AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg regner med vi alle har lest det i en eller annen tråd, antakeligvis spesielt på dette underforumet. At å finne en organisasjon eller aktivitet å gjøre med andre er en god måte å finne seg en partner på. Dette har fått meg til å lure på en ting. Er Turistforeningens fellesturer virkelig en så stor flørtearena som det blir gitt utrykk for?Er det stort sett single våryre mennesker som pakker sekken og drar på tur? Er det noen her som faktisk har møtt kjærester der? (Og, siden jeg vurderer å melde meg inn, hvordan er det fysiske nivået på turene? Må man være fjellgeit eller er det sofagristurer?) Anonymous poster hash: 4b794...8fa
Gjest Summers Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Med i frilugtsgruppe for studenter. Det er vel noe sjekking og noen som har blitt kjærester men det er ikke det som dominerer selvsagt. Det jeg tror slike aktiviteter er bra på er at man blir fort kjent med hverandre og får venner det kan jo hjøre det lettere å finne en kjæreste med riktig personlighet Endret 29. juli 2013 av Summers
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har vurdert å dra på en sånn tur med turistforeningen alene. Mest for å få en opplevelse og for å stifte nye bekjentskaper. Jeg er veldig glad i friluftsliv, men har liksom ingen omgangsvenner (bortsatt fra familien) som deler interessen, så det hadde jo vært hyggelig å kanskje blitt kjent med noen fremtidige turkamerater. Men jeg synes det er litt skummelt å bare hive meg med. Sitter med inntrykket (aner ikke hvorfor, kanskje mer et worst case scenario) om at de som er med på disse turene alle kjenner hverandre og er skikkelig sammensveiset, og så kommer jeg der, en ensom sjel, og jeg blir helt uttafor.. Jeg er ikke verdens mest utadvente så.. Men jeg må vel nesten bare prøve for å se hvem disse folka som drar på sånne turer er Anonymous poster hash: 513ec...c71 1
skreppamedleppa Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Jeg er medlem i turistforeningen, dog har jeg ikke møtt mannen der. Men jeg abonnerer på friluftsmagasinet deres "fjell og vidde", kom et nytt blad i dag og ene reportasjen handler nettopp om kontaktspalten deres "fjelltreffen". Det står og lese at kontakttjenesten har 20 000 treff i måneden, med 13 000 brukere. Så er det et lengre intervju med to som traff hverandre gjennom denne tjenesten på turistforeningens nettside i 2010 og som nå skal gifte seg i august, og med et par som møttes på "fjelltreffen" i 2000 og har vært gift i 10 år. Men det var jo fellesturer du nevnte ikke nettdating, så det var kanskje en avsporing. Jeg har selv aldri vært med på noen fellesturer eller grupper, fordi jeg/vi går alltid på tur nettopp for å være asosial, men om jeg selv hadde vært singel på leit etter noen hadde jeg latt meg fenge av turistforeningens muligheter fordi det er en stor del av meg. Men de har arrangementer spesielt for single mennesker som f.eks noen av disse http://www2.turistforeningen.no/activity.php?fo_id=2513&search_string&ac_cat=singeltur. Jeg har også sett og møtt turistforeningens grupper oppi fjellet eller på vei ned og det virker som et godt samhold, det er ingen som kommer sist som den ensomme fuglen i baktroppen. Turene deres har forskjellige vanskelighetsgrader men det er turer for alle nivåer, noen svært enkle, andre for litt mer hardbarka geiter. Men det er vel kanskje også som summers nevner enklere å bli kjent med hverandre i fjellet, for å sitere frilufts magasinet jeg sitter med "en dag på fjellet er som en uke i byen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå