Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder folk å innlede et forhold til noen? Hva er vitsen med å investere tid og energi i noe som etter all sannsynlighet vil ta slutt en dag pga ting skjærer seg på en eller annen måte? Det moderne samfunnet innbyr til korte, overfladiske relasjoner og det virker som det er veldig få som er villig til å holde sammen over lengre tid og ta på seg den jobben det er å opprettholde et sunt, velfungerende forhold. Det er så utrolig mye egoisme og folk bedras over en lav sko. Er det egentlig verdt det?

Anonymous poster hash: d91b9...1b4
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest 2
Skrevet

Jeg tenker også det samme.

Jeg tenker at snart må noen med positive erfaringer fortelle om vitsen.

Jeg har selv negative erfaringer, og vet ikke om jeg noen gang kommer til å innlede et forhold igjen.

Mvh Kvinne

AnonymBruker
Skrevet

Om du aldri klarer å satse på noe, hva er vitsen med livet da? Ikke alle forhold ender like bra, men det er noen som faktisk gjør det. Den følelsen å elske noen, og bli elsket tilbake er helt fantastisk, så da tar jeg heller den sjansen i livet.

Jeg vil heller ha et forhold som varer i en del år, der vi gjør ting sammen, koser oss, har sex, får barn, flytter inn, isteden for å sitte hjemme med 10 katterbare pga du mener det vil ta slutt en dag uansett.

Da får jeg heller ta den støyten ;) Men nå har jeg hatt kjæreste i 3 og et halvt år, og jeg storkoser meg.

Anonymous poster hash: 84edc...0b7
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor gidder folk å innlede et forhold til noen? Hva er vitsen med å investere tid og energi i noe som etter all sannsynlighet vil ta slutt en dag pga ting skjærer seg på en eller annen måte? Det moderne samfunnet innbyr til korte, overfladiske relasjoner og det virker som det er veldig få som er villig til å holde sammen over lengre tid og ta på seg den jobben det er å opprettholde et sunt, velfungerende forhold. Det er så utrolig mye egoisme og folk bedras over en lav sko. Er det egentlig verdt det?

Anonymous poster hash: d91b9...1b4

Ja, Kanskje 50% av alle ekteskap/forhold går i dass... Men den andre 50% er vel mer verdt å fokusere på? :)

AnonymBruker
Skrevet

Fordi livet er kort, og man vil ihvertfall prøve å ha det bra den lille stunden man er her. Vi er sosiale dyr, som trenger mye kontakt med andre for å fungere ok. Venner og tilfeldig sex kan bare dekke noe av det behovet.

Anonymous poster hash: f9e38...e74
  • Liker 2
Skrevet

Verdt det. Heller det enn å leve livet mutters alene :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor innlede forhold? Fordi det er godt å leve sammen med en du er glad i. Ha en å dele både sorger og gleder med. Ha noen som du alltid kan stole på. En som stiller opp for deg, og som du stiller opp for. En person å reise på turer sammen med. Dele opplevelser. En som du etter noen år kan se tilbake sammen med. Som du har livserfaringer med, så du ikke trenger å forklare alt fra begynnelsen av, fordi han var der.

Det er godt å ha vært gift i over 20 år og vite at du om nye 20 år fortsatt er gift med samme mann.

Det er godt å ha noen å legge seg sammen med, stå opp dammen med, spise frokost sammen med. En du kan være deg selv sammen med, uten å måtte ta på en høflig maske. En du vet elsker deg like høyt med og uten sminke, men som du likevel pynter deg for, for å glede ham.

Jeg kan fortsette og fortsette, men dere har vel tatt poenget nå.

• Liker 7
Gjest Gjest 2
Skrevet

Hvorfor innlede forhold? Fordi det er godt å leve sammen med en du er glad i. Ha en å dele både sorger og gleder med. Ha noen som du alltid kan stole på. En som stiller opp for deg, og som du stiller opp for. En person å reise på turer sammen med. Dele opplevelser. En som du etter noen år kan se tilbake sammen med. Som du har livserfaringer med, så du ikke trenger å forklare alt fra begynnelsen av, fordi han var der.

