AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Hei! Jeg er nødt til å miste 5 kg innen den 14. august, som er litt over 2 uker til, fordi jeg skal konkurrere i en idrett med vektklasser og når jeg veide meg hadde jeg gått opp litt mer enn jeg trodde! Begynte for litt under en måned siden å jogge/ gå turer nesten hver dag, samt at jeg har drukket mye vann, spist nogenlunde sunt osv. Jeg har knapt gått ned en halvkilo, og det har gjort meg utrolig demotivert og frustrert, og de siste dagene har jeg sprukket og spist is, chips og drukket øl. Nå er jeg nødt til å sette i gang og være 5kg lette om 2 uker!! gjerne kom med noen kostholdstips og hvor lenge/ hardt osv jeg må trene for å miste disse 5kg. Er normalvektig, kanskje noen kg over men men Takk på forhånd! Anonymous poster hash: 0ad39...fe1
@Maja Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Det er vanskelig (umulig?) å gå ned 5 kg på to veker på ein sunn måte! Du kan jo prøve streng lavkarbo dei neste to vekene, då mister du ein del vatn. Men om du ikkje er vane med slikt kosthold er det ikkje ideelt å bytte rett før ein konkurranse.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Om du skal kutte vekt kun for en vektklasse så er det mulig å gjøre det(du vil legge på deg igjen rett etter innveiingen da). Spis minst mulig karbs og hold deg til kylling, fisk og egg med grønnsaker. Jogg rolige langturer så du brenner mest mulig fett. Høyintensitet trening er ikke så aktuelt siste uka. Siste kiloene kan du lett miste på badstu og dagen før innveiingen faster du og ikke drikk noe vann dagen for innveiingen. Når du har veid inn så start å drikke små slurker med vann og kjøp brustabletter på apoteket som hjelper deg å hydrere. Etter et par timer med hydrering kan du starte å karbe opp med lett mat som pasta og kylling, frukt etc(ikke spis masse om gangen og ikke heavy ting, da blir du fort dårlig i magen).
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 PSMF. Ikke å anbefale, men for en kort periode helt ok. Sjekk også MaggiQ's råd. Anonymous poster hash: 6ffab...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå