AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har et gammelt teppe som lukter vondt, og det hjelper ikke å lufte det. Har fått tips om å spraye eddik-vann på. Har 7 % eddik hjemme. Stemmer det at dette skal blandes ut 50/50? Sprayer jeg det bare på med sprayflaske, og lar det være/tørke ut selv, eller må jeg gå over med klut el.l? (Det er ikke flekker på det som skal bort). Skal først prøve å spraye i et hjørne som ligger under sofaen i tilfelle materialet ikke tåler eddiken. Ser man med en gang om det kommer en "reaksjon", eller bør jeg la det vente til dagen etter for å se? Anonymous poster hash: 9aa32...11e
Belima Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville brukt 35% eddik. 2 deler vann og en del eddik. Spray på og tørk over med en klut. La det tørke og lukt om det hjelper. Ville prøvd på en liten del for å se om teppet tåler det før jeg tok hele. Er det lenge siden det ble renset? Jeg har Zalo og litt salmiakk i vann og tørker over teppene mine 2-3 ganger i året. Det holder de rene nok for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå