Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og en fyr har noe på gang.. Er så glad for det:) Og vil dele gleden med moren min.

Men jeg har ikke sagt noe til henne ennå.

Jeg har hatt litt kontakt med eksen min siden jeg gjorde det slutt med han for noen mnd siden. Han har håpet at det kunne bli noe igjen, men jeg har vist at jeg ikke er intr. Nå vil jeg bryte kontakten helt. Det er jo bare tull å fortsette, hvis han håper det kan bli noe igjen. Da er vi jo ikke venner på ordentlig.

Det har jeg tenkt siden før han andre kom inn i bildet.

Mor vet at forholdet til eksen ikke var så bra, og hun synes synd på han pga div. problemer han har.

I dag tenkte jeg å fortelle henne om den "nye" fyren. Og begynte med å si at jeg vil bryte kontakten med eksen. Bl.a. fordi han har sagt at han savner meg, og når vi vil forskjellige ting, så er det ikke noe vits i å være "venner".

Da sa hun at jeg ikke burde kutte han ut, at han trenger min støtte osv. Jeg sa at jeg har nok med mine ting, om jeg ikke skal ta på meg all mulig drit av hans problemer.

Jeg sa ikke at jeg ikke vil gi falske forhåpninger, at det ikke er et vennskap når den ene vil noe mer osv. osv.

Orka ikke snakke noe mer i det heletatt.

Ble skuffa over at hun ikke bare hørte på hva jeg sa og aksepterte det, selv om hun ikke liker det så godt, istedet for at hun prøver å få meg til å gjøre noe annet enn det jeg vil.

Føles som at hun bryr seg mer om eksens enn om mine. Så jeg begynte ikke å snakke om han jeg liker nå... Tror ikke hun ville vært glad på mine vegne, men stilt spørsmål og vært kritisk.

Hva kan jeg si til henne så hun forstår, uten å være frekk? Det er viktig at moren min støtter meg i ting.... Hvordan forklare det?

Ble i dårlig humør av å snakke med henne i dag, til tross for at jeg egentlig var ganske happy med tanke på fin helg med han jeg har noe på gang med, og venner på båttur.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ofte er det best for begge parter å ikke fortsette som venner etter bruddet, og spesielt er det best når den ene av partene ønsker den andre tilbake.

Jeg tror du gjør lurt i å bryte kontakten med x-en, og etterhvert fortelle din mor om din nye kjæreste.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanakje du bare burde ta en ting om gangen med din mor?

Først gjøre rede for deg og ditt ift. eksen og få henne med på laget på den.

Her burde du ligge fokus på deg selv kun. Hva som er bra for deg og din fremtid. Ikke andres.

Hun viser nok forståelse for det om du bare vektlegger det nok. Og du trenger jo ikke noen frekk tone, men du kan jo ha det så lenge du henter inn igjen tonen etterpå.

Men så kan du jo senere hinte frempå noe om han "nye", når henne er helt klar på ståa med han andre.

Og selvsagt burde det være viktig at din mor støtter deg på ting. :)

Anonymous poster hash: 32e34...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...