AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ønsker en hund som kan gå løs på eiendommen vår, og ikke gå over grensen. Hvordan skal jeg jobbe med valpen for å få til dette? Anonymous poster hash: 73774...e20
Enilorac Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Vise at det skjer mye gøy hjemme. Leke, trene og gi noe den kan gjøre bare på eiendommen. Har valp selv og prøver å få dette 100% inn. Det går bedre og bedre for hvor eldre hun blir merker jeg. Hun vil være i nærheten av oss, i starten som valp er de jo veldig nysgjerrige, så er jo vanskelig å få dem til å holde seg i nærheten. For å få min valp til å alltid holde et utkikk etter meg pleier jeg å gjemme meg, så må hun finne meg. Gjør det mye i skogen. Etterhvert som jeg har gjort dette endel ser hun alltid etter meg, stopper opp og skal alltid vite hvor jeg er, tilfelle jeg stikker av haha.
Enilorac Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Håper du får noen ordentlige gode tips, om det finnes noen. For i blant kan hun bli nysgjerrig på noe som er litt for langt borte, og jeg vil få henne til å alltid ville passe på oss og ikke gå vekk fra huset der vi ikke kan se henne.
Gjest bustyvel Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Hva er "grensen" da? Noe fysisk? Valper vet ikke hvor eiendomsgrensen går, så lenge det ikke er "noe" der, tror jeg. Vår valp svinser gjerne rundt på eiendommen, men vil helst ha oss i nærheten, så foreløpig er det ikke noe problem...
Snooks Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Alle våre hunder har lært dette uten problemer og holder seg innenfor grensene sine. Et tips er å gå opp grensene med hunden og hver gang den prøver seg utenfor så sier man "nei" eller "grense" med streng stemme og belønner dersom hunden da lar være å gå utenfor. De er smarte dyr, dette skjønner de raskt.
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 faren min har en hund som har usynlige grenser over alt. første gangen vi er på et nytt sted så holder det at vi sier "ikke lenger" når han er på gensa. hvordan han har fått det til er jeg ikke sikker på, men brukte bånd på han da han var liten og vendte han til at han fikk ikke nærme seg vegen uten bånd, så nå tørr han nesten ikke gå mot veien uten å ha på seg båndet, men han har aldri blitt skremt eller truet til det sånn at det er sagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå