Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen familiemedlemmer som alltid skal rotte seg sammen mot meg. Noen ganger er jeg rolig og gir ingen respons, andre ganger klarer jeg ikke å styre meg og sprekker og blir sint og kjefter tilbake/går inn på rommet mens de roper ting til meg. Dette sliter på meg. Jeg vet ikke hva som fungerer.

Noen som har noen tips og råd?

Anonymous poster hash: 2128a...d1d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ingen respons what so ever, eventuelt ler av dem og finner noe annet å gjøre, selv om jeg muligens koker innvendig.

Anonymous poster hash: d9d2c...ec8
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke gi dem noen respons. Det er det de vil ha.

Anonymous poster hash: bdeda...206
  • Liker 2
Skrevet

Å ikke bli irritert og provosere de tilbake. Bare le med de og ikke vis at du blir sint. Hva er det de sier for å provosere?

Skrevet

Jeg pleier å krangle tilbake. Klarer ikke å holde det inni meg, og tror det kommer til å tippe over for meg om jeg prøver. Det gjør jo ikke situasjonen bedre, men en god krangel innimellom tåler jeg fint. Hvis det blir ofte hos dere, er det noe annet. Da kan du jo prøve å bare forlate rommet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ingen respons what so ever, eventuelt ler av dem og finner noe annet å gjøre, selv om jeg muligens koker innvendig.

Anonymous poster hash: d9d2c...ec8

Ja, ikke gi dem noen respons. Det er det de vil ha.

Anonymous poster hash: bdeda...206

Å ikke bli irritert og provosere de tilbake. Bare le med de og ikke vis at du blir sint. Hva er det de sier for å provosere?

Jeg beundrer VIRKELIG dere som klarer dette. Jeg vil si, jeg er en jente med lang lunte og klarer å beherske meg 80% av alle tilfeller, men når de er flere om det PLUSS at de bare provoserer og provoserer og fortsetter å treffe ømme punkter, og til med forfølger meg når jeg prøver å gå fra situasjonen så mister jeg hodet altså.

Det gjør det ikke bedre at om jeg f.eks velger å le av og ignorerer dette ene familiemedlemmet, så blir vedkommende sur fordi h*n ikke klarte å få meg sint og dermed skal ringe og sladre til det andre familiemedlemmet, slik at det igjen kommer til meg for å provosere. Nei da blir jeg bare sint.

Jeg pleier å krangle tilbake. Klarer ikke å holde det inni meg, og tror det kommer til å tippe over for meg om jeg prøver. Det gjør jo ikke situasjonen bedre, men en god krangel innimellom tåler jeg fint. Hvis det blir ofte hos dere, er det noe annet. Da kan du jo prøve å bare forlate rommet.

Ja, det er det jeg gjør. Jeg går på rommet mitt, men vedkommende fotfølger meg på rommet mitt, og selv om jeg smeller igjen døra gang på gang så bare lukker personen opp døra eller står utenfor og roper ut bemerkninger til meg.

Jeg blir så sliten...

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er det jeg gjør. Jeg går på rommet mitt, men vedkommende fotfølger meg på rommet mitt, og selv om jeg smeller igjen døra gang på gang så bare lukker personen opp døra eller står utenfor og roper ut bemerkninger til meg.

Jeg blir så sliten...

Herregud for en barnehage. Hva med å forlate hele huset? Ta på deg skoene og gå deg en tur. Hvis de gidder å følge etter deg da også, så ignorere du dem bare hele veien. Hør på musikk på iPoden.

• Liker 3
Skrevet

Jeg beundrer VIRKELIG dere som klarer dette. Jeg vil si, jeg er en jente med lang lunte og klarer å beherske meg 80% av alle tilfeller, men når de er flere om det PLUSS at de bare provoserer og provoserer og fortsetter å treffe ømme punkter, og til med forfølger meg når jeg prøver å gå fra situasjonen så mister jeg hodet altså.

Det gjør det ikke bedre at om jeg f.eks velger å le av og ignorerer dette ene familiemedlemmet, så blir vedkommende sur fordi h*n ikke klarte å få meg sint og dermed skal ringe og sladre til det andre familiemedlemmet, slik at det igjen kommer til meg for å provosere. Nei da blir jeg bare sint.

Jeg blir så sliten...

Jeg beundrer DEG som klarer det. Hadde noen vært sånn mot meg hadde jeg i hvertfall spyttet personen i fjeset. Jeg hadde kanskje slått eller gitt et bitch-slap (om det fulgte etter meg - trakassering).

Gjort spydige ting. Spørs selvfølgelig hvor mye personen hadde plaget meg.

• Liker 2
Skrevet

Har du vurdert å anmelde dem for trakassering?? Synes det høres mer ut som det enn bare provokasjon! Har du prøvd å konfrontere dem med det, spørre hva dem synes er så gøy med å drive å gnåle slik?

Ellers er det vel bare en ting som hjelper, gå ut, putt plugger i ørene og høy musikk.

Men, FY for noen tapere du har i slekta!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som funker for meg er at jeg simpelten bare går vekk. Da gjør de det ikke igjen har jeg erfart.

Anonymous poster hash: 9db15...535
Gjest Raindrops
Skrevet

Det høres jo helt sykt ut, er det snakk om smågutter på barneskolen eller voksne mennesker?

Skrevet

Hva er det de sier for å provosere, da?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en barnehage. Hva med å forlate hele huset? Ta på deg skoene og gå deg en tur. Hvis de gidder å følge etter deg da også, så ignorere du dem bare hele veien. Hør på musikk på iPoden.

Jeg beundrer DEG som klarer det. Hadde noen vært sånn mot meg hadde jeg i hvertfall spyttet personen i fjeset. Jeg hadde kanskje slått eller gitt et bitch-slap (om det fulgte etter meg - trakassering).

Gjort spydige ting. Spørs selvfølgelig hvor mye personen hadde plaget meg.

Jeg har gjort det EN gang. Funka som faen. Han ble seriøst dritredd. Haha.

Har du vurdert å anmelde dem for trakassering?? Synes det høres mer ut som det enn bare provokasjon! Har du prøvd å konfrontere dem med det, spørre hva dem synes er så gøy med å drive å gnåle slik?

Ellers er det vel bare en ting som hjelper, gå ut, putt plugger i ørene og høy musikk.

Men, FY for noen tapere du har i slekta!!

Er ikke slik at dette skjer hver dag, men med jevne mellomrom. De er vokst opp i den tro at siden de er eldst, så kan de herse med yngstemann så mye de vil. Ja, det er søskene mine.

Jeg tror grunnen rett og slett er fordi de ser hvor langt jeg er kommet i livet, hvor bestemt og målbevisst jeg er blitt og dermed blir usikker på valgene jeg tar og i stedet for å spørre/snakke med meg, så reagerer de ved å bli sinte/provoserer meg. Slitsomt.

Det høres jo helt sykt ut, er det snakk om smågutter på barneskolen eller voksne mennesker?

De er i 20-årene begge to.

Hva er det de sier for å provosere, da?

Hvor skal jeg begynne. De begynner å kritisere meg for jobben min, mine fremtidige planer og studier, kallenavnet mitt osv. Når de ser at jeg ikke reagerer/ikke gir respons, så begynner de å provosere og sier ting som de vet sårer meg. Det er da det er vanskeligst å beherske seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du snakke med foreldrene dine så de tar en samtale med søsknene dine?

Reagererå at foreldrene dine ikke snakker til dem underveis og ber dem skjerpe seg..

AnonymBruker
Skrevet

Syng danseband for full hals og sving deg rundt i stua.

Anonymous poster hash: 01951...115
Skrevet

Noe jeg virkelig skulle ønske at jeg fikk til ordentlig, er å late som om man ikke forstår hintene deres og ikke plukker opp det de mener. Spille litt dum, rett og slett. Merker at det virker ganske provoserende på en som prøver å provosere at de ikke når frem.

• Liker 1
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Når folk åpenbart irriterer meg på pur faen, greier jeg rett og slett ikke å gi dem den tilfredsstillelsen å vise irritasjon. Min erfaring er at dem også gir seg etter en stund da.

Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Noe jeg virkelig skulle ønske at jeg fikk til ordentlig, er å late som om man ikke forstår hintene deres og ikke plukker opp det de mener. Spille litt dum, rett og slett. Merker at det virker ganske provoserende på en som prøver å provosere at de ikke når frem.

Second this.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du snakke med foreldrene dine så de tar en samtale med søsknene dine?

Reagererå at foreldrene dine ikke snakker til dem underveis og ber dem skjerpe seg..

Kommer ikke til å ta i bruk foreldrene mine mer. Er voksen nok nå til å håndtere ting på egenhånd. Eller, jeg snakket med mamma en gang. Det var da de kalte meg for løstøs, verdiløs søppel og hore. Men da gråt jeg. Angrer litt på at jeg ikke heller sparket han hardt i ballene men oh well.

Syng danseband for full hals og sving deg rundt i stua.

Anonymous poster hash: 01951...115

Skal prøves.

Ja, sånn er jeg. Men det var bare det at jeg kom rett fra jobb og trening, var sliten og ville bare legge meg og det første jeg møter når jeg kommer inn døra er jo søskene min som provoserer. Kanskje jeg skal løpe rett inn på rommet neste gang jeg kommer hjem.

Når folk åpenbart irriterer meg på pur faen, greier jeg rett og slett ikke å gi dem den tilfredsstillelsen å vise irritasjon. Min erfaring er at dem også gir seg etter en stund da.

Det er veldig sant.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Em, jeg opplever ikke å bli angrepet i den grad ts gjør for det virker jo ganske sykt. Hadde nok skaffet meg både nøkkel, gode øretelefoner, eventuelt anmeldt for trakassering.

Om jeg får noen negative kommentarer ellers i hverdagen eller her inne så tar jeg deg ikke så ille opp. Blir bare lei meg dersom det kommer fra noen jeg faktisk bryr meg om. Kommer det fra randoms synes jeg egentlig det er litt små komisk. Tenker at de må ha problemer som ikke har noe bedre å bruke tiden sin på. Varier hva jeg gjør, kan ignorere, late som jeg ikke forstår at de er frekk, eller bare være frekk tilbake, komme ann på humøret i grunn.

Endret av .-L-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...