Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ...små-anonym...
Skrevet

Da har det seg slik at drømmejobben min er utlyst. En jobb der jeg etter all sannsynlighet får brukt det meste av både evner, utdannelse, ressurser og talenter. Har ikke søkt ennå, men jeg tenker hypotetisk her, og vet at jeg er godt kvalifisert. Jobben er i en helt annen by, og er et ett års engasjement.

Jeg har kjæreste. VI bor ikke sammen. Forholdet er forholdsvis nytt, men viktig og alvorlig. Vi er begge ganske voksne (30)

Jeg har en god jobb nå, som jeg trives i, den er fast.

I mitt tidligere forhold hadde jeg ingen muligheter for selvrealisering. Jeg fikk beskjed om hva jeg skulle gjøre og hvordan. Sånn sett er dette en unik mulighet for meg, jeg er mer my own woman.

Er det utopisk å tro at et nytt, men godt forhold ville overleve et slikt år?

Er det noen som vet om man har permisjonskrav fra jobben i slike situasjoner?

Som dere skjønner har jeg ingen tydelige spørsmål, men lurer på om noen har tanker og erfaringer å dele med meg!

Klem og takk

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom dere begge er innstilt på det tror jeg at forholdet vil holde. Det er klart det er tøft, men man kan klare mye om man vil (om begge vil).

Jeg ville tatt sjansen. Dette er en unik mulighet for deg. Snakk med kjæresten din - så kan dere sammen komme frem til hvordan dere best mulig kan løse det å bo i hver sin by.

Lykke til!!! Håper du får drømmejobben!

Gjest ...små-anomym...
Skrevet

Vi har snakket sammen om det. Men tror ikke han har lyst til å ha meg på et annet sted, nei. Veldig koselig å være i nærheten. Så ja, jeg går og veier for og imot... Takk for lykkeønskninger. Søker nok uansett!

Gjest gjest1
Skrevet

ETT år av hele resten av ditt liv!!!!

Tenk deg godt om før du vraker denne muligheten.... ett år er ingen ting.

Tenk ett år bakover i tid så får du litt perspektiv på hvor kort det er og hvor fort det går! :tommelsmil:

Skrevet

Hvis du jobber i staten, så er det ganske gode permisjonsmuligheter. Kanskje også i kommunen. I det private er det sikkert litt variert.

Han vil sikkert føle det litt truende mot forholdet at du eventuelt reiser et annet sted. Det er sikkert viktig å kommunisere hva dette handler om og hva dere gjør med forholdet underveis... Være konkret med planlegging av besøk osv. Mail, telefon, sms og sms igjen er jo en vidunderlig ny verden også...Det aller viktigste er at dere må være trygge på hverandre.

Et ettårs engasjement er ofte en stilling som utlyses med mulighet til forlengelse, altså fast jobb. Det bør du kanskje ha tenkt litt på på forhånd siden du er i et forhold.

Skrevet

Et år klarer dere fint, hvis forholdet ellers er bra. Langdistanseforhold er selvfølgelig ikke alltid like lett, men det kan være en god måte å teste forholdet litt på. Også er det superdeilig å endelig ses igjen og ha kvalitetstid sammen.

Men når det er sagt, så synes jeg jo også du skal diskutere det litt med kjæresten. Er han overhode interesert i et langdistanseforhold? Hvordan ser han på å flytte, hvis du får mulighet for en fastansettelse? Osv.

Håper dere finner ut av det på den best mulige måten!

Piglet

Skrevet

Hvis dere ikke klarer ett år i hver deres by er ikke forholdet deres sterkt nok.

Min forlovede bor 60 mil unna meg, vi klarer oss kjempefint.

Gjest glamourgirl
Skrevet

:) Takk for alle svar! Jepp, det var meg ja! :oops:

Mye nyttig og bra å hente fra damene, men det er det jo nesten alltid!

Vi hadde selvfølgelig snakket om det lenge før jeg skrev tråden. Jeg har ikke søkt ennå, men bestemt meg for å gjøre det. Tror litt på skjebne og sånt, så får jeg jobben så skal jeg nok ha den også.

Han har ikke lyst jeg skal dra, på samme måte som at jeg ikke har lyst til å bo borte fra ham. (vi har liksom endelig funnet hverandre :hjerte: ) Men vi er begge innstillt på at dette kommer til å gå bra, hvis det blir aktuellt, og på gjeldene stilling blir det nok svært mange om beinet :-? (når det gjelder distanse forhold, så har jeg prøvd det med vekslende hell før, og har på mange måter ikke lyst til å gå igjennom det en gang til , spesielt ikke med en som jeg ser på med stor sikkerhet som mannen i mitt liv! :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...