Mirakatt Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Hei! Jeg skal bestille meg en Marc Jacobs skolesekk som koster 1169 nok, så lurer jeg på hva jeg eventuelt må betale i frakt?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Legg den i handlekurven og finn det ut selv? Anonymous poster hash: ef1f5...190
Mirakatt Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2013 Legg den i handlekurven og finn det ut selv? Anonymous poster hash: ef1f5...190 Tror du ikke jeg har prøvd? men det kommer ikke opp...
Grønt blad Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Hvor bestiller du fra? Har du lest det som står om "shipping" i nettbutikken?
FantasDick Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Fredus, vi vet vel ikke hvilken nettbutikk du forsøker å handle fra - fraktprisene varierer fryktelig. Gi oss noe å gå etter, da. 1
Mirakatt Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2013 Hvor bestiller du fra? Har du lest det som står om "shipping" i nettbutikken? Bestiller fra Marc Jacobs siden. Det bruker som regel å stå det i andre nettbutikker, men så ikke det stå på den nettsiden?
Grønt blad Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Jeg fikk opp denne meldingen da jeg gikk inn på Marcjacobs.com: "We’re currently shipping to all US and Canada, excluding Quebec" Sikker på at de sender til Norge? 1
FantasDick Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 (endret) At this time, we only ship to the contiguous United States, Alaska and Hawaii, and Canada (excluding the Province of Quebec). Fra Help-siden deres. Edit; Aw, Grønt blad var før meg. :/ Endret 29. juli 2013 av FantasDick 1
Grønt blad Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 (endret) På Shopbop.com står det tydelig at frakt er gratis hvis du bestiller for mer enn 100 dollar. Bestiller du for mindre enn 100 dollar koster frakt 10 dollar. Se http://www.shopbop.com/ci/aboutShopBop/customerservice.html#cs=ov=2305688963,os=1,link=footerLocationShipping,page=7 Trykk på International shipping i menyen til venstre Endret 29. juli 2013 av Grønt blad
Mirakatt Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Jeg fikk opp denne meldingen da jeg gikk inn på Marcjacobs.com: "We’re currently shipping to all US and Canada, excluding Quebec" Sikker på at de sender til Norge? Jeg fikk opp denne meldingen da jeg gikk inn på Marcjacobs.com: "We’re currently shipping to all US and Canada, excluding Quebec" Sikker på at de sender til Norge? Oja ;/ Da blir det vell shopbop da Var litt usikker på hvike av alternativene som var best, men nå har jeg bare ett.. så da er det ikke så vanskelig å velge Endret 29. juli 2013 av Mirakatt
Mirakatt Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 29. juli 2013 Vet at shopbop har fri frakt, men er det noe annet man må betale når man henter vesken/sekken på postkontoret
Grønt blad Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Vet at shopbop har fri frakt, men er det noe annet man må betale når man henter vesken/sekken på postkontoret Dersom varen koster mer enn 200 kr, må du betale moms (mva = merverdiavgift, 25% av varens pris) og eventuelt toll (dersom varen er tollbelagt, men ikke alle varer er det) av pris og frakt. Tollvesenets omregningskurser finner du her. De endres hver fjortende dag.: http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=no Tollvesenet har også en importkalkulater, der du kan regne ut hva du må betale i moms og ev. toll. Den finner du her: http://toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no Eks. La oss si at du kjøper en veske/sekk til 330 dollar. Ifølge tollvesenets importkalkulater er det ikke toll på "vesker, bager og kofferter", og du må betale ca. 490 kr. i moms. I tillegg kommer det et fortollingsgebyr fra Posten eller et annet fraktselskap som fortollet varen for deg. Postens fortollingsgebyr på varer med verdi over 1000 kr, er på 261 kr. For varer med verdi på 200 - 1000 kr, koster forenklet fortolling 133 kr. Se fullstendig prisliste her: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privat Andre selskap, f.eks. UPS og FedEx opererer med andre priser. Informasjon om dette pleier å stå på nettsidene deres. Dersom fortolling koster 200 kr, må du betale ca. 690 kr for en vare der verdi og frakt til sammen er på 330 dollar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå