Gå til innhold

Hvorfor ser alle hva jeg skriver i en gruppe de selv ikke er med i?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg poster noe i en åpen Kjøp-salg gruppe og alle vennene mine som ikke er medlem der ser det. Går det ann å endre det?

Det blir jo litt av det samme som at jeg ser når en venn av meg liker et bilde til en jeg ikke er venn med. Rart og irriterende at man får beskjed om ting på andres vegger.

Ser andre at jeg skriver i en lukket gruppe også?

Endret av Gjest28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er facebook dessverre, man får ikke bestemt selv hva andre skal se.

• Liker 1
Skrevet

Det er innstillingene til gruppen som bestemmer hva andre ser. Det er det samme når du ser et bilde en venn har likt, uten at du er venn med den som deler bildet. Den som deler bildet har valgt at dette skal kunne ses av andre enn bare venner.

Dersom en gruppe er lukket vil poster der ikke dukke opp i strømmen til andre enn de som er medlemmer.

• Liker 2
Skrevet

kjipt åssen det er blitt, jeg begynner jo bare å slutte å bruke Face mer og mer.

• Liker 1
Skrevet

Tanken med slike grupper er å nå ut til mest mulig potensielle interessenter. Flertallet av medlemmene har kommet inn pga at de har sett venner legge ut ting for salg. Det ville vært svært ødeleggende for deres videre utvikling å hindre brukernes venner i å se innleggene de legger ut.

Det er faktisk så enkelt. Det er jo tross alt en offentlig salgsside.

• Liker 2
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Syns også at det er litt irriterende noen ganger.At man ikke kan skrive noe eller like et bilde uten at hele vennelista får det opp på newsfeeden sin.

Mange ganger jeg lar vær å skrive noe selv om det er helt uskyldige ting,for jeg vil ikke at alle mine venner skal få det på newsfeeden.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 1
Gjest selungen
Skrevet

Sånn er det. Åpne grupper får folk se hva man skriver i, mens lukkede grupper er låste

AnonymBruker
Skrevet

Syns også at det er litt irriterende noen ganger.At man ikke kan skrive noe eller like et bilde uten at hele vennelista får det opp på newsfeeden sin.

Mange ganger jeg lar vær å skrive noe selv om det er helt uskyldige ting,for jeg vil ikke at alle skal få det på newsfeeden.

Men om man kommenterer et bilde som kun er synlig for personens venner, vil ikke da kun den personens venner se kommentaren (og bildet)?. Om bildet derimot er offentlig, vil dine venner se det også.

Anonymous poster hash: d759a...a24

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Men om man kommenterer et bilde som kun er synlig for personens venner, vil ikke da kun den personens venner se kommentaren (og bildet)?. Om bildet derimot er offentlig, vil dine venner se det også.

Jeg har satt det sånn at kun mine venner kan se alt jeg poster, men jeg syns fortsatt at det er litt irriterende at bare jeg liker et bilde så kommer det opp på alle mine venner sin newsfeed.

Det syns jeg er en litt teit løsning, men ikke noe man kan gjøre med det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt det sånn at kun mine venner kan se alt jeg poster, men jeg syns fortsatt at det er litt irriterende at bare jeg liker et bilde så kommer det opp på alle mine venner sin newsfeed.

Det syns jeg er en litt teit løsning, men ikke noe man kan gjøre med det.

Ja, om det er sånn, så har jeg spammet ned newsfeeden til alle "vennene" mine :) men tror i alle fall at ingen kan se et bilde man liker, dersom den andre privatpersonen har satt innstillingene til kun å gjelde venner? For firmaer, organisasjoner og reklame er det synlig , vet jeg.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja, om det er sånn, så har jeg spammet ned newsfeeden til alle "vennene" mine :) men tror i alle fall at ingen kan se et bilde man liker, dersom den andre privatpersonen har satt innstillingene til kun å gjelde venner? For firmaer, organisasjoner og reklame er det synlig , vet jeg.

Jeg får jo ofte opp bilder og ting folk på min venneliste har likt eller kommentert, så regner med at folk får opp endel av det jeg har likt og kommentert.

Man kan jo ikke styre hva som kommer opp og hvem som ser det annet at man kan sette det til å gjelde kun venner for eksempel.

Skrevet

Hvem sitter egentlig og følger med på hva alle andre foretar seg døgnet rundt?

Selv gir jeg stort sett blanke. Og det er jo kun de som ser på streamen og er pålogget akkurat da som får opp noe. Og da først og fremst kun de av dine venner som du har mest kontakt med.

Skrevet

Facebook er jo et sosialt nettsted, litt av poenget er jo at du skal kunne dele ting med venner. Hvis det ikke hadde dukket opp i feeden, hadde jo ingen fått det med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...