Gå til innhold

Etter hvor lenge kan man si bruke ordet "elsker" i stede for "glad i"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åkei, så jeg vet at dette er en veldig relativ sak, men jeg lurer hva dere andre i KG tenker!

Finnes det en uskreven regel for hvor lenge man bør ha vært sammen før man begynner å si "jeg elsker deg" fremfor "jeg er glad i deg"?

Jeg har snart vært sammen med kjæresten min offisielt i tre måneder. Ikke så lenge i det store og det hele, I know, men likevel.. Jeg har nok aldri vært skikkelig fjortis-forelsket i han, men har gått rolig og forsiktig inn i dette forholdet, med et fokus på å bygge en god grunnmur sammen for en eventuell framtid. Og siden det hele faktisk har startet så rolig, så skjer det nå at jeg blir bare mer og mer glad i han. Jeg har vært forelsket før, så jeg vet hvordan det føles ut, men dette føles som noe mer dyptgående enn hva den mulige forbigående "galskapen" forelskelse bringer med seg. Er det derfor stuerent å forsøke å si til han at jeg elsker han? Er et ganske kraftig uttrykk i mine øyne, så er jo ikke så kult om han fremdeles føler at vi er på "glad i"-stadiet! Jeg har lyst til å gi uttrykk for at jeg er mer enn bare glad i han!

Har dere KG'ere noen erfaringer i deres nåværende eller tidligere forhold?
Skikkelig I-landsproblem - haha! :fnise:

Anonymous poster hash: dad1c...b79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar meg gjerne et par år å si det. Og hvis han sier det tidlig i forholdet så blir jeg irritert og skeptisk og tar det ikke seriøst.. Jeg mener det er et såpass sterkt ord, og man bør kun bruke det en sjelden gang ved spesielle anledninger, slik at det bevarer sitt spesielle og sterke preg...

Men det er bare min mening og min preferanse :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

når man føler at det er riktig :)

men den fjortisstrenden hvor man sier det etter en uke er jeg ikke helt med på :P

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sa det etter ca 2 - 3 mnd. Men da mente jeg det virkelig også - og gjør det fremdeles etter flere år. Eneste gangen jeg har gjort det også.

AnonymBruker
Skrevet

Det tar meg gjerne et par år å si det. Og hvis han sier det tidlig i forholdet så blir jeg irritert og skeptisk og tar det ikke seriøst.. Jeg mener det er et såpass sterkt ord, og man bør kun bruke det en sjelden gang ved spesielle anledninger, slik at det bevarer sitt spesielle og sterke preg...

Men det er bare min mening og min preferanse :)

Meg og mannen sier det til hverandre hver eneste dag vi da. :)

Mannen var veldig tidlig ute med å si det til meg, et par måneder, men jeg brukte litt lengre tid. Jeg var litt forvirret på hva elsker deg rett og slett var, da jeg ikke elsket noen av eksene. Men det tok ikke lang tid før jeg også sa det, og visste at jeg mente det, vi er gift nå forresten. :)

Anonymous poster hash: 72282...f76

Skrevet

Meg og mannen sier det til hverandre hver eneste dag vi da. :)

Mannen var veldig tidlig ute med å si det til meg, et par måneder, men jeg brukte litt lengre tid. Jeg var litt forvirret på hva elsker deg rett og slett var, da jeg ikke elsket noen av eksene. Men det tok ikke lang tid før jeg også sa det, og visste at jeg mente det, vi er gift nå forresten. :)

Flere av venninnene mine sier også det til mann/samboer flere ganger hver dag, gjerne også hver gang de snakker på telefonen.. :sjokkert:

Hehe, det er jo opp til hver og en hva man føler for å si og hvor ofte, men jeg mener det blir i det meste laget for meg.. Når jeg en sjelden gang sier det, så er det fordi jeg virkelig mener det, og det blir mer spesielt og betydningsfullt å høre det sjelden synes jeg da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det etter to- tre måneder som kjærestepar. Men hadde kjent han og vært forelsket i sikkert 5-6 år. Vet ikke om det hadde gått like fort om det ikke var tilfellet.

Anonymous poster hash: a4f7f...bb8
Skrevet

Hadde forøvrig en kjæreste som sa det til meg sikkert ti ganger om dagen.. I hver eneste melding og samtale og flere ganger hver gang vi traff hverandre. Jeg holdt på å bli gal.. Og han ble også veldig sint og lei seg om jeg ikke sa det tilbake. Jeg gikk fra han, det er nå fire år siden, og jeg har ikke sagt det til en eneste mann etter det, fordi jeg fikk rett og slett avsmak av ordet.. Og jeg har vært i to forholdsvis lange forhold etter det.

Kanskje derfor jeg har store problemer med det ordet den gang i dag, hvem vet.. :fnise: Men jeg mener å huske jeg alltid har vært slik.

AnonymBruker
Skrevet

Flere av venninnene mine sier også det til mann/samboer flere ganger hver dag, gjerne også hver gang de snakker på telefonen.. :sjokkert:

Hehe, det er jo opp til hver og en hva man føler for å si og hvor ofte, men jeg mener det blir i det meste laget for meg.. Når jeg en sjelden gang sier det, så er det fordi jeg virkelig mener det, og det blir mer spesielt og betydningsfullt å høre det sjelden synes jeg da :)

Åja, sånn ja! Nei, det gjør vi ikke, men kysser og sier elsker deg hver gang vi legger oss. :) Men ikke i alle meldinger, telefon, hver gang vi har en samtale liksom, det blir litt voldsomt. :P

Mente forøvrig ikke at det var noe galt i å ikke si det hver dag altså, for der er folk forskjellige, uten at det ene eller andre er mer riktig eller feil. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er litt forskjellige meninger og praksiser her, men godt å høre hva andre gjør/har gjort! Det beste hadde jo vært om HAN sa det først! Haha! :fnise:

-TS

Anonymous poster hash: 93f35...e0e
Skrevet

Han sa det til meg etter 6 måneder, jeg sa det et par uker etterpå, og det var veldig koselig :rodmer: Og vi sier det ikke så veldig ofte, av og til når vi legger oss, og så litt innimellom :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bare si "jeg elsker deg" en gang i blant, når man elsker personen hele tiden, hver dag? Jeg bruker "elsker deg" til kjæresten min på samme måte som jeg bruker "glad i deg" til alle andre. Skjønner ikke hvorfor man bare skal si det en skjelden gang hvis man virkelig elsker noen, men man har jo selvfølgelig forskjellige meninger ang det :)

Anonymous poster hash: 3819f...3fd

Skrevet

Jeg sa det ganske tidlig til han jeg er sammen med nå, følte dette var ekte kjærlighet nesten ved første blikk kontakt, og følelsene kom raskt, vært singel to år, datet en del, ikke fått noen særlige kjærlighetsfølelser for noen, så dukket han opp, og det sa pang i hjerterota med en gang. Si det når du føler det innvendig.

Er ikke noen regel om når det er riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bare si "jeg elsker deg" en gang i blant, når man elsker personen hele tiden, hver dag? Jeg bruker "elsker deg" til kjæresten min på samme måte som jeg bruker "glad i deg" til alle andre. Skjønner ikke hvorfor man bare skal si det en skjelden gang hvis man virkelig elsker noen, men man har jo selvfølgelig forskjellige meninger ang det :)Anonymous poster hash: 3819f...3fd

Fordi man tar bort betydningen av det hvis en sier det hele tiden? D'oh.

Anonymous poster hash: 704e6...7c1

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg synes det er litt pinlig hvor lett det har blitt å bruke disse tre ordene i dag... Jeg hører stadigvekk 13 åringer si at "jeg elsker deg så sinnsykt mye!!" til venninner og datteren til fettern min er blant altfor mange som sier til kjæresten sin (de er også 13 år) at de elsker hverandre. Og de sier det hele tiden og!

Synes dette gjør at det mister mye av betydningen sin, at det ikke kan tas særlig seriøst lengre..

Selv har jeg elsket en person, en kjæreste, og vi sa det til hverandre etter 1 år og 7 mnd. Ikke at vi er sammen lengre, men han kommer til å leve i hjertet mitt til dagen jeg dør.

Om noen hadde sagt at de elsker meg etter 2,3,4,5,6... mnd så er jeg redd for hva slags spontan reaksjon jeg hadde vist vedkommende.. (den hadde muligens vært sårende)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det til mannen min etter 2 måneder, da hadde jeg vært sikker på følelsene i 1 måned. Han sa det omtrent samtidig. Dette er mange år siden, og følelsene for hverandre er fortsatt like dype. Kjærligheten jeg føler for mannen min blir bare sterkere og dypere for hver dag, har heller aldri hatt en fjortisforelskelse i ham.

Vi sier det til hverandre når vi føler for det. Noen ganger flere ganger i løpet av en dag, og andre ganger går det dager mellom. For meg forsvinner ikke betydningen av ordene fordi vi sier dem ofte, de får heller sterkere betydning.

Anonymous poster hash: ce689...172
  • Liker 1
Skrevet

Mannen min ville si det etter noen måneder, men jeg endte opp med å si det etter litt over et halvår :) Har ei venninne hvor hun og kjæresten ikke sa at de elsket hverandre før etter mange år :) De er fortsatt lykkelig forelsket i dag :)

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg sa det til mannen min etter 2 måneder, da hadde jeg vært sikker på følelsene i 1 måned. Han sa det omtrent samtidig. Dette er mange år siden, og følelsene for hverandre er fortsatt like dype. Kjærligheten jeg føler for mannen min blir bare sterkere og dypere for hver dag, har heller aldri hatt en fjortisforelskelse i ham.

Vi sier det til hverandre når vi føler for det. Noen ganger flere ganger i løpet av en dag, og andre ganger går det dager mellom. For meg forsvinner ikke betydningen av ordene fordi vi sier dem ofte, de får heller sterkere betydning.

Anonymous poster hash: ce689...172

Du er lite ikke heldig da :rodmer:

Så utrolig hyggelig å lese!

• Liker 1
Skrevet

Hehe, for min del så kjente jeg impulsen til å si "JEG ELSKER DEG!!!" iløpet av den første måneden vi holdt på(forelskelsesrusen er virkelig noe for seg selv...). Men endte opp med å si det etter 6 måneder etter vi offisielt var et par, og da var det han som sa det først.

For min del spiller det ikke så stor rolle når det kommer, så lenge det er ektefølt og gjennomtenkt. Men det er som sagt bare min preferanse, og enkelte blir kanskje skremt hvis det kommer for tidlig? Du kjenner kjæresten din best, TS! Kanskje er det for tidlig, kanskje tar han det med et smil, og kanskje sier han det tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Han sa elsker etter 3 mnd. Med beskjed om at jeg ikke fikk lov å svare det samme tilbake. Jeg hvisket det etter 5mnd, men sa det vel først etter 6mnd. Har vært sammen i 3 år nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...