Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere kjøpt ammeinnlegg av ull? Bruker dere bare det? Hvor mange par har dere da? Eller bruker dere bare engangs? Eller begge deler samtidig?

Ei venninne av meg bruker begge samtidig, hun har de engangs innenfor de av ull og anbefaler meg å gjøre det samme, husker ikke hvorfor :fnise:

Så hvordan gjør dere det? :)

Anonymous poster hash: adec3...013
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som venninnen din. Jeg gjør det fordi jeg slipper å vaske ullinnleggene, men beholder varmeomslaget og kan kaste engangsinnleggene under. Akkurat nå bruker jeg kun engangs pga varmen, men ellers bruker jeg som sagt begge. Det gjorde jeg sist også, veldig kjekt! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte faktisk de i ull innenfor engangsinnleggene da jeg hadde januarbaby. Vi bodde i et stort, gammelt hus som det tok evigheter å varme opp så det var veldig viktig for meg å holde meg varm. Med ull innerst mot kroppen er holder man seg varm selv om engangsinnleggene blir fuktige. Dette var tynne ullinnlegg fra Sparkjøp. Hadde noen tykke fra apoteket også, de hadde jeg enten de tynne eller engangsinnlegg inni.

Når jeg ammer nå bruker jeg kun engangsinnlegg.

Anonymous poster hash: ff2fe...689

Skrevet

Jeg syntes det var litt styr med disse ullinnleggene. Flyttet seg i klærne, og tørket sakte (tykke). Jeg elsker vanligvis ull, men disse likte jeg dårlig. Men det er jo nødvendig for å holde varmen, så jeg kommer til å bruke det utenpå andre.

Denne gangen har jeg kjøpt ImseVimse innlegg til å bruke mens puppene er såre, så går jeg over til engangs etterhvert.

Skrevet

Brukte libero engangs innlegg innerst og tykke ullinnlegg ytterst. Men sluttet allerede i mars/april med ullinnlegg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det med å holde varmen? Man bruker jo ikke innlegg over puppene når man ikke ammer og det er vinter :) Jeg bare lurer da jeg ikke har hørt før at man bør holde varmen på puppene når man ammer.

TS

Skrevet

Kalde pupper får fortere brystbetennelser. Derfor bør ein halde puppene varme når ein ammer. Brystbetennelse kan føre til feber og smerter, og er visstnok ikkje særlig å anbefale.

Skrevet (endret)

Hvorfor det med å holde varmen? Man bruker jo ikke innlegg over puppene når man ikke ammer og det er vinter :) Jeg bare lurer da jeg ikke har hørt før at man bør holde varmen på puppene når man ammer.

TS

Fordi det er veldig fort gjort å få brystbetennelse. Det er et lite helvete, og noe du absolutt ikke vil ha om du kan slippe. ;) Derfor er det også viktig å få tømt puppene, og massert ut eventuelle klumper (tilstoppede melkeganger).

Jeg hadde nok et mildt tilfelle siden det løste seg uten penicillin, men likevel var jeg helt slått ut med høy feber, utrolig vondt og totalt uten krefter. Lå rett ut et par dager, mens mannen stelte barnet, ga meg mat osv.

Edit: Skrivefeil

Endret av Stinelin
AnonymBruker
Skrevet

Ah ok, takk for svar på det, da bør jeg varme puppene mine jeg og :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ullpar hadde dere da? Holder det med ett eller to?

Skrevet

Hvor mange ullpar hadde dere da? Holder det med ett eller to?

Jeg har bare to-tre, og det blir for lite om man bruker dem direkte på huden og lekker. De må jo vaskes, og rekker ikke å tørke mellom hver gang. Men når man har dem bare utenpå andre innlegg for å varme burde det holde med noen få par.

Ett tips er å kjøpe dem store nok, slik at de dekker godt og holder seg på plass. Jeg har små pupper, men var mest fornøyd med de store som ikke skled rundt på puppen. :fnise:

Skrevet

Jeg fikk sopp av ammeinnlegg i ull selv om jeg vasket dem på 60 grader og kun brukte den hver en dag. Lekker ikke noe særlig heller. Gikk over til vanlige Avent sine og Libero sine og ble kvitt det med en gang. Bruker heller ullinnleggene ytterst for å holde dem varme for å unngå brystbetennelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...