Gå til innhold

Sprek til sommeren 2014

Marthe75

Anbefalte innlegg

I morgen er første hverdag etter fire uker ferie. Nå har jeg nok en gang gjennomført en ferie i herre t-skjorter og kjedelige kortbukser, når jeg mest av alt vil gå i bikini, singlet og snertne skjørt.

Jeg vil prøve å bruke feriens kroppslige nederlag som motivasjon til å forbedre kroppens status til neste sommer.

Målet er en kropp som lett kan bekles med dameklær, uten at det ser ut som at vi ikke har speil i huset.

For å komme dit, må jeg nok redusere denne kroppen med 25 kilo...

Jeg har en lang vei og gå, så her er ingen tid å miste!!!!

Jeg er allerede medlem på treningsstudio, uten at det alene har gitt nevneverdige resultater. Her er det fokus på mat som må til, jeg må bare finne ut hvor mye av hva, så er jeg i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukens første styrkeøkt er utført og en runde kondisjon er også gjennomført.

Matmessig gikk dagen i går veldig fint, vi grillet middag og hadde bær til dessert :)

I dag har jeg planer om å lage kylling til middag.

Jeg prøver også å fokusere på å drikke vann, vann, vann og litt ekstra vann.

Siden jeg ikke drikker kaffe, ikke liker melk og synes juice gir for mange unyttige kalorier, så har det gått med en del sukkerfri brus...

Ikke bare er det unødvendig med brus, det er også dyrt! Jeg merker stor forskjell på kassalappen de gangene vi handler brus og godteri, og de gangene vi ikke handler annet enn mat!

Mitt første delmål er å gå ned 5 kilo i løpet av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kondisjonsøkt unnagjort:

2 min oppvarming

5 intervaller a 1 min på 10kmt

5 intervaller a 1 min på 8 kmt

aktive pauser a 1 min på 4 kmt

Så gikk jeg i fem minutter, før jeg gikk 10 min på 4% stigning i 5 kmt

Til slutt gikk jeg meg ned til økten hadde vart i 45 minutter totalt.

Jeg var gjennomvåt av svette etter endt økt, det MÅ jo være et godt tegn!

Kondisjonsmål: Løpe 5K på 30 minutter

Mat i dag:

Frokost: to knekkebrød med skinke

Middag: Grillet kylling uten skinn, gulerøtter, blomkål og beraneisesaus

Mellom: vannmelon, 1 skive grovbrød med skinke, 1 piano rislunsj

Kvelds: et knekkebrød med skinke

Jeg har ikke peiling på hvordan dette ser ut kalorimessig...

I morgen står styrketrening på menyen, og jeg gleder meg faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening unnagjort :)

Dagens matinntak:

2 fiber knekkebrød med skinke

2 grove skiver med bringebærsyltetøy

1 grov og en fin brødskalk

1 fin skive med nugatti air......

1 rå grillpølse

2 rå gulerøtter

1 stk proteindrink etter trening

Jeg mistenker at dette ble litt lite mat, men middagen ble nedprioritert for andre ting og dagen har vært travel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Synes du er flink så langt! Jeg har også et mål frem mot sommeren 2014, vi får heie på hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som har mål frem mot sommeren 2014. Jeg sa det i mai, at jeg får begynne på sommerkroppen 2014 nå, for 2013 hadde jeg ikke noe sjans på. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din av hvordan det føles når man ikke er fornøyd og klar for bikini, selvom jeg ikke har like mange kilo som skal av! Og dette med at det skjer på kjøkkenet, ikke på treningsstudio :laugh:

Ser ut som om du er godt i gang! Lykke til videre :duskedame:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette likte jeg veldig bra! Du er skikkelig flink!

Vil bare anbefale deg å google litt hvilke sauser osv som er sunne til middag.

Og dropp nugatti air som pålegg (ha dette evt. som belønning i helgene.)

Få i deg masse næring. Ha f.eks. banan på skiva!

Ellers er det knall og se at du spiser gulerøtter mellom måltidene. HERLIG!

Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger, så gøy at noen gidder både lese og kommentere :)

Forrige uke gikk veldig bra, motiverende bra kan jeg vel si :)

Ned 1,6 kilo viste vekten mandag morgen.

Disse to dagene har også gått veldig bra, jeg kjenner jeg er VELDIG motivert for å klare det denne gangen. Kanskje det er fordi jeg har brukt mye tid på å motivere meg i forkant? Begynte å trene for en stund siden, trappet ned på kaloriinntaket, bevisstgjorde meg selv på vaner/ uvaner, og leste meg opp på kosthold og sunne matvaner, FØR jeg lot startskuddet smelle.

Søtsuget er så godt som borte, men når det kommer over meg, så tenker jeg på startvekten, og spør meg selv om det er der jeg virkelig vil være! Jeg vil jo ikke det, så da har det blitt med tanken.

Treningsmessig var forrige uke veldig bra, med seks økter totalt, tre styrke og tre kondisjon.

Denne uken har jeg trent en styrkeøkt og en intervall kondisjonsøkt.

Intervalløkten ble ikke så bra som ønsket, men absolutt god nok :) Forholdene lå ikke til rette: Ingen musikk, folk som ventet på meg + at jeg økte fra ett til halvannet minutt. Jeg har astma, så når jeg ikke lenger klarte å dra pusten helt ned, så stoppet jeg. Da hadde jeg syv intervaller, og så gikk jeg i stigning i 10 min etterpå.

Jeg har ikke spist nugatti siden den dagen :)

Nå går det i grovbrød, grov leverpostei, bær, frukt, egg/ eggerøre og vanlige middager.

Jeg føler jeg begynner å få kontroll på maten.

Mange vil nok mene at jeg spiser for mye karbohydrater, men så lenge vekten går ned, så mener jeg det betyr lite. Stopper vekten opp, så får jeg prøve å finne alternativer til mitt høyt elskede grovbrød :)

Denne uken har jeg som mål å trene styrke tre ganger, kondisjon tre ganger samt gå tur tre ganger - det bør jeg klare :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jeg har SÅ lyst på sjokolade!!!!!

Men det blir liksom for dumt å gi etter, nå når jeg har holdt meg i nesten to uker!

Gi meg styrke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det, du er kjempeflink. Og sjokolade er virkelig ikke såååå godt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens oppdatering skulle være en skikkelig gladnyhet, men sånn ble det altså ikke :(

Opp ett kilo!!!

Det er for meg totalt uforståelig, derfor regner jeg med at det jevner seg til neste uke.

Jeg har spist mellom 11 og 13 hundre kalorier pr dag, med lørdag som kaloritellefri dag.

Jeg fikk IKKE i meg nok på lørdag til å gå opp ett kilo + eventuell nedgang i uken som var.

Men det kan være jeg fikk i meg for lite kalorier i uken som gikk, og det er derfor vekten gikk opp?

Eller det kan være vann, pga syklus.

Uansett, jeg legger meg ikke ned og gir opp, jeg er fortsatt i minus ift oppstart :)

I forrige uke klare jeg treningsmålene mine, men kondisjonsøkene ble ikke så gode som jeg hadde håpet på. Sannsynligvis for lite mat, og da litt for lite energi :(

Denne uken har jeg som mål med tre x styrke og tre x kondisjon.

Jeg håper å få til noen turer utenom, men jeg vet ikke hvor i agendaen det skal puttes inn....

Søtsuget er under kontroll, og jeg kjenner jeg liker denne nye livsstilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke ha lagt på deg muskler da, rett og slett?

Jeg har nok lagt på meg muskler, men neppe et par kilo bare på en helg :)

(veide meg nemlig lørdag morgen også....)

Angående å legge på seg muskler, så snakker vi vel mer om gram enn om kilo pr mnd...

Jeg tipper oppgangen skyldes for mye karbo på lørdag, og for lite kalorier i uken som var - jeg skal lære av mine feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...