Gå til innhold

sitronvann- hjelper mot? kan man drikke for mye?

bebisss

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt helt hekta på sitronvann. Jeg har sitron i kjøleskapet og kutter av en båt som jeg legger ett glass med vann samtidig som jeg skjærer av enda en båt som jeg presser saften fra i vannet, veldig godt.

Jeg drikker ca en liter eller halvannen av dette sitronvannet om dagen, er det for mye? Jeg leste at leveren produserer galle, kan det være ille om man drikker for mye av det?

Hva hjelper dette mot for kroppen, leste om forstoppelse men at man da bør drikke sitronvannet varmt om morgenen, men jeg drikker det kaldt på både dag og morgen.

Noen andre som drikker kaldt sitronvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Neida, du får ikke i deg på langt nær nok sitron til at det på noen måte er ille (tenk på at de drikker lemonade som inneholder store mengder sitron). Jeg liker også sitronvann om sommeren. Og limevann. Og sitron- eller limevann med en kvist mynte i.

Men kjøp gjerne økologiske sitroner, om du ikke alt gjør det. Å få i seg sprøytemidler over tid kan irritere systemet.

Anonymous poster hash: dc07b...2d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg hadde nyregrus/stein for en tid tilbake ble jeg anbefalt av legen å drikke vann med sitron.

Anonymous poster hash: 54ce7...907
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for mye av noe er jo aldri bra uansett. Men det du sier her kan jeg aldri tro er noe skadelig :) vann er jo kjempeviktig for kroppen, og sitron oppi er da bare sunt og godt. Bra for fordøyelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...