Gå til innhold

Instagram og Snapchat for barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 11 har Instagram og Snapchat konto. Her deler hun bilder med venninnene sine og hun har en lukket Instagram konto. Jeg følger henne, og ser at hun bare legger ut uskyldige bilder. Nå har faren henns fått vite at hun har konto, og setter seg totalt på bakbeina. Han mener hun er for ung, og mener at hun egentlig ikke skal ha Iphone engang. Hun har fått min gamle, da jeg fikk ny på jobben.

Nå truer han med FVK kontoret, fordi han mener at vi er nødt til å være enige om dette. Jeg mener at han bruker energi på feile områder og at vi heller bør bli enige om "de viktige" tingene, slik som utetider, alkohol, gutter osv når hun begynner på ungdomsskolen.

Alle vennene hennes har dette og jeg ser virkelig ikke problemet med dette. Han er særs vanskelig å forholde seg til, vi har 50/50 og han lager problemer utav alt. Hun får ikke lov til å ta med seg noe fra han og hjem til oss, det være seg sykkel, klær eller andre ting. Hun har lov til å ta med seg hva hun ønsker fra meg, da jeg anser tingene som hennes og ikke mine. Hun er særdeles moden for alderen og er veldig fornuftig.

Hva tenker dere? Jeg blir helt oppgitt :(

Anonymous poster hash: 04d8e...fe7
Videoannonse
Annonse
Gjest abcdefgh
Skrevet

Hva er den greia med familievernkontoret som går igjen i flere tråder hele tiden ? Må man virkelig dra inn offentlige etater eller forhøre seg om hva staten mener for å komme til enighet i oppdragelse nå til dags?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Han mener at vi ikke kan ha ulike regler om dette, og at vi derfor må få ny samværsavtale.

Anonymous poster hash: 04d8e...fe7
Skrevet

Jeg tenker at det kanskje kan være greit å snakke med far med en objektiv tredje part til stede, altså familievernkontoret. Familieverkontoret blander seg da ikke i oppdragelsen! De tilbyr råd og veiledning og kan være en god støtte når mor og far ikke kommer til enighet. For meg hadde det ikke vært noen trussel.

De gir også råd og veiledning over telefon. Jeg hadde mye konflikter med far en periode og snakket med familievernkontoret i en og en halv time på telefon. Fikk masse råd som hjalp på veien. Kommunikasjonen mellom meg og far ble bedre og datteren fikk det bedre.

Gjest mizzyy
Skrevet

Når hun er 11 år og alle vennene hennes har det er nok vanskelig å få henne til å slette det. Hvis dere tvinger henne til det blir hun nok bare sur på dere og lager seg en ny konto uten å si ifra. Det er bedre å la henne ha det og holde dere oppdatert på hva hun legger ut.

Trist at dere har problemer med å samarbeide om noe så viktig som oppdragelsen til datteren deres. Dere kunne jo tatt en rådgivnings-samtale for å finne ut hvordan dere kan samarbeide bedre.

Gjest Elseby13
Skrevet

La henne ha instagram da. Det er jo uskyldig og dessuten dabber interessen av etter en stund. Bare sørg for å slette kontoen den dagen hun går lei.

Skrevet

Synes at det er greit at hun har instagram jeg. Om faren er uenig så får du be han om og be henne slette den isåfall. Så får han være "den slemme foreldren"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...