Gå til innhold

Hva kommer til å være "inn" fremover, og hva er på vei ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt hus, og lurer på hva som er på vei ut.

Høyglans kjøkken har jo vært populært lenge feks. Men det er jo fint:-)

Noen som har peiling???? finner ingenting om trender på nett, null niks.

Anonymous poster hash: c78a5...859
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes trendene beveger seg sakte. Alle nybygg har matte hvite kjøkkenfronter med enkle stålhåndtak, og enten benkeplate i granittetterligning eller gult treverk. Ingen gjør noe utav mulighetene!

Ser flere og flere velger nostalgiske klassiske kjøkken, altså hvite med profilerte dører og vitrinedører. Men hvis du ser på kjøkkeninspirasjon på ikea.no får du se mye stilig, de evner fortsatt å tenke nytt. Selv er jeg fan av å ha en farge på frontene, imens benkeplata og dekksidene av benkene er i en annen farge. Heltrekjøkken er noe som skiller seg ut, døra "hytta" fra Ikea er av spon, men overflaten er eiketre, og den kan også beises eller males når man blir lei av det.

Kjøkkenøy er fortsatt populært om du har plass til det, og ser mange legge benkeplata utenom selve skroget og la den fortsette ned til gulvet. Da kan man ha høye krakker under benken som man kan dra frem for å spise eller oppholde seg på kjøkkenet. Å la innredningene fortsette i en benk foran vinduet ser jeg også mer av, da kjøkkenet er mer et oppholdsrom enn noen gang tidligere.

Å la overskap gå helt opp til taket eller å droppe dem er også populært, og istedet ha en vegg med høyskap fra gulv til tak, og bare ha benkeskap med noen fine enkle lamper over.

Den nye benkeplata er jo betong, men tre er også fint. Mur er populært på kjøkkenet, enten ren teglstein eller malt. De finnes like flat som ei flis, trenger ikke bygge en hel vegg;)

Modulsofaen er på vei ut, 2+3-seter er up-and-coming, evt. lang sofa + stol. Stuebord har blitt et statement, så det valget er viktig for å vise "hvem du er" :fnise: Tv-bord skal være renest mulig, altså med rene linjer og lite ræl. Gulvteppe under sofa og sofabord skal helst ikke ha slike lange tråder, det er på vei ut. Spisebord skal gjerne ha massive ben eller ben som skiller seg fra selve bordplata. Ganginteriør skal bestå av åpne løsninger, en løsning jeg ofte ser er kvadratiske hyller for oppbevaring av sko, eller avkuttede papprør som man surrer sammen eller stabler oppå hverandre som man putter skoene inni. Hvis du ønsker skyvedørsgarderobe har garderobemannen mange kule dører, masse ulike speil og fronter, f.eks skinn og sotet speil.

Senga skal ha sengegavl, gjerne en stor og prangende en. Var på et hotellrom nylig som hadde sengegavl av svart crocoskinn opp til taket, det var kjempestilig.

Badet er jo et kapittel for seg selv. Dusjhjørne er fortsatt populært, særlig firkantet. Fliser i varmere nyanser enn hvitt, gjerne store avlange fliser, vaskemaskin og slikt skal være i innbygningsskap, vegghengt toalett, møbler skal holdes nede ved gulvet i høyde med benken/vasken.. Ser mange bruker rullesteiner i dusjen, eller andre og mindre fliser enn ellers på gulvet, og veggene i dusjen kan også være av samme flisa som dusjgulvet. På mitt bad er speilet på dybdenivå med flisa, det vil si at det ikke er lagt utenpå, men lagt i stedet for flis. Jeg synes det ser veldig helhetlig ut, og jeg slipper å vaske rundt kantene. Ellers ser jeg fritthengende speil, f.eks runde speil eller speil med mønster i hjørnet eller med stålkant/-ramme som man henger utenpå flisa. Det positive med sistnevnte er jo at man kan bytte speil. Og ja, dusj med både tropisk regn og håndholdt dusj er poppis.

Om dere skal ta gulvet er gulv i heltre alltid å foretrekke. Det er mykere og vanskeligere å vaske (avhengig av overflatebehandling), men et røft tregulv beises i lys grå er for eksempel SÅ fint! Det er dyrt og tungvint å legge ofte, men det selger.

Lykke til, savner å pusse opp jeg..

Anonymous poster hash: af6d2...710
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode tips:-) En del av de har jeg allerede tenkt å følge:)

Har lyst på sånne kjøkkenskap som går fra gulv til tak. Skal ikke bruke aaaltfor mye penger på kjøkkenet, men har lyst på sånn høyskap, en øy og litt vanlig kjøkkenbenk :-)

Badet ordner vi, samboer er murer så han ser en del og jobber med bad ofte. Så det blir gøy.Samboere har litt lyst på sånn dusj som er innfelt i taket, men får se. Det er jo veldig stilig, men spørs hvor praktisk. Og da kan man jo heller ikke se om det er noen lekasjer , siden den er montert i taket.

Har lyst på lysegrå gulv for det ser jeg er populært, men vi har egentlig bestemt oss for mørke gulv. Syns det ser litt "eksklusivt" og veldig stilig ut.

Sengegavl skal jeg absolutt ha, det er fint. Må nok spare litt men , for det er dyrt har jeg funnet ut! Har du sett noen av de i butikk eller på nett? Noen tips?

Det med sofa tar jeg til meg, har egentlig alltid hatt lyst på sofaer mot hveradnre om du forstår. Så blir det litt koseligere igjen, enn å sitte bortover på rekke. Morro, det var ett fint tips, skal se på to og treseters jeg nå. :-)

Anonymous poster hash: 0d6f6...ec2
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt sånne skinnenede fliser? Sånne, hva skal jeg kalle de, kjøpesenterfliser:-)

Vanskelig å forklarer for vet ikke noe navn på de.

Kanskje lyst på det på kjøkken og/eller gang, men bare funnet 2 typer, og de var rimelig like hverandre.

Noen som vet hvor de selger litt dyre eller eksklusive fliser? I de "vanlige" butikkene? Som megaflis osv? Kan jo spandere det på gangen eller kjøkkenet.

Skrevet (endret)

Noen som vet hvor man får kjøpt sånne skinnenede fliser? Sånne, hva skal jeg kalle de, kjøpesenterfliser:-)

Vanskelig å forklarer for vet ikke noe navn på de.

Kanskje lyst på det på kjøkken og/eller gang, men bare funnet 2 typer, og de var rimelig like hverandre.

Noen som vet hvor de selger litt dyre eller eksklusive fliser? I de "vanlige" butikkene? Som megaflis osv? Kan jo spandere det på gangen eller kjøkkenet.

Skifer skinner ikke så veldig, men kanskje det du tenker på?

Flis-m-naturplan-1-2-cm-tykk.jpg

OttaSlipt%20(Small).jpg

Endret av Zek
AnonymBruker
Skrevet

Skifer skinner ikke så veldig, men kanskje det du tenker på?

Flis-m-naturplan-1-2-cm-tykk.jpg

OttaSlipt%20(Small).jpg

Hehe nei skifer veit jeg om.:-) Det er fint det, men tenker mer på sånn glaser lignende greier.

Om jeg ikke finner sånne jeg tenker på, så blir det skifer i gangen ihvertfall. :-)

Fillern at jeg ikke vet hvordan å forklare det.

fant ett bilde:

http://gulhverdag.blogspot.no/2009/09/fliser-hvilke-skal-jeg-velge.html

Også her om man går på det bildet fra kjøkkenet:

http://gulhverdag.blogspot.no/2009/09/fliser-hvilke-skal-jeg-velge.html

Ikke den fargen. mørkere, og større, men de glinser. hehe

Også skal vi forøvrig ha disse flisene over benkeplata på kjøkkenet:

http://hvitstil.blogspot.no/2011/06/endeeeeeelig.html

Bildet nr 3 ovenfra.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan legger man inn kun bilder her?

Skrevet

Har kjøpt hus, og lurer på hva som er på vei ut.

Høyglans kjøkken har jo vært populært lenge feks. Men det er jo fint:-)

Noen som har peiling???? finner ingenting om trender på nett, null niks.

Anonymous poster hash: c78a5...859

Hva? Innreder du ikke et hus slik du liker det, eller lar du andre bestemme det? Er det ikke du som skal bo der?

AnonymBruker
Skrevet

Hva? Innreder du ikke et hus slik du liker det, eller lar du andre bestemme det? Er det ikke du som skal bo der?

Jo jeg liker å ha det moderne, og så velger jeg det jeg liker.

Vil jo at huset skal holde seg litt, når jeg pusser opp alt;-)

Skrevet

Håper trenden blir at kjøkkenet blir eget rom og ikke en vegg i stuen og spisestue. Slik som tidligere.

• Liker 3
Skrevet

Sengegavl skal jeg absolutt ha, det er fint. Må nok spare litt men , for det er dyrt har jeg funnet ut! Har du sett noen av de i butikk eller på nett? Noen tips?

Sengegavl lager du lett selv. En plate, en overmadrass, stoff, knapper, tråd og stiftemaskin så har du en akkurat som du vil.

Skrevet

Jo jeg liker å ha det moderne, og så velger jeg det jeg liker. Vil jo at huset skal holde seg litt, når jeg pusser opp alt;-) Anonymous poster hash: 0d6f6...ec2

Men hvis du vil ha et hus som holder seg, bør du vel ikke se på trender? Trender kommer og går. Ville heller gått for ting jeg virkelig likte når det gjelder de store investeringene. Men det er jo ikke noe galt i å lete etter inspirasjon, og da blir man jo automatisk påvirket av trender fort. Så jeg ser ikke noe galt i la seg inspirere, men det virker for meg rart å lete etter hva som er trendy fordi man tror innredningen blir mer varig av den grunn.

Når det er sagt, tror jeg personlig sånne veldig blanke fliser har nådd toppen og vel så det. Jeg spår mer matte fliser på baderom framover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne fliser er vel ikke inn, så kan ikke skjønne om de er på vei ut;-) Tror du missforstod;-)

Fant forressten flisene mine idag, jippi:-) Endelig :-)

Skal bli gøy å begynne, stort prosjekt så blir mye å gjøre, men så gøy å få ordne ett helt hus som man vil:-)

Skrevet

Du spurte hva som er trendy, og jeg sa noe om det... Men flott om du har funnet fliser du liker.

AnonymBruker
Skrevet

Er det subway tiles du tenker på?

Anonymous poster hash: 93ed7...21e
AnonymBruker
Skrevet

Du spurte hva som er trendy, og jeg sa noe om det... Men flott om du har funnet fliser du liker.

Ja men jeg snakket om noen fliser. Samboer jobber med fliser til daglig, så de flisene har nok ikke " nådd toppen og vel så det", som du skrev. Men uansett hadde ikke det noe med de flisene å gjøre. Men takk for hjelpen, hyggelig;.)

AnonymBruker
Skrevet

Er det subway tiles du tenker på?

Anonymous poster hash: 93ed7...21e

Ja de til kjøkkenbenken kan nok være de, om de står litt ut på en måte. Men de har jeg funnet, bare lurte på de svarte. Men fant lignende svarte idag. MEn takk :-)

AnonymBruker
Skrevet

Subway tiles ja, det var rart navn. Brukes de dær ja :laugh:

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...