Gå til innhold

matpakke laget dagen før.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

......blir ikke den tørr å spise? Tenker på barnehage matpakke........

Hva gjør dere ?

Anonymous poster hash: f7f98...6d5

Videoannonse
Annonse
Gjest Lypcha
Skrevet

Det er bare å la den ligge i kjøleskapet så er det ikke noe problem. Det har jeg gjort i alle år til meg selv for å spare tid på morningen.

Skrevet

Lager bestandig matpakkene på kvelden, både til oss voksne og barnet. Har aldri kjent den tørr. Bruker tupperware matboks, og slipper ut lufta før jeg setter den i kjøleskapet.

Skrevet

Skjærer opp brødet i butikken og putter det i fryseren. Lager matpakker av frosne brødskiver og det gir friske, fine matpakker! :tommel:

• Liker 1
Skrevet

Sett den i kjøleskapet, så blir den ikke tørr.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis tørr, men pålegget blir jo sugd opp av brødet (hvis det er smørbart pålegg) og f.eks ost blir svett og ekkel.

Jeg lager alltid matpakka samme dagen, tar ikke så forferdelig lang tid. Verste jeg vet er matpakke som har ligget for lenge :-/

Anonymous poster hash: 30b59...ed4

• Liker 2
Skrevet

Jeg lager matpakker kvelden før. Pakker inn i plastfolie og setter i kjøleskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Driver dere og lager matpakker til barna!? Her i huset var det slutt med det når barna begynte på skolen. Da måtte barna gjøre det selv, og det har fungert utmerket. Men det er vel noen som fortsatt lager matpakker til barna selv etter at de har begynt på universitetet, stikker innom hybelen for å vaske opp og sånt..

Om det er barnehagebarn så er det selvsagt noe annet!

Anonymous poster hash: 0c99b...fe7
  • Liker 3
Skrevet

Ja, får håpe dette er barnehagebarn.

Vi begynte å lage våre egne matpakker før vi begynte på skolen, og moren vår har alltid sagt at det var noe hun syns var viktig for å lære oss å være litt selvstendige. Barn liker å gjøre det de mestrer selv.

AnonymBruker
Skrevet

Driver dere og lager matpakker til barna!? Her i huset var det slutt med det når barna begynte på skolen. Da måtte barna gjøre det selv, og det har fungert utmerket. Men det er vel noen som fortsatt lager matpakker til barna selv etter at de har begynt på universitetet, stikker innom hybelen for å vaske opp og sånt.. Om det er barnehagebarn så er det selvsagt noe annet! Anonymous poster hash: 0c99b...fe7

Det er snakk om barnehagebarn da.

Ville du bedt 2åringen din om å smøre matpakka si selv?

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Syns jeg ser den matpakka :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Syns jeg ser den matpakka :fnise:

Her i hus ville det ikke blitt stort med matpakke om 3åringen min skulle smurt den selv. Han stikker kniven ned i skiva så det ender med at han heller skjærer enn å smøre. Også spiser han pålegget rett ut av boksen med kniv (skje skal han ikke bruke, det må være kniv) :P

AnonymBruker
Skrevet

Leste du hele innlegget mitt? Hvis ikke, prøv igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste du hele innlegget mitt? Hvis ikke, prøv igjen.

Leste du hele hovedinnlegget da? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Leste du hele hovedinnlegget da? ;)

Jeg siktet ikke hovedsakelig til ts i mitt innlegg, men til alle matpakke-folk! Nekter å tro at alle som har skrevet i denne tråden om matpakker kun snakker om barnehage-barn.

• Liker 1
Skrevet

Men brød blir jo fortere tørt i kjøleskapet?

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Det fungere helt greit og er en stor fordel. Da får man tenkt igjennom at man lager noe fornuftig og godt i matpakka. Kjøleskapet er løsningen. Og så får man jo bedre tid sammen om morningen :)

Det fungere også for oss voksne. Det er lettere å lage velsmakende mat og pakke den inn, enn raske løsninger på en travel morgen.

Endret av Coolaid
Skrevet

Jeg lager kun matpakka mi dagen før dersom det er en salat eller lignende. (Jada, jeg lager den selv).
Synes at brødskriver (spesielt med ost) begynner å bli ekkelt sånn i 2 tiden samme dag... Men jeg er kanskje kresen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...