AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Ønsker å gå ned rundt 7-8 kg før nyttår. (Gjerne før også, men må være litt realistisk) Er 174 cm og veier litt over 70 kg. Her er planen min: Frokost: Omelett: 2 egg med 2 baconstrips Lunch: En smoothie: 1 banan, frosne blåbær & jordbær, litt yoghurt og eplejuice Middag: Salat m/ kylling eller indrefilet Kveldsmat: Liten porsjon havregrynsgrøt eller litt musli med yoghurt Dette kommer til å være grunnlaget mitt men kommer selvfølgelig litt å ha litt forandringer inn i mellom. Jeg kommer også til å trene minst 2 ganger i uka, hvis ikke mer. Mest cardio, men også styrke. Hvordan ser det ut? Jeg føler det ser ganske greit ut selv, men er ingen ekspert. Sååå, tror dere jeg kommer til å klare mitt mål, eller burde jeg justere planen min? Har hørt at det er svært krevende å ta av om man ikke er så stor i utgangspunktet, så jeg er litt skeptisk. Kom gjerne med andre sunne alternativer for måltidene mine, spesielt middager, jeg kan ikke holle på slikt hver eneste dag! Anonymous poster hash: f4233...8f1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 For lite mat, du kommer til å miste muskler Anonymous poster hash: 22af5...ae0
Lykkerusen Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Dette ser stort sett ganske bra ut! Men andre middagsalternativer kan f.eks. være wook eller fisk? syns det virker som litt lite mat. kanskje legge til et ekstra mellommåltid?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Wook var god ide! Når dere sier for lite mat, hva foreslår dere jeg kan spise som et lite mellommåltid? Som ikke er for mye? Anonymous poster hash: f4233...8f1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Hva som er for mye, varierer fra person til person. Finn ut sånn ca hvor mange kalorier du forbruker hver dag, og hvor mange kalorier den planen du har satt opp nå inneholder, så blir det lettere å si noe konkret. Anonymous poster hash: 22af5...ae0
@Maja Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Synest det ser ok ut. Er omtreng samme høgde og (utgangs)vekt som meg. Det ser litt lite ut etter min forbrenning, men eg trener litt meir. Spørs og kor stor middagsporsjon du har. Du kan spise litt nøtter, ev. litt cottage cheese med bær til mellommåltid. Og pass på sukkerinnholdet i lunsj og kveldsmat.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Synest det ser ok ut. Er omtreng samme høgde og (utgangs)vekt som meg. Det ser litt lite ut etter min forbrenning, men eg trener litt meir. Spørs og kor stor middagsporsjon du har. Du kan spise litt nøtter, ev. litt cottage cheese med bær til mellommåltid. Og pass på sukkerinnholdet i lunsj og kveldsmat. Takk for svar! Bare lurer på når jeg skal presse inn mellommåltiden? Har lest at det ikke er lurt å spise rett før sengetid, så tenker i mellom lunsj og middag?? Anonymous poster hash: f4233...8f1
@Maja Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Takk for svar! Bare lurer på når jeg skal presse inn mellommåltiden? Har lest at det ikke er lurt å spise rett før sengetid, så tenker i mellom lunsj og middag?? Anonymous poster hash: f4233...8f1 Det er ikkje så farlig å spise på kvelden, men enkelte reagerer kanskje på å spise rett før leggetid, men eit lite måltid ein time før bør vere ok. Men om du ikkje er sulten så treng du heller ikkje mellommåltid. Eg eter ofte noko mellom lunsj og middag, men så eter eg sein middag og ikkje alltid kveldsmat. Putt det inn der du føler du trenger litt ekstra i magen
Gjest Vinglepetra Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Hei, det ser litt lite ut, jeg ville ha lagt inn ett lite måltid til. Og varierere måltidene mer, du kommer til å gå temlig lei hvis du spiser dette hver eneste dag. Ellers ser det greit ut. Lykke til
Gjest meh Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Kutt ut eplejuicen (10% sukker) og erstatt det du spiser før du legger deg med noe som ikke har fullt så mye karbohydrater, havregryn og lignende er gunstigere på morgenen og ut over dagen.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Det er vel strengt tatt ingen grunn til å presse inn mellommåltider dersom du synes du spiser ofte nok? Kan like gjerne spise ørlite mer til hvert måltid? Det er en myte at man må spise lite og ofte, selvom mange mennesker trives med det. Jeg ville heller satset på mat som ikke ga så store svigninger i blodsukkeret. Anonymous poster hash: d71b5...49c
Redbull Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Kutt ut eplejuicen (10% sukker) og erstatt det du spiser før du legger deg med noe som ikke har fullt så mye karbohydrater, havregryn og lignende er gunstigere på morgenen og ut over dagen. Hørt om Biorytme dietten?
@Maja Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Kutt ut eplejuicen (10% sukker) og erstatt det du spiser før du legger deg med noe som ikke har fullt så mye karbohydrater, havregryn og lignende er gunstigere på morgenen og ut over dagen. Dette er det veldig delte meiningar om! Har sett mange anbefalinger om å spise meir fett tidlig på dagen og legge karbohydratene til kveldstid. Slik at havregraut til kvelds faktisk kan vere ganske fornuftig. Men å passe sukkernivået i eplejuice og yoghurt er lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå