AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Skal ned i vekt, og føler jeg har spist ganske bra i dag! Er 160 høy, og veier ca. 97 kg. Er virkelig ikke feit, men ganske frodig. Er dette ok? Frokost: Ca. 3 dl med fikengrøt og 1 Nutrilett-bar Mellommåltid: 3 fiken og 1 knekkebrød med kaviar Lunsj: 8 fiskeboller i hvit saus og 2 kokte poteter og 2 kokte gulrøtter Middag: Stekt svinekam i brun saus og 3 kokte poteter Mellommåltid: 20 tørkede aprikos Kveldsmat: Mager kesam med friske blåbær, bringebær og valnøtter on top(som alle fitnessfolk eter) Nattmat: 3 strøkne ss med Nugatti crisp Ser jo at det ikke er modell-meny, men spiser vanligvis det dobbelte. Føler jeg får masse fett og karbohydrater, samt en del protein fra svinekammen. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 1ef26...c25 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Vei maten din og regn ut, så får du greie på det. Du spiser utrolig mye karbohydrater. Potetmiddag to ganger om dagen, masse frukt, osv. Dette er definitivt ikke mat man blir slank av, nei. Kutt ned om karbohydratene og ferdigproduktene (Nutrilett, fiskeboller, osv), om du vil bli sunnere. Spis mer grønnsaker (du spiser jo ingenting av dette overhodet!) og rent kjøtt. Mer fett også, gjerne. Om du klarer å kutte ned på karbohydratene, da.. Anonymous poster hash: c7573...bfa 3
Gjest Akse Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Spiller ingen rolle hvor kaloriene kommer fra, men du spiser en del for en jente som skal ned i vekt ja. Og hva er feit hvis 97kg@160cm ikke er det? Jeg ville sagt at du trenger en reality check. 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Vei maten din og regn ut, så får du greie på det. Du spiser utrolig mye karbohydrater. Potetmiddag to ganger om dagen, masse frukt, osv. Dette er definitivt ikke mat man blir slank av, nei. Kutt ned om karbohydratene og ferdigproduktene (Nutrilett, fiskeboller, osv), om du vil bli sunnere. Spis mer grønnsaker (du spiser jo ingenting av dette overhodet!) og rent kjøtt. Mer fett også, gjerne. Om du klarer å kutte ned på karbohydratene, da.. Anonymous poster hash: c7573...bfa Hemmlagde fiskeboller. Ren fisk:-)))))) Jooo, jeg spiser masse grønnsaker. Masse potet og gulrot:-)))) Spiller ingen rolle hvor kaloriene kommer fra, men du spiser en del for en jente som skal ned i vekt ja. Og hva er feit hvis 97kg@160cm ikke er det? Jeg ville sagt at du trenger en reality check. Feit.. Nei, da må'n vel opp på en 105-110 i mitt tilfælle. -TS Anonymous poster hash: 1ef26...c25 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Spiller ingen rolle hvor kaloriene kommer fra, men du spiser en del for en jente som skal ned i vekt ja. Og hva er feit hvis 97kg@160cm ikke er det? Jeg ville sagt at du trenger en reality check. Det spiller absolutt en rolle hvor kaloriene kommer fra, med mindre man utelukkende ser på vekt (og selv da er det studier og erfaringer som tyder på at vektnedgangen arter seg ulikt). Helsemessig er det av stor betydning, samt indirekte for vekten ved at hva man spiser bestemmer hvor mye man plages av sult og overspising. Hemmlagde fiskeboller. Ren fisk:-)))))) Jooo, jeg spiser masse grønnsaker. Masse potet og gulrot:-)))) Feit.. Nei, da må'n vel opp på en 105-110 i mitt tilfælle. -TS Anonymous poster hash: 1ef26...c25 Potet er for full av stivelse til at den kan regnes som en grønnsak man kan/bør spise mye av. Gulrot er vel og bra, men du bør definitivt spise flere typer grønnsaker, for å få i deg vitaminer osv. Paprika, tomater, avocado (skiller seg fra andre vekster, og er hvis jeg husker riktig en frukt, men den er så sunn at den må nevnes), spinat og andre grønne blader, osv, osv.. Hvorfor så defensiv? Du har spurt om råd. Om du ikke vil ha kritikk og råd, så ikke spør om hjelp. <Insert 4 fake smilies here, etc, etc> Anonymous poster hash: c7573...bfa 5
Gjest Akse Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Protein har best effekt mtp. metthet, men å ikke spise potet pga. karbohydrat er bare tull. Karbohydrater er en ypperlig energikilde, og så lenge man er i kalorisk underskudd spiller det ingen rolle hvor kaloriene kommer fra. Da vil man gå ned i vekt. Hvordan vet jeg dette? Jo, fordi jeg har hjulpet flere å gå ned i vekt ved bruk av IIFYM, og bruker selv medtoden for å redusere fettprosent ifb. med styrketrening. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Protein har best effekt mtp. metthet, men å ikke spise potet pga. karbohydrat er bare tull. Karbohydrater er en ypperlig energikilde, og så lenge man er i kalorisk underskudd spiller det ingen rolle hvor kaloriene kommer fra. Da vil man gå ned i vekt. Hvordan vet jeg dette? Jo, fordi jeg har hjulpet flere å gå ned i vekt ved bruk av IIFYM, og bruker selv medtoden for å redusere fettprosent ifb. med styrketrening. Som sagt, man vil gå ned i vekt, men helsemessig (og trivselsmessig, karbohydrater metter dårlig) er det på ingen måte irrelevant hva man spiser. Ønsker man å se litt realistisk og langsiktig på ting, og ikke bare sette seg kortsiktige, overfladiske mål som konkuranser/badetur i syden/whatever, nytter det ikke å kun se på tallet på vekta. Sunnhet bør prioriteres først! Proteiner metter dårlig om det ikke kombineres med fett, synes jeg. Om du ønsker å satse på dette fagfeltet bør du oppdatere deg mtp forskningsrapporter, hvis ikke kommer du snart til å være utdatert... Anonymous poster hash: c7573...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Når du spiser så mye som det du gjør i dag, så vil du fremdeles legge på deg. Du vil legge på deg i saktere tempo enn før, men fremdeles legger du nok sannsynligvis på deg ja. Fant denne for en stund siden (fantastisk nok finner jeg den igjen og med evernote) http://amhblogg.files.wordpress.com/2013/02/dagsmeny-alternativ-1.pdf. Det er 2000 kcal, du burde nok heller ligge rundt 1500-1600. Anonymous poster hash: 8762f...6e7 2
Mormont Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 Du har en BMI som tilsvarer fedme (37,9), derfor er det nok lurt at du gjør noen kostholdsendringer. Ut i fra mine beregninger har du spist i overkant av 2500 kcal. Om du har lyst til å gå ned i vekt er dette del for mye, du vil heller legge på deg av å spise slik. Ville lagt meg på rundt 1500 - 1600 kcal dagen om jeg var deg. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Skal ned i vekt, og føler jeg har spist ganske bra i dag! Er 160 høy, og veier ca. 97 kg. Er virkelig ikke feit, men ganske frodig. Er dette ok? Frokost: Ca. 3 dl med fikengrøt og 1 Nutrilett-bar Mellommåltid: 3 fiken og 1 knekkebrød med kaviar Lunsj: 8 fiskeboller i hvit saus og 2 kokte poteter og 2 kokte gulrøtter frukt Middag: Stekt svinekam i brun saus og 3 2kokte poteter Mellommåltid: 20 tørkede aprikos Kveldsmat: Mager kesam med friske blåbær, bringebær og valnøtter on top(som alle fitnessfolk eter) Nattmat: 3 strøkne ss med Nugatti crisp Ser jo at det ikke er modell-meny, men spiser vanligvis det dobbelte. Føler jeg får masse fett og karbohydrater, samt en del protein fra svinekammen. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 1ef26...c25 Anonymous poster hash: 71d8b...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Protein har best effekt mtp. metthet, men å ikke spise potet pga. karbohydrat er bare tull. Karbohydrater er en ypperlig energikilde, og så lenge man er i kalorisk underskudd spiller det ingen rolle hvor kaloriene kommer fra. Da vil man gå ned i vekt. Hvordan vet jeg dette? Jo, fordi jeg har hjulpet flere å gå ned i vekt ved bruk av IIFYM, og bruker selv medtoden for å redusere fettprosent ifb. med styrketrening. IIFYM?Anonymous poster hash: a9ddf...e4c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Du er helseskadelig overvektig, ifølge bmi kalkulatoren, og det du spiser virker i mine øyne ikke sunt. 5 poteter om dagen? virkelig? Kutt ut hele menyen, uansett om du spiste det dobbelte fra før av. Her er en ganske så god meny: frokost: 1 skål frokostblanding med skummet melk ( viktig at frokostblandingen har MASSE fiber.) mellommåltid: 1-2 knekkebrød med eggerøre, tomat og agurk lunsj: 1 gulerot middag: 1 kylling filet med masse salat mellommåltid: 1 omelett med grønnsaker i kveldsmat: et par druer Husk og ikke spise etter klokken 20.00 ! Og ta deg en joggetur ute i 15-30 minutter! Jeg skal love deg gode resultater! du kan mikse litt med maten men porsjonene skal være små og ikke innerholde noe slags form for fett, eller sukker. Anonymous poster hash: e0c6e...8ae
Gjest Solsmil Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Du er helseskadelig overvektig, ifølge bmi kalkulatoren, og det du spiser virker i mine øyne ikke sunt. 5 poteter om dagen? virkelig? Kutt ut hele menyen, uansett om du spiste det dobbelte fra før av. Her er en ganske så god meny: frokost: 1 skål frokostblanding med skummet melk ( viktig at frokostblandingen har MASSE fiber.)mellommåltid: 1-2 knekkebrød med eggerøre, tomat og agurklunsj: 1 gulerotmiddag: 1 kylling filet med masse salatmellommåltid: 1 omelett med grønnsaker ikveldsmat: et par druer Husk og ikke spise etter klokken 20.00 !Og ta deg en joggetur ute i 15-30 minutter! Jeg skal love deg gode resultater! du kan mikse litt med maten men porsjonene skal være små og ikke innerholde noe slags form for fett, eller sukker. Anonymous poster hash: e0c6e...8ae En gulrot til lunsj? Really? Og ikke spise etter kl 20.00? Du burde virkelig ikke gi tips her, for dette kan du virkelig ikke. En joggetur på 15 minutter er også lite effektiv..
Gjest Solsmil Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Skal ned i vekt, og føler jeg har spist ganske bra i dag! Er 160 høy, og veier ca. 97 kg. Er virkelig ikke feit, men ganske frodig. Er dette ok? Frokost: Ca. 3 dl med fikengrøt og 1 Nutrilett-barMellommåltid: 3 fiken og 1 knekkebrød med kaviarLunsj: 8 fiskeboller i hvit saus og 2 kokte poteter og 2 kokte gulrøtterMiddag: Stekt svinekam i brun saus og 3 kokte poteterMellommåltid: 20 tørkede aprikosKveldsmat: Mager kesam med friske blåbær, bringebær og valnøtter on top(som alle fitnessfolk eter)Nattmat: 3 strøkne ss med Nugatti crisp Ser jo at det ikke er modell-meny, men spiser vanligvis det dobbelte. Føler jeg får masse fett og karbohydrater, samt en del protein fra svinekammen. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 1ef26...c25 Jeg har prøvd å lage en oversikt her, til TS. Ikke drep meg noen, hvis dere mener jeg har feilvurdert. Frokost: fikengrøt vet jeg ikke hva er, men la oss si at dette tilsammen inneholder 4-500 kcal. Mellommåltid: 3 fiken og et knekkebrød med kaviar (ca180 kcal) Lunsj: ca 500 kcal Mellommåltid: 20 tørkede aprikoser (oi...)- ca 530 kcal Middag: ca 650 kcal Kveldsmat: kommer HELT ann på mengden valnøtter, men ca 3-400 kcal hvis du har klart å begrense deg litt Nattmat: 250 kcal kanskje? Så regnestykket kommer opp i rundt 3000 kcal til sammen. Hvis du er lite aktiv, kommer du ikke til å gå ned av dette kostholdet. Heller legge på deg.
Pearl2.0 Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Du spiser utrolig mye mat ila en dag til å være 160 cm! Du skriver ikke noe om trening/fysisk aktivitet. Får du inn noe av det innimellom spisinga? Magen din er nok vant til disse mengdene for å bli/holde seg mett. Hvis jeg var deg ville jeg ha prøvd å venne magen til mindre porsjoner. Det tar vel et par uker før den er ordentlig tilvendt, så da må man lide bittelitt før man føler det komfortabelt. Jeg ville også ha byttet ut alle potetene med grønne grønnsaker eller wokblandinger. Du skriver: som alle fitnessfolk eter. Er du fitnessdame? Ikke? Hvorfor tror du at du kan spise det samme som dem da? De spiser i forhold til treningsmengde. Hadde minst droppet valnøttene. Og hvorfor i huleste trenger du nattmat? Sover du ikke? 2
Redbull Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 En gulrot til lunsj? Really? Og ikke spise etter kl 20.00? Du burde virkelig ikke gi tips her, for dette kan du virkelig ikke. En joggetur på 15 minutter er også lite effektiv.. Enig! Frolost: Havregryn med skumma melk Mellom: cottagecheese med eple og kanel Lunch: kylling/torsk med grønnsaker Middag: kjøtt/fisk med litt søtpotet/potet/ris Kvelds: kesam med varme bær eller frukt Mengde får du finne ut av selv, last ned Shapeup appen og legg deg på 1500-1800 kcal til dagen. 1
ohingz Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Du er nok ganske feit, ærlig talt. Men hva består fikengrøt av? Og hva spiste du før om dette er et moderert kosthold? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 En nutrilettbar er ment som en måltidsERSTATTER, og ikke noe man spiser i tillegg til grøt! Eller annen mat for den sakens skyld.. . Er fikengrøt en form for havregrøt tilsatt fiken? Havregrøt inneholder en del kalorier, selv om det for de fleste anses som "sunt". Et triks kan være å kutte ned på karbohydratene, og holde en proteinrik diett. 5 poteter?? 5 poteter om dagen har hvert fall de færreste godt av! Prøv maks 5 i uken. Og i en spiseskje nutrilett er det ca 20 gram. 3 spiseskjeer blir da 60 gram, og det tilsvarer....3-400 kcal? Altså trolig en fjerdedel av kaloriene du burde spise!! Lykke til! Anonymous poster hash: ca1d7...047
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Du er helseskadelig overvektig, ifølge bmi kalkulatoren, og det du spiser virker i mine øyne ikke sunt. 5 poteter om dagen? virkelig? Kutt ut hele menyen, uansett om du spiste det dobbelte fra før av. Her er en ganske så god meny: frokost: 1 skål frokostblanding med skummet melk ( viktig at frokostblandingen har MASSE fiber.) mellommåltid: 1-2 knekkebrød med eggerøre, tomat og agurk lunsj: 1 gulerot middag: 1 kylling filet med masse salat mellommåltid: 1 omelett med grønnsaker i kveldsmat: et par druer Husk og ikke spise etter klokken 20.00 ! Og ta deg en joggetur ute i 15-30 minutter! Jeg skal love deg gode resultater! du kan mikse litt med maten men porsjonene skal være små og ikke innerholde noe slags form for fett, eller sukker. Anonymous poster hash: e0c6e...8ae Ærlig talt. Bull shit. Slutt å gi råd når du har så lite peiling! For øvrig; ts, du er godt og vel overvektig og spiser hundre prosent galt. Beklager å si det, men du trenger å lese deg opp på kosthold og snøre på deg power walk-skoene. (Antar at jogging blir i hardeste laget enn så lenge.) Lykke til! Anonymous poster hash: 8e80f...ad2
Sugerøret Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Ts, bruk Diett.no eller andre lignendes sider (gratis) og følg med selv på hva du putter i munnen Du vil lære mye av å bruke slike sider, se karbohydrater,protein fett, mineraler og vitaminer i en enkel oversikt. Jeg brukte den mye da jeg startet med lavkarbo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå