Susa Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Pga en begravelse i familien må vi dra ut på en 6 timer biltur på en ettermiddag. Planen var å ta bilturen over to dager, men det går ikke nå. Håper vi får dratt rundt 3 på eftan, og må være fremme på kvelden. Noen tips til hvordan vi skal klare å underholde gutten på 9 mnd så lenge, og helst uten så mange stopp? (Selvfølgelig må vi ha noen små stopp, men av erfaring er gutten like lei da i kjører videre, enten stoppen har vært 5 eller 30 minutter..)
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Vi ordner det sånn at jeg sitter bak sammen med frøkna og prater med henne. Hun er også 9 måneder. Anonymous poster hash: 06d55...083
Flykrasj Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Det er noen retningslinjer man bør følge for babyer i bil: http://www.tryggtrafikk.no/Spedbarn+i+bilbarnestol.b7C_wBHY0d.ips Og han blir misfornøyd så må dere bare stoppe. Vi kjørte lenge med vårt nurk når hun var 6 måneder. Vi måtte stoppe hver halvtime til tider da hun ikke hadde det noe kjekt. Huske at det er forståelse for at dere velger bort en begravelse hvis en av dere for å ta vare på den lille. Vi angrer nå i dag på at vi ikke tok mer hensyn til oss selv.
Gjest Magdalene Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Går det ikke heller Ann å kjøre i 18-tiden? Så kan baby sove hele veien? 1
Sissa Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Når vi kjører opp på hytta (4t), sitter jeg bak, og vi har masse leker med. Men det morsomste å leke med er smoothieene fra feks Ellas og vannflasker, så det er et must når vi skal på tur. Det blir mye stopp, så kan turen kan fort ta 1,5t lenger enn om vi ikke hadde hatt med barn, men det avhenger veldig av når vi kjører. Lykketil :-)
SmallTalk Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Er det aktuelt å flytte bilturen til litt senere slik at dere kun f.eks får ett stopp for å gi kveldsmat og å ta på pysj? Da er det jo gode muligheter for at barnet kommer til å sove mesteparten av veien.
Mohair Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Vi har vært på flere langturer på 7-8 timer og det har gått helt fint. Jeg sitter bak sammen med gutten, vi stopper når han blir lei og kjører ellers lengst mulig når han er i godt humør eller sover. Vi har med smoothie, riskaker, rosiner og diverse leiker. Jeg ville forsøkt å dra så tidlig som mulig på morgenen slik at han/hun får første luren i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå