Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe meg en Apple Macbook Pro, og lurer derfor på dette med skriveprogram. Er det noen som har anbefalinger til hvilket jeg bør kjøpe? Jeg må ha ett program der jeg både har mulighet til å bruke vanlig skrivedokument og powerpoint. Er det store prisforskjeller på slike programmer? Hva ligger de i såfall på?

Håper noen kan hjelpe, er helt ny på dette med Mac..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan laste ned OpenOffice for MAC gratis, fungerer veldig bra! Der har du Impress som alternativ til powerpoint, og alle dokumenter kan lagres i .doc-, .ppt-format osv. dersom de også skal kunne åpnes med Office-programmer

• Liker 2
Skrevet

Last heller ned Libreoffice enn Openoffice. Openoffice er så og si dødt, mens Libreoffice utvikles hurtigere.

Libreoffice er for øvrig enn fork av gamle Openoffice, så programmet er så og si likt bortsett fra ting jeg nevnte i forrige avsnitt.

Skrevet

Du kan også bruke Google Docs og Google Drive gratis – alt skrives i nettleseren din, lagres på nett (kan lagres offline), og du trenger ikke å laste ned noe.

Skrevet

http://lifehacker.com/5933042/lifehacker-pack-for-mac-student-edition

Must read ;)

Men, IKKE KJØP MACBOOK PRO AKKURAT NÅ!

Det er det desidert dummest kjøpet du kan gjøre! Innen 3 måneder, vil Macbook pro garantert bli oppgradert til Haswell-arkitektur. Det betyr i praksis noe sånt som:

* Bedre ytelse

* Bortimot dobbel batteritid

* Mindre varmeutvikling

* Bedre holdbarhet på hardware

Haswell er det største generasjonsskiftet som har kommet på flere år, du BØR ikke kjøpe en Macbook pro per i dag! (Macbook Air er derimot allerede oppgradert til Haswell)

Skrevet

Har prøvd å laste OpenOffice nå, men får opp en melding om at "Sikkerhetsinnstillingene dine tillater kun installering av programmer fra Mac App Store og kjente utviklere", hva betyr dette? Er det ikke mulig å laste ned fra internett altså?

Skrevet

Jo, du høyreklikker på programmet inne på finder/applications og får opp noen valg der inne.

Skrevet

Eg er veldig fornøyd med Keynote (Apple sin versjon av PowerPoint) og pages, som er skriveprogram. Enkle å bruke, og lett å lære :-) kjøpast på applestore

Skrevet

Har prøvd å laste OpenOffice nå, men får opp en melding om at "Sikkerhetsinnstillingene dine tillater kun installering av programmer fra Mac App Store og kjente utviklere", hva betyr dette? Er det ikke mulig å laste ned fra internett altså?

Gå inn på Systemvalg > Sikkerhet og personvern > Generelt. Her kan du endre innstillingen til å tillate alle programmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...