har gått til sammen ned 13 kilo på kort tid. Alle sier det er så positivt. Men de andre ikke sulten bak det, og slite. Jeg er så sliten og utmattet, klarte nesten ikke trene i dag. Men jeg måtte. Hvis jeg slutter å trene må jeg spise enda mindre. Kanskje droppe middag. Men da vil avdelingen merke det, så må i så fall kaste det opp. Jeg er selvfølgelig strålende fornøyd. Føler meg mye tynnere. Så alt i alt er det positivt, men negativt for blir så utmattet.
Supraspinatus Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Du kan spise middag, men da må du kaste den opp? Dette er en spiseforstyrrelse og du trenger kanskje å snakke med noen som kan hjelpe deg. Det du driver på med er ikke sunt og du kan dø av det. I beste fall ødelegger du tennene dine permanent og må bruke latterlig mye tid, smerte og penger på å erstatte de. Sannsynligvis er mye av vekten du har gått ned en kombinasjon av glykogen og vann. Når du tømmes for dette er det naturlig å føle seg utmattet. Jeg foreslår at du spiser mer til du ikke lenger er utmattet. Og at du søker støtte/hjelp hos f.eks: http://iks.no/ 2
Nowayback Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Høres ut som spiseforstyrrelse, TS. Og det er slett ikke positivt.
@Maja Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Ikkje flink, det er heller bare trist. Du trenger hjelp av folk som kan om spiseforstyrrelser. Når det går så langt at du kaster opp bare du spiser littegrann ekstra, så har du mista kontrollen. Det er ikkje rart du er utmatta. Kroppen din trenger næring, slik du holder på så tærer du på muskelmassen - noko som forøvrig også reduserer forbrenninga di. Det er eit godt råd du har fått om å søke hjelp hos IKS. Kanskje dei også kan hjelpe der du allerede er til behandling? Håpar du klarer å oppsøke hjelp, og blir frisk igjen!
Gjest Daenerys Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Kjære ts, som de andre over skriver håper jeg du kan få hjelp til dette, kanskje av noen på avdelingen du er på? Hvis ikke oppfordrer jeg til å ta kontakt med IKS, som allerede er nevnt. Jeg må stenge tråden, for vi vet ikke kompetansen bak svarene som kommer her. Lykke til videre. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg