Gå til innhold

Timebestilling hos svetteklinikken.no


Gjest Josse

Anbefalte innlegg

Gjest Josse

Hei

Har fått påvist hyperhidrose hos fastlegen, og kom over svetteklinikken.no som behandler dette.

Har forsøkt å ringe de, men nummeret på siden deres var ikke i bruk. Timebestilling på nett fungerer jo ikke (kun for svenske pasienter?).

Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg får bestilt time der? Øynet virkelig et håp om emdelig å få bukt med denne utrolig plagsomme svettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke akkurat hvordan du får time, men håper det ordner seg. De er spesialister på botox mot svette.

Dersom svettingen er i ansikt eller på hender, kan operasjon hjelpe (thorakal symtaptectomi/ ETS). Da må du få henvisning til A-hus fra fastlegen:

http://www.ahus.no/omoss/avdelinger/karhoraxkirurgi/Sider/enhet.aspx

Anonymous poster hash: b7337...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josse

Takk for tips, men er dessverre ikke hender og føtter, men hele kroppen. Spesielt rygg og lysken :(

Ingen der ute som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages med mer svette enn normale sku til å si, jeg bruker Aluminiumklorid (kjøpes på apoteket) under armene der jeg plages mest med det.

Den funker! Svettinga stopper helt der du smører deg med det, er i deo-form den jeg har da, vet ikke om det finnes andre former, litt slitsomt å ha på seg når det gjelder hele ryggen kanskje ..

Du bruker det om natten og vasker av morgenen etter, da svetter du ikke på noen dager heller. klør litt når du har det på, men absolutt verdt det.



Anonymous poster hash: 2915b...aa5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men er dessverre ikke hender og føtter, men hele kroppen. Spesielt rygg og lysken :(

Ingen der ute som kan hjelpe?

Bare å be legen henvise deg direkte til rikshospitalet (fritt sykehusvalg).

Der har de eksperter på hyperhidrose.

Ble først henvist til hudlege i byen min, men det ble bare tull, han hadde ikke peiling.

Ble i fjor henvist til rikshospitalet, og skal dit innen november i år.

Der kan man få tabletter som gjør at man stopper og svetter, tabletter som ikke fins i norge, men som kommer fra usa. Jeg har samme problem som deg, og svetter over hele kroppen.

Anonymous poster hash: 7914c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å be legen henvise deg direkte til rikshospitalet (fritt sykehusvalg).

Der har de eksperter på hyperhidrose.

Ble først henvist til hudlege i byen min, men det ble bare tull, han hadde ikke peiling.

Ble i fjor henvist til rikshospitalet, og skal dit innen november i år.

Der kan man få tabletter som gjør at man stopper og svetter, tabletter som ikke fins i norge, men som kommer fra usa. Jeg har samme problem som deg, og svetter over hele kroppen.Anonymous poster hash: 7914c...338

Hvilken avd er det man må bli henvist til? Kunne tenke meg å prøve medisiner. Hud eller hjerte? (Ofte er det hjerte pga at det er hjertemedisiner man bruker mot svette, derfor jeg spør).

Anonymous poster hash: b7337...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken avd er det man må bli henvist til? Kunne tenke meg å prøve medisiner. Hud eller hjerte? (Ofte er det hjerte pga at det er hjertemedisiner man bruker mot svette, derfor jeg spør). Anonymous poster hash: b7337...fbf

Hudlege! Tablettene heter dridrase mener jeg, og de med supermye hyperhidrose virker å ha fått et nytt liv med dem. Svetter nesten ikke under hard trening engang. Noen hudleger rundt omkring i landet gir også dem ut. Men hudlegen min hadde aldri sett et så alvorlig tilfelle som mitt, og hadde aldri hørt om tablettene og ville ikke gi meg dem. Ble henvist t st. Olavs men der var det ikke et hudproblem. Men på rikshospitalet har de som sagt eksperter på hudavdelingen. Så jeg ba om å bli henvist direkte dit, slippe å kaste bort mer ventetid på innkalling.

Anonymous poster hash: 7914c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlege! Tablettene heter dridrase mener jeg, og de med supermye hyperhidrose virker å ha fått et nytt liv med dem. Svetter nesten ikke under hard trening engang. Noen hudleger rundt omkring i landet gir også dem ut. Men hudlegen min hadde aldri sett et så alvorlig tilfelle som mitt, og hadde aldri hørt om tablettene og ville ikke gi meg dem. Ble henvist t st. Olavs men der var det ikke et hudproblem. Men på rikshospitalet har de som sagt eksperter på hudavdelingen. Så jeg ba om å bli henvist direkte dit, slippe å kaste bort mer ventetid på innkalling. Anonymous poster hash: 7914c...338

Takk for info! Skal spørre fastlegen om en henvisning dit.

Anonymous poster hash: b7337...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som bruker/har brukt disse tablettene? Er de dyre? Skal fortelle om dem til min lege.



Anonymous poster hash: da33e...5ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som bruker/har brukt disse tablettene? Er de dyre? Skal fortelle om dem til min lege. Anonymous poster hash: da33e...5ca

Du får dem ikke av lege, kun hudlege som kan skrive dem ut. Forsto det slik at de var litt dyre, men er man plaget nok er det nok verdt det.

Går nå på egazil som jeg har fått av lege og det hjelper sånn 70% på problemet. Det kan man få fra lege. Billige tabletter, 100kr for en eske som varer i noen uker.

Anonymous poster hash: 7914c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som bruker/har brukt disse tablettene? Er de dyre? Skal fortelle om dem til min lege. Anonymous poster hash: da33e...5ca

Glemte å si det, google dridrase eller ditropan, så kommer det opp forum tråder fra folk som bruker de!

Anonymous poster hash: 7914c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...