Det er godt å ha vært gift i over 20 år og vite at du om nye 20 år fortsatt er gift med samme mann.

Det er godt å ha noen å legge seg sammen med, stå opp dammen med, spise frokost sammen med. En du kan være deg selv sammen med, uten å måtte ta på en høflig maske. En du vet elsker deg like høyt med og uten sminke, men som du likevel pynter deg for, for å glede ham.

Takk for at du deler dette med oss! :blomst:

Fint å høre at du er i et godt forhold :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har det slik, hva er da vitsen? Man kan ikke vite om man er sammen om to eller 20 år.

Anonymous poster hash: c7582...cc3

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg tenker at jeg har mer å tape på å la være, og alle gangene jeg har blitt sammen med noen så har det ofte gått av seg selv. Det er jo ikke noe man kontrollerer så lett når man er forelska. Så er det håpet da, om at om man ikke prøver så vet man aldri hva som kunne vært. Hvis man skal unngå kjærlighet, enten det lykkes eller ikke, så må man jo i stor grad isolere seg og unngå sosiale situasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har det slik, hva er da vitsen? Man kan ikke vite om man er sammen om to eller 20 år.

Hva er vitsen med å være alene da? Det er jo kjempetrist og vi lever bare en gang. Seize the day :)

Anonymous poster hash: a3e98...dfd

Skrevet

Ja, Kanskje 50% av alle ekteskap/forhold går i dass... Men den andre 50% er vel mer verdt å fokusere på? :)

Enig. Problemet er vel at vi mennesker er ganske skandaleorienter og helst vil høre om og fokusere på det negative. Har lest noen samlivsbøker, men nesten alle fokuserer jo bare på utroskap etc. Likevel var det en som nevnte at vi i dag kunne ha godt av å høre om de som faktisk klarte seg og hva som skiller disse parene fra de som ikke gjør det(selv om dette bare var en notis i boka - den var også problemorientert.).

Med alt snakket om utroskap og samlivsbrudd, begynner man jo og tenke at det er like greit å være den som "screwer" den andre istedet for å sitte igjen med Svartepetter fordi man satset på forholdet og ofret seg for det - da er man i grunnen dømt før man er begynt. Og slik går det rundt... :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke har det slik, hva er da vitsen? Man kan ikke vite om man er sammen om to eller 20 år. Anonymous poster hash: c7582...cc3

Hvordan skal du oppleve 20 år hvis du aldri våger å ta det første skrittet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke verdt det. Jeg blir bare dumpa uansett, har fått PTSD og har det generelt jævlig. Kommer aldri til å stole på menn igjen. De er bare utro mot meg likevel og ødelegger livet mitt. Katten kan jeg hvertfall stole på. Hun forlater meg ikke.

Anonymous poster hash: 69e58...402
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å være alene da? Det er jo kjempetrist og vi lever bare en gang. Seize the day :)

Anonymous poster hash: a3e98...dfd

Bedre å være alene enn å føle seg alene i et forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være alene enn å føle seg alene i et forhold.

I agree. Og bedre å være alene enn å bli utsatt for utroskap gang på gang. Mannfolk klarer jo ikke være trofast så..

Anonymous poster hash: 69e58...402

Skrevet

Hvorfor finne på noe gøy i livet? Vi vet jo alle at det tar slutt en dag..

Satt på spissen, men man kan jo ikke ha en slik tankegang. Men alle må jo gjøre det de føler for. Finner man en partner man mener er "den rette" er det å absolutt verdt det. Selv har jeg vært i et forhold nå i over 7 år, ville aldri vært foruten, uansett om det skulle ha endt imorgen. Klarer egentlig ikke forklare noe bedre enn Hulderen over, men å ha en annen person å dele alt med er unikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...