Gå til innhold

Iphone 5 eller Samsung galaxy s4, hvilken telefon bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt Iphone før men har hatt billige utgaver av samsung telefon og har forsåvidt vært fornøyd med menyen på samsung.

Men er iphone telefonen mye bedre?

Anonymous poster hash: 3281c...628
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Iphone 5 er en dårligere telefon enn s4. den er liten, gammelmodig og full av apple sine sperrer

Anonymous poster hash: 981b3...dac
  • Liker 4
Skrevet

Min neste mobil kommer til å være samsung. Min veninne kjøpte seg nylig s4 og er kjempe fornøyd med den. Søsteren min har s3 (som er nesten den samme telefonen) og er også fornøyd. Jeg derimot har iPhone 4 som jeg forresten har klart å knuse 3 ganger (!!!) men foruten det så er den en helt ok mobil.

Konklusjonen er at jeg ville gått for Samsung s4! :)

• Liker 1
Gjest dama37
Skrevet

Takker for svar:-)

Andre som har noe å si om disse to telefonene?

TS

Gjest Superwoman!
Skrevet

Ville valgt galaxy s4 uten tvil! Har den selv og er kjempefornøyd. Har hatt Iphone s4 før, men kommer aldri til og ha det igjen. Galaxy s4 er den beste mobilen jeg har hatt! :)

Skrevet

Har S4 selv, og er strålende fornøyd. Har hatt de to forrige modellene også, men riktignok aldri hatt iPhone. Men kjenner andre som har gått over til Samsung fra iPhone :)

Selv om galaxy-modellene kanskje virker litt ømfintlige (plastdeksel) så er det ikke alltid tilfelle. Jeg mistet min s3 i asfalten, ikke en eneste ripe på skjermen (nevøen min har skrapet en nøkkel på skjermen sin, ingenting...) og mistet kun litt av skallet i hjørnet som traff asfalten først.

S4 er rask, alt går smidig og lett, og på androidtelefoner har du bedre utvalg av apper enn i appstore, men ikke den samme sikkerheten. Sunn fornuft gjelder uansett.

Synes også samsung sine telefoner er bedre i hånda enn ganske mange andre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har iPhone 4 selv, men kommer til å gå for Samsung G S4 neste gang, har prøvd den noen ganger og den er kjempebra.

Skrevet

Jeg har da en fon 5, og kommer aldri, ever again, til å gå tilbake til androidmobiler.

Det er for øvrig masse tester og slikt ute på nett om akkurat de to modellene. Man bør velge den mobilen som passer til det forbruket man har.

Jeg har da fon 5 fordi jeg har padde 2- greit å overføre filer o.l. fra en til en annen, blant annet.

Skrevet

Ingen av dem, jeg ville gått for Sony Xperia Ultra, som kommer snart.

Skrevet

Ville også valgt Samsung S4. Har en iPhone 4S nå, men kommer til å kjøpe Samsung når jeg skal bytte.

Skrevet

Ingen av dem, jeg ville gått for Sony Xperia Ultra, som kommer snart.

Som er monstersvær og kun for spesielt interesserte. 6.4" er ikke noe man anbefaler til folk flest. Note 2 med sine 5.5" er helt i grenseland når det gjelder å være håndterbar, mens Xperia Ultra nesten er like svær som et nettbrett.

Gå for S4. Billigere, nyere og kraftigere telefon. Du slipper Apples proprietære løsninger og låste system hvor du blir tvunget til iTunes og annet tull, samtidig som du har en av markedets beste telefoner.

• Liker 2
Skrevet

Som er monstersvær og kun for spesielt interesserte. 6.4" er ikke noe man anbefaler til folk flest. Note 2 med sine 5.5" er helt i grenseland når det gjelder å være håndterbar, mens Xperia Ultra nesten er like svær som et nettbrett.

Gå for S4. Billigere, nyere og kraftigere telefon. Du slipper Apples proprietære løsninger og låste system hvor du blir tvunget til iTunes og annet tull, samtidig som du har en av markedets beste telefoner.

Vel, men det er den jeg ville hatt hvis jeg skulle kjøpt mobil nu.

Skrevet

Vel, men det er den jeg ville hatt hvis jeg skulle kjøpt mobil nu.

Store hender? :D

Skrevet

Store hender? :D

Overhodet ikke, men jeg ser for meg at den kan brukes til nedlastning av bøker og få en god leseopplevelse i tillegg.

Uansett, det jeg har lagt merket til jeg her hvor jeg bor, er at damerne har gått over til "dumme nokiatelefoner med fysisk tastatur" og iPad i veska.

Skrevet (endret)

Har aldri hatt Iphone før men har hatt billige utgaver av samsung telefon og har forsåvidt vært fornøyd med menyen på samsung.

Men er iphone telefonen mye bedre?

Anonymous poster hash: 3281c...628

Menyen på Samsung? Hva slags menyer er det du sammenligner med siste versjon av TouchWiz (som du kan bytte ut med noe annet)?

Endret av markj
Skrevet

Hun sier jo det selv? Hun har hatt billige Samsungtelefoner før. Da tenker jeg Galaxy Gio, Mini, Young kanskje. Enkle utgaver med enkel Touchwiz.

Skrevet

S4 uten tvil,Iphone er noe dritt.

Skrevet

Jeg har iPhone 5 og er veldig fornøyd.. Jeg synes at samsungene ofte blir alt for store - iphone 5 er akkurat så stor at jeg klarer å bruke bare en hånd på den, og rekke over hele skjermen. Det kommer jo an på hva du liker, men folk vil alltid være uenig om hva som er best av iPhone og samsung.

Skal også sies at jeg knuste min gamle iphone fire mye (6-7 ganger), men iphone 5 har jeg nå hatt i snart et år uten en eneste ripe, sprekk eller knus :) Jeg liker godt at den er rask, stabil og enkel - men i tillegg har jeg alt jeg føler jeg trenger i en mobil.

• Liker 1
Skrevet

Nei, iPhone er ikke bedre. Jeg hadde uten tvil valgt Samsung. Større skjerm og bedre kamera er viktig. Minst like viktig er at man ikke blir så låst. Med iPhone blir man låst til Apple, mens Android-telefoner gir mer frihet. Man kan ikke sette inn minnekort i en iPhone, noe man kan i S4.

iPhone er ikke en dårlig telefon, men Galaxy S4 er bedre og koster i tillegg mindre. iPhone gir rett og slett ikke valuta for pengene.

Les test av begge telefonene på Amobil.no

Samsung Galaxy S4

iPhone 5

• Liker 1
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Min iPhone 4 var ødelagt, så kjøpte S4. Det ENESTE jeg liker bedre med Samsung er kameraet. Jeg elsket iPhonen, og det kommer definitivt til å bli mitt neste telefonkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...