milco Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Vi har endelig fått en valp i hus, og vi storkoser oss! Eneste problemet er at samboeren min begynner å reagere litt på valpen.. Han klør litt i halsen og øynene når de har hatt mye nærkontakt eller vært inne sammen en stund. Er dette noe som kan gå over bare han blir vant med hunden eller blir det bare verre og verre? Siden det har vært mye fint vær siden han ankom har vi vært for det meste ute, er derfor redd det kan bli uutholdelig utover høsten og vinteren da man for det meste er inne Han reager ikke VELDIG mye, men det er ikke holdbart hvis han skal gå rundt og klø. Jeg har heller ikke lyst til at han skal proppe i seg medisiner hele tiden, siden det var jeg som pushet på ang valpekjøp :-/ Noen som har noe tips? Veldig synd hvis vi må kvitte oss med den søte valpen vår:(
Gjest Ciegus Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har hørt at man får kraftigere allergireaksjoner på valper enn på voksenhunder? Mulig dette avhenger av rasen, bare en tanke. Har han pollenallergi? Jeg er svært allergisk mot hunder, og på sommeren er det svært ille hvis jeg må dele hus med en hund pga pollenallergien, resten av året går det noe bedre (avhengig av rase). Min erfaring er at man aldri "venner seg til" en hund allergimessig, dessverre. Men synes samboeren din bør prøve allergimedisin, jeg har selv brukt det året rundt i deler av livet (bodde i et kollektiv uten dyr, men med mye hundehår). Ikke sikkert det hjelper, men for hundens og samboerens del bør dere prøve. Jeg har ingen bivirkninger av medisinen jeg tar.
MalloryK Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Les her: http://dyreneshus.no/petal-cleanse-gode-nyheter-allergiske-dyrevenner/
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Jeg reagerer mer på en voksen hund enn en valp, men jeg klarer å holde mye i sjakk med medisiner, vaske hender etter jeg har kost med hunden og ikke ha ansiktet i pelsen. Også er soverommet mitt en frisone, ingen hund der. Anonymous poster hash: 051be...411
_Aries Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Derom han i utgangspunktet er allergisk, men "ignorerer" det faktum at han er det og blir overeksponert (ettersom han hunden i hus, og må omgåes den hele tiden) kan allergien bli verre. Min lege ba meg se på det som en kopp som ble fylt opp. Hver gang jeg kom i kontakt med det jeg var allergisk for ble begret fylt litt mer, og plutselig ble begret helt fullt og da kunne jeg få kraftige allergiske reaksjoner, samt at jeg kunne begynne å reagere på flere ting. Endret 29. juli 2013 av _Essx
Gjest bustyvel Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 http://www.dyrlegebutikken.no/products/petal-cleanse-d-hund-350ml Denne har jeg fått anbefalt
skruf Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er allergisk mot hund, oppdaget det såklart etter at vi hadde kjøpt hund... Uansett; har aldri vært noe alternativ å kvitte oss med hunden. For å holde allergien litt i sjakk så tar jeg allergimedisin hver dag, vasker hendene etter å ha kost med hunden, støvsuger hver dag, avgrenset områder hunden får være på (soverom og kjøkken er forbudte områder), og når den er i stuen så ligger den på teppet sitt. Sofa er forbudt. Likedan så børster mannen min hunden utenfor huset regelmessig. Allergien er verst i perioder. F.eks når hun gikk fra valpepels til voksenpels, og når pelsen endrer seg fra vinterpels til sommerpels.....da røyter hun mye mere enn vanlig. Hunden er over 4 år nå.
fruBeist Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Derom han i utgangspunktet er allergisk, men "ignorerer" det faktum at han er det og blir overeksponert (ettersom han hunden i hus, og må omgåes den hele tiden) kan allergien bli verre. Min lege ba meg se på det som en kopp som ble fylt opp. Hver gang jeg kom i kontakt med det jeg var allergisk for ble begret fylt litt mer, og plutselig ble begret helt fullt og da kunne jeg få kraftige allergiske reaksjoner, samt at jeg kunne begynne å reagere på flere ting. Hos meg har det vert motsatt. Jeg har vert allergisk mot katt i alle fall siden jeg var 12 år. Det var så ikke at jeg kunne reagere om min kollega som hadde katt hadde hengt sin ytterjakke oppå min. Så fikk jeg kjæreste som hadde katter, og de flyttet etterhvert inn til meg. Jeg var plaget med nysing og elveblest et par uker, så gikk det over. Dette er snart fem år siden. En av de to kattene som flyttet inn da er død nå, og to nye er i hus uten problem. Soverommet er forbudt område, der er jeg hard. Medisiner er overflødig. Prøv med denne ts, det gjorde vi helt i begynnelsen. Tror de selger den på europris, samt på zoobutikker.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er allergisk mot hund, og kjæresten min hadde hund da jeg flyttet inn til han. Men den allergien gikk bort den. Iallfall på den hunden. Prøver å ikke ta meg i fjeset, vasker meg om den klorer, så går det bra. Reagerer ikke på den utenom noen nys av og til. Om jeg treffer andre hunder kan jeg reagere på dem, men de er jeg ikke vant til. Lykke til Anonymous poster hash: 82d97...0e2
EyeQ Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Man kan bli immun mot sin egen hund, men reagere på andre. Ville nok ikke skaffet meg hund om jeg visste allergien var der. Nå som dere har skaffet hund og symptomene oppstår i etterkant, er det første dere bør gjøre, å ta en allergitest, og om det er utslag, begynne med medisiner.
milco Skrevet 10. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2013 Er visst ikke inne her så ofte jeg... Men tusen takk for svar og gode tips!! Det går faktisk veldig greit her nå, han merker ikke så veldig mye til det lenger:) Så håper det fortsetter slik:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå