Gå til innhold

Er dette lavkarbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1 stor rute mørk sjokolade (86% kakaoinnhold, den typen som kommer i ca 4 x 4 cm-ruter)

Ca 7 pekannøtter

Halv eske jordbær

Ca 1 dl kremfløte

Er dette ok på et lavkarbo-kosthold?

Anonymous poster hash: fbaae...8a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor ofte du spiser dette, hva annet du spiser og hvor mye karbohydrater du velger å legge deg på pr dag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller ikke karbohydrater (får litt issues og blir fanatisk om jeg begynner å telle karbohydrater/kalorier/whatever), men ellers i dag har jeg spist ca 6 skiver kokt skinke, 4 gulostskiver med meierismør, 1 liten avocado, te med 2 store teskjeer kokosfett + en del grønnsaker

Så resten av dagen har vært temmelig lav på karbohydrater.

Denne jordbærretten jeg nevner i startinnlegget er noe jeg spiser kanskje 2 ganger i uka (jordbærene varer til to porsjoner, så det blir som regel to dager på rad, før det er en pause på noen dager - om jeg klarer å styre meg :fnise: )

Skrevet

Det du beskriver er ketogent, og i så fall er en halv kurv jordbær med en dl fløte mye karbohydrater.

Men lavkarbo er det, uten tvil.

Skal du først snope, så er 86% sjokolade og bær helt suverent :-)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke som mål å havne i ketose, ønsker bare å spise en eller annen form for lavkarbo for å gå ned litt i vekt og for å være/holde meg sunn. Så da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å ha spist dette i hvertfall. :) Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...