Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid elsket hunder, har alltid hatt hunder og lever for å trene dem og ha dem nære. Hunden min holdt meg oppe da jeg var deprimert og ensom, og jeg elsker hunder fordi de elsker meg betingelsesløst. Kjæresten min nekter å ha hund. Vi skal flytte sammen snart, og jeg vil så klart ha hund. Han spør "er jeg ikke nok for deg, hvorfor trenger du hund? Elsker du hunder mer enn meg?". Han sier han liker hunder, men syns de er skitne og nekter å ha de inne. Han sier altså at enten flytter vi sammen og jeg godtar å aldri ha hund mer, eller så er det slutt.

Det er jo teit av meg å forlate han fordi han ikke vil ha hund, men jeg syns også det er teit av han å nekte meg noe som gjør meg så glad. Jeg ser begge sider av saken, men vet søren ikke hva jeg skal gjøre. Så klart elsker jeg han mer, men hvorfor er han så nekt på å finne en løsning? Jeg sier den kan sove i gangen, og ikke ha tilgang til sofaen eller senga, for å komme med kompromisser. Han bare nekter, og sier at det er skittent og at jeg er skitten som har hunden min i senga nå. Han kan strekke seg til å ha hunden ute i bur hele året, men aldri inne.

Noen innskudd?

Anonymous poster hash: 6bc2f...7e8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dump ham.

Anonymous poster hash: 10ec9...b3d
  • Liker 29
Gjest Cevita
Skrevet

Så du har en hund nå som han mener du må kvitte deg med for å bli sammen med han?

Gjest Margaritha
Skrevet

Sorry, men fyren din høres helt blåst ut.

Han sier han liker hunder- tydeligvis ikke.

Han mener de er skitne og ikke vil ha de inne- himmel for en renslighetsprimadonna, utrolig usexy kvalitet hos en mann.

Spør om du elsker hunder mer enn han og spør om ikke han er nok- ALARM; ALARM- tydeligvis kontrollbehov og må føle seg prioritert over alt annet. Ikke bli sjokkert den dagen han ikke vil at du skal henge ut med venner, besøke dine foreldre osv fordi han er jo tross alt alt du trenger..

Skrevet

Selvsagt hunden!!! Du har tatt ansvaret for et liv, det burde gå foran alt.

Han kjæresten din høres ikke helt god ut, heller. Det er en ting å si at man ikke liker hunder så godt, noe annet å si slike ting som det der.

Gjest Gjest
Skrevet

Finn deg en kjæreste som er glad i hunder og som ønsker å ha hund sammen med deg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hunden elsker deg betingelsesløst, som du sier. Det gjør ikke kjæresten din.

Anonymous poster hash: 94649...284
  • Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Så du har en hund nå som han mener du må kvitte deg med for å bli sammen med han?

Nei, det er min fars hund som jeg passer veldig ofte. Den skal ikke flytte med oss. Han mener at vi ALDRI kan ha hund (eller katt, eller noen dyr). Jeg må ikke ha hund nå liksom, men har alltid ønsket min egen og liker ikke å bli nekta noe på den måten.

ts

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om jeg hadde hatt en hund fra før av, hadde jeg valgt den. Uten tvil.

Jeg tror jeg hadde dumpet typen uansett. Jeg har hund nå men når den dør må jeg ikke ha ny hund for enhver pris, men om jeg hadde følt livet mitt ikke var komplett uten hund hadde jeg valgt hund.

Endret av Alice123
Skrevet

En hund fortjener bedre enn å bo i samme hus som samboeren din. Du må velge.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Når han gir deg et sånt valg: Dump han...... Man gir ikke noen man elsker et slikt ultimatum.

Endret av Capricorn
  • Liker 16
Skrevet

Hund i senga = nasty. Og dét er jo en ting; at man ikke vil ha dyr i senger og sofaer er jo relativt normalt, men å mene seg berettiget til å nekte partneren sin å holde husdyr på den måten, vel, det sier en del om mannen, og dette er i mine øyne ikke ålreit. At han ikke er villig til å gå med på et kompromiss, men mener at hans nei trumfer alt du har å si i saken, er ofte et personligshetstrekk som også viser seg på andre områder. Men det er du som må ta valget - vil du leve med en sånn mann? Jeg regner med at han vet om fortiden din, ditt forhold til hunder og hvor godt det gjør deg å ha en hund, og for meg viser denne attituden at han bryr seg mer om eget kontrollbehov enn ditt velbefinnende, og sånn skal det ikke være.

Dette er ikke en mann jeg ville flyttet inn med, for å si det forsiktig.

• Liker 5
Gjest Cevita
Skrevet

Nei, det er min fars hund som jeg passer veldig ofte. Den skal ikke flytte med oss. Han mener at vi ALDRI kan ha hund (eller katt, eller noen dyr). Jeg må ikke ha hund nå liksom, men har alltid ønsket min egen og liker ikke å bli nekta noe på den måten.

ts

Ok. Da stiller saken seg bittelitt annerledes. Han nekter deg hund, hva blir det neste han kan finne på å nekte deg, uten å være åpen for å snakke om det og finne på en felles løsning en gang?

• Liker 2
Skrevet

Det er da ikke noe galt i å ikke ha lyst på hund, men da bør man heller ikke være sammen med en hundeelsker.

• Liker 13
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge har dere vært kjærester?

Jeg synes at det er merkelig av ham å si det han sier, når han antagelig har visst hele tiden at du har hund og at du elsker hunden din

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Da stiller saken seg bittelitt annerledes. Han nekter deg hund, hva blir det neste han kan finne på å nekte deg, uten å være åpen for å snakke om det og finne på en felles løsning en gang?

Hvis Ts går med på å aldri ha hund, så har allerede kjæresten makt over henne.

Da tenker jeg også; hva blir det neste?

AnonymBruker
Skrevet

La være å flytte inn med han, skaff deg hund.

Anonymous poster hash: 27cf6...15c
  • Liker 2
Skrevet

Høres ut som om han har et veldig kontrollbehov.

Få deg ditt eget krypinn, du.

Og kanskje finner du deg en skikkelig kar som deler interessene dine og respekterer deg.

• Liker 4
Skrevet

Men den logikken har hun makt over kjæresten hvis han går med på å ha hund.

De passer ikke sammen. Enkelt og greit.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjæresten går med på å ha hund, så har ts allerede en makt over han.

Anonymous poster hash: c6054...008

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...