Gå til innhold

Hvorfor tar han kontakt og spør om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Eks-samboern (29) dumpet med nådeløst for over 8 mnd. siden. :cry: Vi har hatt null kontakt de siste 4 månedene fordi jeg ønsket det slik jeg var jo kjempesåret og klarte ikke bare å være "venn" når jeg fortsatt hadde følelser for ham). Selv har han mange jente-venner og har ikke problem med å omstille seg fra kjæreste til venn. Han hadde meg på gress i 4 mnd. før perioden med null kontakt. :-x Han var da veldig uklar i signalene sine.

Det hører med til historien at han dumpet meg pga. "han følte ikke noe mer". Han har ikke mye erfaring med lengre forhold heller. Han dumpet meg etter at jeg sa jeg var klar for mer seriøse forbindelser..Da vi prøvde å være venner etter bruddet gikk ikke det bra heller. Jeg mente at jeg ga så mye, men fikk lite tilbake. Da ble han sint.

Nå plutselig, etter 4 mnd. med null kontakt sender han e-post og spør om praktiske ting og lurer på om jeg vil ha kopi av noen gamle bilder av oss som han har fremkalt først nå.

Jeg forstår meg ikke på denne mannen: hva vil han? Ingenting? Jeg har jo hatt et helvete pga. ham. Det er over nå, men likevel: hvorfor gidder han å bry seg nå? Kunne han ikke bare latt være å sende e-posten?

Hilsen forvirret og eks-bitter. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Han mener kanskje at han nå har gitt deg litt tid, og det var på tide å fikse de praktiske tingene.

Jeg tviler på at det er noe mer enn som så. Så valget ditt blir jo enten å ta kontakt igjen og få kopier av biler ol, eller at du rett og slett ikke svarer på mailen. Det er ditt valg, og du skal gjøred et du føler er best for deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svaret :)

Men det er ikke noe uoppgjort mellom oss nå- alt praktisk er ordnet for lenge siden. Det han spurte om nå var mer i retning av "hva slags tabletter vil du anbefale nå i allergi-sesongen"? + hvordan har du det+ vil du ha kopi av noen bilder.

Så jeg lurer rett og slett på om det ligger noe mer bak?

:o

Skrevet
Det han spurte om nå var mer i retning av "hva slags tabletter vil du anbefale nå i allergi-sesongen"? + hvordan har du det+ vil du ha kopi av noen bilder.

Det spørsmålet kan jo ha vært forsøk på "smalltalk" og hovedpoenget hans var å være snill og tilby deg bilder..

Synes ikke du skal begynne å lese mer inn i en så uskyldig mail! (da gjør du deg selv en bjørnetjeneste)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har nok rett, det var smalltalk. Jeg svarte ham kort og saklig tilbake.

Men når jeg har sagt ifra flere ganger at vi ikke kan være venner (fordi han dumpet meg) og vi ikke har kontakt, så burde han vel ikke kontakte meg i det hele tatt.

Jeg forventer ikke mails fra ham..bare det å se navnet hans i innboksen vekker gamle minner.

Skrevet
Men når jeg har sagt ifra flere ganger at vi ikke kan være venner (fordi han dumpet meg) og vi ikke har kontakt' date=' så burde han vel ikke kontakte meg i det hele tatt. .[/quote']

Vel, det er ganske stor avstand mellom å "være venner" og det å tilby deg kopier av bilder fra felles stunder, da! Synes bare han er hyggelig, jeg..

Skrevet

Hvis du ikke vil ha kontakt med ham, skriv at du ikke vil ha kontakt med ham.

Noen menn skjønner ikke slikt av seg selv og må følgelig ha det inn med teskje.

Har opplevd akkurat det samme selv med en ex.

Etter klare og tydelige ryk-og-reis-uttalelser og påfølgende null kontakt i lang tid, har jeg blitt kontaktet om praktiske ting som det var helt unødvendig å ringe meg for å få svar på:

Eh, nei jeg har ikke lyst til å kjøre flyttebilen til deg og din kone tilbake fra der dere har flyttet til... :o Å nei, ha det da, sa han og la på. :roll:

Ikke bry deg, bare gi tydelig beskjed om hvordan du vil ha det. Det er ikke verd å la ham skjønne at han gjør deg opprørt i alle fall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mm. jeg forstår. Klart han bare er snill, det er han. (Hadde kanskje vært enklere å komme over ham hvis han var en total drittsekk.)

Jeg sa nei til å se på bildene da...for jeg har endelig fått ham ut av systemet og det tok så laang tid. Jeg synes det er litt sent å vise frem slike bilder nå.

Jeg synes liksom en uskyldig e-post hver 5.måned blir som et stikk. Vet ikke hvorfor jeg.

Mange andre eks'er er jo de beste venner. Det føles feil for meg. Men som en her sa, han og jeg er jo ikke venner mer! For hvis vi var det, vill ejeg ha kontaktet ham mye mer enn hva han hadde ønsket. Han er av den sporadiske og overfladiske typen.

Gjest Hillary utlogget
Skrevet

Jo mer overfladisk, jo lettere er det sikkert å være "venner" i slike situasjoner, vet du...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan stemme bra det, Hilary.

Derfor skulle jeg ønske jeg var mer careless og overfladisk. Ofte lønner det seg ikke å være som jeg ofte er: ettertenksom, tenkende, tolker alt, følsom og elsker dypt.

Da får man svi slik etterpå. Kanske det finnes kurs for å bli mer overfladisk? :)

Skrevet

Oiii, skjønner at du så gjerne ønsker og håper at det er noe mer bak..men jeg tror heller ikke det er noe mer.. Vis han at du er ferdig med han du også, er du klar for nye forhold? :-) Du må bare banke det inn at det er OVER. Og ikke såre deg selv ved å gi deg selv falske forhåpninger! Lykke til senorita! :sjarmor:

Gjest Hillary utlogget
Skrevet
Det kan stemme bra det, Hilary.

Derfor skulle jeg ønske jeg var mer careless og overfladisk. Ofte lønner det seg ikke å være som jeg ofte er: ettertenksom, tenkende, tolker alt, følsom og elsker dypt.

Da får man svi slik etterpå. Kanske det finnes kurs for å bli mer overfladisk? :)

Har man blitt såret et par ganger, så blir man gjerne litt mer på vakt. Bare fortsett å holde avstand slik du gjør.

Det er fint å ikke være så overfladisk, synes jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg er klar for å bli kjent med andre menn. Jeg har innsett at eks'n og jeg ikke passet sammen. Jeg er normalt en selvsikker person, men med ham ble jeg mer nervøs osv. Så forholdet var ikke veldig bra men ok. Vi tenkte veldig ulikt.

Men klart, min svakhet er at selv om jeg er "over ham", vil jeg vel alltid tolke initiativ fra ham som noe mer. Jeg er ikke typen som går hen og blir venner med gutter. Jeg har dem som kjærester eller flørter. Kan godt hende min hemmelg drøm er at han skal si at han angret for at det ble slutt.

Men det har jo ingen hensikt- for jeg ville jo uansett ikke ha sagt ja! Jeg er helt klar for å møte helt andre typer menn som er ganske så annerledes enn eks'en. :)

:roll: Her kommer han og vi bare være hyggelig, så ser jeg for meg at han skal trygle og be på sine knær. Likevel vil jeg ikke ha mer med ham å gjøre.

Hilsen Ms. irrasjonell-de-luxe

Gjest Meg igjen...
Skrevet

Fra meg som startet tråden:

Merk dere at han og jeg har et IKKE-forhold. Vi har NULL kontakt. Det er slutt. Han dumpet.

Jeg svarte ham kort og saklig om pollenallergi-tips som han spurte om nå plutselig etter 4 måneders stillhet. Og ønsket ham en fin vår!

Så takker han for rådet. og skriver at han nok ikke behøver slikt (hvorfor spurte han da? Dessuten kunne han bare ha spurt på et apotek.)

Deretter vil han gjerne ha frem at han skal til syden med en kamerat, som om han vil informere meg om at han skal noe spennende, liksom. Hva vil han egentlig med smilefjeset sitt?

Kanskje jeg bare skal la være å svare ham? La det stå med det?

I den lange perioden uten kontakt har jeg hatt det bra. Men så fort han lar høre fra seg bare med tre setninger bli jeg "opprørt" igjen. Det går jo bra, men for meg er null kontakt nettopp det: null kontakt.

Hilsen meg igjen :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvordan du i det hele tatt kan tro det ligger noe mer bak.. Og dersom du er over han, hvorfor skulle du bry deg om det så gjorde det??

Skjerp deg maaange hakk, denne fyren er du ferdig med, så oppfør deg deretter.. vimsehue!

Skrevet

Han vil sikkert bare være "ikke uvenner" med deg. Mange klarer ikke å være "uvenner" med noen, men må ha det fint og flott og koselig med absolutt alle.

Spør ham (på mail) HVORFOR han skriver til deg og spør om råd han ikke trenger når du har gjort det klart at du ikke ønsker kontakt med ham.

Gjest Gretha
Skrevet

Min eks var likedan. Han skjønte aldri at jeg var lei meg i lang tid etter at han vraket meg. Han ville være venner og skulle ha en god-tone med alle! Men det gikk bare ikke med meg. Så til slutt måtte jeg si det i klartekst til ham: ikke kontakt meg mer for det gjør fortsatt vondt.

Forstår at du legger mye i det. Har man vært skikkelig forelska er det utrolig hvordan en kan narre seg selv. Tilslutt kommer du over det :-)

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Kanskje, på en weird måte har han lyst til å prøve igjen? Og menn er jo den typen som ikke akkurat går rundt å sier det rett ut. De går litt rundt i grøten. Jeg skjønner at du har vært såret og ikke vil oppleve det igjen. Jeg har en venninne som er i en lignende situasjon.

Jeg tror ikke at det er uten grunn at han oppsøker deg igjen.

Kanskje du skulle prøvd deg frem, se hva han vil. Men, hvis du virkelig, innerst inne ikke vil bli sammen med han igjen, og ikke sier det bare for å være sterk, så driter du i han. Det er mange fisker i havet. Synes ikke du burde dvele på fortida mer.

Lykker til. :)

Gjest Han er nok skremt bort nå
Skrevet

Takk for svaret :)

Nå er det vel uansett for sent å prøve igjen- for jeg har ødelagt alt.

Jeg spurte ham nemlig hvorfor han spurte meg om råd når han egentlig ikke behøvde det- OG jeg minnet ham på at HAN hadde dumpet meg og ergo var vi ikke venner- og ergo betyr det null kontakt. (!!)

Jeg tok nå skikkelig i da. Så nå er han nok skremt bort for alltid (stakkars, jeg får jo litt dårlig samvittighet).

Så nå er det ingen vei tilbake, nei. Vet ikke hva jeg føler for ham mer forresten. Tror ikke jeg ville prøvd igjen uansett- for vi hadde mye kommunikasjons-problemer og misforståeler. Og han syntes jeg var negativ og klagete. Derfor blir det nok ikke noe uansett.

Jeg synes jo at han i en alder av snart 30 år bør kunne klare å kommunisere mer klart! Er han ikke i stand til det, er han vel ikke noe for meg uansett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det trenger jo ikke være mer dramatisk enn at når han fikk det hele på avstand så husket han mer av dine positive egenskaper og bare prøvde å være litt koselig da....

Sånn ville jeg tenkt i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...