Hulderen Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg har sett dette ordet brukt i flere tråder på KG, men ikke noe annet sted. Hva legger dere i "rebound"? 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 en du puler for å komme over en annen
Hulderen Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2013 en du puler for å komme over en annen Ah, takk! Jeg har trodd det betydde gjenforening, og fikk det ikke til å stemme. Å man ønsker ikke nødvendigvis å bli sammen med denne personen, bare bruke vedkommende for å glemme? 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Hjelper det med rebound? Hvorfor kan jeg ikke svare på, men det gjør det. Anonymous poster hash: 500ac...6e2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Hjelper det med rebound? Mulig. Det spørs jo hvor en er i livet og hvordan bruddet ble opplevd individuelt. Men en gjenforening fremfor en rebound dog hørtes jo mye bedre ut. Anonymous poster hash: d06ea...092
Gjest Vix1 Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Hjelper det med rebound? Ja! Hvertfall midlertidig. Man får jo tankene over på noe annet
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Ja! Hvertfall midlertidig. Man får jo tankene over på noe annet Jeg synes dette er merkelig bruk av ordet rebound, som vel nærmest betyr boomerangeffekt, dvs noe som forsvinner og så kommer tilbake, gjerne i ekstra sterk grad.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 Det sies jo at for at du skal komme over noen, må du komme under noen andre. Da jeg slo opp med min første ordentlige kjæreste, var rebound utrolig viktig. Hjalp masse. Bare uskyldige flørter, man blir ikke sammen med sin rebound, det angrer du garantert på 6 mnd senere. Anonymous poster hash: d6f47...7dd
Steinar40 Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Rebound er et amerikansk uttrykk (som så mye annet). Og det er like smart som å pisse i buksa for å holde varmen. 3
JohnS Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Jeg synes dette er merkelig bruk av ordet rebound, som vel nærmest betyr boomerangeffekt, dvs noe som forsvinner og så kommer tilbake, gjerne i ekstra sterk grad. Det er det det betyr, men det er ikke snakk om en partner, det er snakk om deg selv. Du er på vei til å sprette tilbake i gamet.
Gjest Cheff Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Rebound er som regel når man "hopper på nestemann" raskt etter et langvarig forhold som har endt. Det forutsetter at det er mye man ikke har bearbeidet og reflektert over av ulike grunner. Som regel hjelper det i den forstand at man skifter fokuset vekk fra problemene over på en annen person. Det funker, men KORTVARIG.Og det kan skape problemer hvis den man "rebounder" med forelsker seg. Jeg tror at mange bruker en rebound for å utsette sorgprosessen etter et brudd, for så å innse at de gjorde en feil og gå tilbake til eksen, mens andre gjør det for så å innse at de skal være single en stund før de virkelig går videre (og finner en ny kjæreste i fremtiden).
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Trenger ikke å pule noen for å kalle dem "rebound". Det er en person du bruker for å kommer over en annen. Anonymous poster hash: 166b1...ef0 1
Gjest Mony Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Jeg vet om flere som er sammen med sin "rebound". De ville få tankene over på noe annet med å holde på med en ny, men så utviklet de sterke følelser for dem etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå