AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #21 Skrevet 1. august 2013 Lov å ta tuppen? Hva menes med det? Jeg begynner alltid ytterst på tuppen og skjærer av stykker av brien, med mindre jeg har kjøpt en helt rund brie da... Anonymous poster hash: ef713...2b9
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #22 Skrevet 1. august 2013 Lov å ta tuppen? Hva menes med det? Jeg begynner alltid ytterst på tuppen og skjærer av stykker av brien, med mindre jeg har kjøpt en helt rund brie da... Anonymous poster hash: ef713...2b9 Aldri sett brie som ikke er rund, jeg. Mulig jeg har oversett dem.
Black March Skrevet 1. august 2013 #23 Skrevet 1. august 2013 Derfor jeg alltid har brien for meg selv, så kan jeg gjøre som jeg vil Men du har helt rett i det du skriver. Hehe, greit å gjøre det. Men jeg har bodd i kollektiv med franskmenn, den tabben gjør du IKKE to ganger. If eyes could kill 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #24 Skrevet 1. august 2013 Aldri sett brie som ikke er rund, jeg. Mulig jeg har oversett dem. Kjøper ofte rund brie jeg, ligger i ostedisken:) Anonymous poster hash: ef713...2b9
Black March Skrevet 1. august 2013 #25 Skrevet 1. august 2013 Aldri sett brie som ikke er rund, jeg. Mulig jeg har oversett dem. Kjøper vanligvis brie i kakestykke-form da. I alle fall hvis man kjøper god kvalitet. 1
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #26 Skrevet 1. august 2013 Kjøper vanligvis brie i kakestykke-form da. I alle fall hvis man kjøper god kvalitet. Hehe, åja? Får slutte å kjøpe hel brie i delikatessebutikken, jeg da.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #27 Skrevet 1. august 2013 Er ikke nødvendigvis dårlig kvalitet på runde Brier! Kjøper de i ferskvareavd på butikken, og kjøper da en hel før de deler opp i kakestykker.... Går endel brie her i huset, og et sånt "kakestykke" forsvinner raskt... Anonymous poster hash: ef713...2b9 2
Black March Skrevet 1. august 2013 #28 Skrevet 1. august 2013 Hehe, åja? Får slutte å kjøpe hel brie i delikatessebutikken, jeg da. Fullt lov å kjøpe en hel en Men det er jo tross alt sånn at de aller fleste kun kjøper ett stykke, i alle fall av de typene brie som kommer som en ganske stor sirkel.
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #29 Skrevet 1. august 2013 Kjøper ofte rund brie jeg, ligger i ostedisken:) Anonymous poster hash: ef713...2b9 Jepp, jeg også.
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #30 Skrevet 1. august 2013 Fullt lov å kjøpe en hel en Men det er jo tross alt sånn at de aller fleste kun kjøper ett stykke, i alle fall av de typene brie som kommer som en ganske stor sirkel. Jeg spiser mye ost og har aldri problemer med å knerte en hel en, er bare å invitere noen venner så er det kjapt borte.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #31 Skrevet 1. august 2013 Med to voksne og to barn i hus som elsker brie så går en rund brie ganske fort unna, har aldri vært et problem med å bli kvitt den;) Anonymous poster hash: ef713...2b9
Gjest Funky Punk Skrevet 1. august 2013 #32 Skrevet 1. august 2013 Eller kyllingfilet - brie inni, seranoskinke rundt. Stek raskt på stekepanne før det går i ovnen. Deilig middag. Det der er megadigg Serveres gjerne med salat og appelsinbåter, nam nam
ninuska_ Skrevet 1. august 2013 #33 Skrevet 1. august 2013 Har ikke prøvd det selv, men sett det på tv. Man tar en hel Brie og steker den i ovnen (vet ikke temperatur og slikt), den smelter ikke som pizzaost f.eks. Etterpå tar man på valnøtter og ringler med mye honning og spiser som kake. Det skal visst være veldig godt. Jeg har den i ovnen 10 min på 180 grader ca, med honning og nøtter. Farlig godt!
Hattifnatten Skrevet 1. august 2013 #34 Skrevet 1. august 2013 Brie og fikenmarmelade! Namnamnam... 1
Silvermist Skrevet 1. august 2013 #35 Skrevet 1. august 2013 Brie og fikenmarmelade! Namnamnam... Det er det beste!! Jeg hadde det til middag på søndag....etter en ostekveld lørdag. Mmmmmmm! 1
venus_ Skrevet 1. august 2013 #36 Skrevet 1. august 2013 Kjøper vanligvis brie i kakestykke-form da. I alle fall hvis man kjøper god kvalitet. Brie finnes både i store og små sirkler, de største deles opp i stykker før de selges. Og det er like god kvalitet samme hvilken størrelse det er. Merket derimot sier mer om kvaliteten 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #37 Skrevet 1. august 2013 Hva skjer egentlig med tuppen av brien hvis man ikke kan spise den??? Anonymous poster hash: de844...499
Silvermist Skrevet 1. august 2013 #38 Skrevet 1. august 2013 Hva skjer egentlig med tuppen av brien hvis man ikke kan spise den??? Anonymous poster hash: de844...499 Dersom du spiser den kommer den tilbake og hjemsøker deg. Eventuelt så kommer de andre som hadde lyst på tuppen tilbake og hjemsøker deg. 1
Gjest smooch Skrevet 1. august 2013 #39 Skrevet 1. august 2013 (endret) Når noen gir meg ett svar som dette. Så sier jeg vanligvis "Gir meg ingenting". Du har bare sagt noe for å si noe, men du har ikke gitt meg noe som helst informasjon verdt å vite. Greit nok at alt er smak å behag, men hvis TS ønsket å stappe brien i kjeften og finne ut av det selv hadde hun heller ikke spurt. Når hun faktisk spør, så kan du enten gi ett skikkelig svar eller holde kjeft. Anonymous poster hash: 00398...15b Unnskyld kjære TS spurte jo bare om det skulle spises eller ikke. Må da få lov til å gi andre tips når andre brukere faktisk har svart på spørsmålet. Men unnskyld meg, ikke spor av tråden. TS spurte om spising av brie, ikke hvordan du skal angripe meg for å være hyggelig. ''Det gir henne ingening''. Takk Endret 1. august 2013 av smooch 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå