Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er sjansen for at jeg føder av meg selv snart? Er 41 uker i dag. Satt i gang da jeg var 42+3 sist og fødte da jeg var 42+5.

Håper jeg slipper å bli satt i gang, for det var så tøft for kroppen. Samtidig vil jeg snart bli ferdig og hilse på huleboeren.... Sukk.

Noen her som ble satt i gang på overtid i første svangerskap som har gått i fødsel av seg selv neste gang? Det hører med til historien at jeg var helt umoden forrige gang, selv 14 dager etter termin. Det ble antydet at det kunne være naturlig for meg med lange svangerskap.

Ble strippet for tre dager siden og i går gikk slimproppen. Føler meg utrolig støl i hofta og bekkenet, men ingen kynnere.

Anonymous poster hash: 85f6a...bdb

Skrevet

Er like spent selv! Ble satt igang forrige gang jeg også. Var helt umoden sist jeg også. Ønsker en naturlig start denne gangen!

Går og venter nå! Ble strippet forrige torsdag med 2cm åpning og slimproppen gikk forrige lørdag. Lang ventetid!

AnonymBruker
Skrevet

Forrige lørdag?! Sukk.... Jeg håpet det kanskje skulle skje noe nå!

Anonymous poster hash: 062b7...351

AnonymBruker
Skrevet

I mitt første svangerskap gikk jeg litt lengre enn 14 dager over tiden. Og det var ikke noe jeg ønsket i andre svangerskapet. Så med en gang jeg nærmet meg tid for termin, kontaktet jeg akupunktør som jeg kjenner som har ett godt rykte for å starte fødsler. Men den dagen jeg fikk time hos henne, måtte jeg ringe og avlyse for fødselen startet. Akkuratt på termindato :) Jeg fikk også høre at jeg hadde anlegg for å gå over tida, da både min mor og søster måtte sette i gang fødsel 14 dager på overtid i sine første svangerskap. Jeg tror dette varierer fullstendig fra svangerskap til svangerskap jeg. Begge mine fødsler tok utrolig lang tid, og fikk middel for å få fortgang i sakene begge gangene.

Anonymous poster hash: 72880...1ea
Skrevet

Jeg ble satt i gang 15 dager over termin med førstemann. Han kom på dag 16. Hadde da fått modningsakupunktur i 5-6 uker, to ganger igangsettingsakupunktur og ble strippet to ganger.. UL-termin ble satt 5 dager før "min" termin ut i fra hva jeg tror var befruktning. Tung fødsel som endte med vakuumforløsning.

På fredag fikk jeg en jente i uke 39+3 i spontan fødsel :) Snakker om å bli overrasket! Fra første rie (omtrent) til fødsel tok det ca 11,5 timer. 1 time og 15 i aktiv fødsel. Det gikk fort!! I alle fall fra da vi skjønte at det var alvor ;) Litt av slimproppen kom kvelden før, etter mye kvalme, stikking og nedpress.

Denne terminen tror jeg var riktigere. Kanskje to dager senere enn det jeg selv trodde.

Jeg har gått en del de siste dagene før fødsel. Mer enn jeg gjorde sist svangerskap. Hatt sex et par ganger de siste ukene. Ellers vet jeg ikke hva som utgjør forskjellen.. :) Det er nok bare forskjellige svangerskap.

Skrevet

Jeg er også en overtidsgåer og kan fint være 2 uker over og komplett umoden. Igangsettelser, som jeg har to bak meg av, tar dermed tid. Du kan be om å få en myk start på igangsettingen, men ballongkateter og sånt no. Trenger ikke gå rett på piller og drypp.

AnonymBruker
Skrevet

Nå hadde jeg nettopp en ubehagelig kynner. Første på ca en uke. Ropte til samboeren at "nå føder jeg!" og fikk til svar "sett deg i bilen så kommer jeg!". Hehe... Ingen av oss tror det kommer til å skje noe her.

Skrevet

Jeg ble satt i gang 41+3 (en uke over termindato) med første. Komplisert tangfødsel. Mini kom av seg selv 41+2 med kun badekar som smertelindring. Helt perfekt fødsel som mer enn "gjorde opp for" den første. :nigo:

Håper det skjer noe snart!

Skrevet

Har bare født en gang, og ble satt igang med ballongkateter. Nå har jo ikke jeg noe å sammenligne med men fødselen startet samme dagen som jeg fikk satt den inn :) var bare litt moden.

AnonymBruker
Skrevet

Godt å lese at fødselen har startet naturlig neste gang for folk. Men tør nesten ikke håpe på det for mitt vedkommende.

Min første var stooor og endte med vakuum. Blir derfor satt i gang på onsdag eller torsdag antagelig om det ikke skjer noe snart.

Ventingen er helt uutholdelig nå.

AnonymBruker
Skrevet

Til Silfen: var det likt å bli satt i gang begge gangene?

Skrevet

Godt å lese at fødselen har startet naturlig neste gang for folk. Men tør nesten ikke håpe på det for mitt vedkommende.

Min første var stooor og endte med vakuum. Blir derfor satt i gang på onsdag eller torsdag antagelig om det ikke skjer noe snart.

Ventingen er helt uutholdelig nå.

Samme her! Vi får bare håpe de skynder seg! ;)

Skrevet

Til Silfen: var det likt å bli satt i gang begge gangene?

Nei, det var egentlig ikke det. Første gang så hadde jeg ikke så mye peil og ble satt rett på vaginale piller. Disse hadde ingen effekt i to døgn, men tredje døgnet var det nok åpning og jeg ble satt på drypp med en Bishop på 4.

Sist gang så ønsket jeg ikke å gå så hardt ut og valgte hinneløsning og ballongkateter. Prøvde kateteret to ganger, men legen fikk det aldri til å sitte skikkelig. Forsøkte deretter drypp, som ble avsluttet etter noen timer, da det ikke hadde virkning. Gikk deretter over på piller, disse hadde heller ingen effekt første og andre dagen, før jeg gikk i spontan styrtfødsel på ettermiddagen på dag to. Så selve fødselen ble uten intervensjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Høres ut som ungene dine har vært like lite lystne på å komme ut som min var. Er spent på hvordan det blir med denne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...