Gjest kvekk Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Vi har vært sammen kjempe lenge og så nå for ca to mnd ble vi samboer. I går så dusjet kjæredten min og barnet gikk inn på badet. Da sto han å ni stirret på penisen til mannen. Han flyttet seriøst ikke synet sitt. Han ble jo kjempe brydd av d. Etter det så gikk guttongen inn til meg å lurte på om han kunne få se tissen min. Vi forklarte han at mamma har jente tiss og han har mannentiss. Men det hjalp ikke han forsatte å spørr å grave.. I dag tidli så tok jeg meg en dusj. Da kom han seff inn å står å ser på meg med di store auene så roper han til samboeren. Aa du må komme å seeeeeee. Mamma har kun rompe! Holdt på å dø av latter men samtidi så blir jeg så brydd. Han prater kun om tisser hele tiden nåå.hva skal jeg gjøre
absinthia Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Ingenting, han slutter av seg selv når han har vært igjennom fasen. Han har jo bare gjort en ny og revolusjonerende oppdagelse. Om det utarter så det blir pinlig, kan du prøve å si at han ikke må snakke så mye om det ute blant folk, fordi noen blir flaue av det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Hvorfor skjulte ikke samboeren din penisen sin? Sto han bare der rett opp og ned mens barnet ditt stirret på ham? Trodde folk nærmest på refleks dekker seg til eller snur seg fort når uvedkommende kommer inn når de er nakne? Ellers er det normal for barn å være opptatt av tiss og rumpe. Anonymous poster hash: 22bac...a94 1
For the ladies Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Er jo verdens mest naturlige ting som ikke er noe farlig. Heller at barnet lærer hva det er og at det ikke er noe farlig enn å gjøre det til tabu slikt som så mange gjør i disse dager. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 snakk med ham om det. Det er viktig at barn får et naturlig forhold til kropp og at ikke det blir fryktelig tabubelagt. Han er selvsagt nysgjerrig på nye ting og det er helt naturlig å være opptatt av kroppen under oppveksten. Jeg har aldri unngått vanskelige temaer og har derfor et godt forhold til min tenåringsjente i dag. Hun vet at hun kan snakke med meg om vanskelige temaer uten at jeg blir sjokkert, selv om det meste er forbeholdt venninnene selvsagt Anonymous poster hash: 1a23b...694 3
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Hehehe! For en stund tilbake så satt jeg på do da min sønn (nesten 4 år) kom inn og spurte meg: "mamma? hva tiss har du? jeg har sånn vanlig".
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 datteren min på 10 var veldig opptatt av mine pupper og tiss da hun var 3-4 år. Hun gledet seg til å få store pupper og hår på tissen Hun er ikke helt der nå, men har en veldig naturloig forhold til kropp og nakenhet Anonymous poster hash: 1a23b...694
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Hehehe! For en stund tilbake så satt jeg på do da min sønn (nesten 4 år) kom inn og spurte meg: "mamma? hva tiss har du? jeg har sånn vanlig". Anonymous poster hash: d8f1b...98d 1
pusefrøken Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 jenta vår på 4 har sett både meg og mannen nakne. Vi lager ikke noe styr utav det, om hun kommer inn når jeg eller han dusjer eller tørker oss. Har aldri hivd meg rundt eller skyndet meg å dekke meg til, ei heller mannen min. nakenhet i dusjen er jo bare naturlig. Er jo det samme på svømmehallen f.eks, folk er nakne i dusjen der også.. Vi sier bare at guttene har guttetiss, og det er slik utovertiss, og jentene har jentetiss og den er litt annerledes enn guttene sin. Sånn er det jo bare Er bedre å forklare de enkelt å greit enn at barn skal tro at det er noe ekkelt/farlig/ tabu å være nakne i dusjen.. Men det er nå slik i perioder at tiss og bæsj og promp er kjempemoro og jentungen er i den alderen, men snakker ikke mye om jentetiss og guttetisser, for det vet hun er forskjellig og det bare er sånn.
Gjest Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Men kjære vene! Lås døra om dere vil ha fred på badet!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Jeg husker selv jeg hadde en viss interesse av dette som barn. Før jeg fikk "voksen-seksualitet" så hadde jeg en "barne-seksualitet". Det som var seksuelt interessant for meg var ikke pulings, knulle, å faktisk ha sex, men bare det å se, oppdage forskjellene på mann og kvinne. For meg var det spennende. Det at han stirret betyr ikke noe annet enn at han er et normalt menneske. Anonymous poster hash: 72a5c...cd5
Gjest Riskjeks Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Hvor gammel er gutten? Høres rart ut at han aldri har sett en naken person før (virker jo ikke som om han har sett deg naken heller TS). Hele denne situasjonen kunne ha vært unngått om du hadde latt ham få et naturlig forhold til nakenhet fra dag 1. 5
Gjest kvekk Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Han er to år. Jo han har aett meg naken før men han har ikke hatt en far i livet sitt før og er ikke vandt med mannfolk:)jeg brukte lang tid før han fikk møte kjæresten og det er først nå han har sett en manne tiss som vi sier da:Petter det så ble han helt opphengt i dette
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Han er to år. Jo han har aett meg naken før men han har ikke hatt en far i livet sitt før og er ikke vandt med mannfolk:)jeg brukte lang tid før han fikk møte kjæresten og det er først nå han har sett en manne tiss som vi sier da:Petter det så ble han helt opphengt i dette Det er normalt. Hvis en reagerer med avsky på at gutten er nysgjerrig, prøver å si "NEI, FY!", til gutten for at han stirrer, så undertrykker man også gutten seksualitet. Det kan høres rart ut for en voksen, men som sagt, barns seksualitet er annerledes enn en voksens seksualitet. Barnets seksualitet er mest nysgjerrighet på kropp, ikke på sex. Undertrykk den og det vil skape følelser rundt, frykt for, og negative holdninger mot sex i barnet senere i livet. Anonymous poster hash: 72a5c...cd5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 To år?! Jeg så for meg at han var ti eller noe da jeg leste hovedinnlegget. Det er jo helt normalt å være interessert i slik, og dere får bare slappe av og vise han at det ikke er så veldig mystiske greier. Anonymous poster hash: fee9d...09a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Hehehe! For en stund tilbake så satt jeg på do da min sønn (nesten 4 år) kom inn og spurte meg: "mamma? hva tiss har du? jeg har sånn vanlig". Siden du har en vitebegjærlig gutt burde du benytte anledningen til å lære han å snakke ordentlig. Er ikke noe som heter "Hva tiss har du". Anonymous poster hash: fee9d...09a 2
Piri Formis Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 En toåring må få lære om kropp. Om dere dekker dere til (som noen her foreslo at samboeren din skulle ha gjort) lærer barn bare at kropp og kjønn er noe skamfullt. La gutten få se! Vår toåring ser både mor og far nakne på badet. Har også pekt på samboeren min og sagt "se, pappa har guttetiss!" og pekt på hennes og min tiss og fortalt at det er jentetiss. Hun er veldig opptatt av om folk er gutt eller jente. Og det er en del av utviklingen av kjønnsidentitet som skjer når barn er på den alderen!! 3
Snakkis Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 For en bagatell. Barn er nyskjerrige. Poden min spør mannen min rett ut hvorfor han har så stor tiss. Han spør også meg hvor min tiss er fordi jeg er en kvinne å han skjønner ikke hvorfor jeg ikke har penis.
Kanutte Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Det dere opplever er helt normalt for en toåring. Det er omtrent da de begynner å oppdage forskjellene mellom gutter og jenter, derav nysgjerrigheten og alle spørsmålene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå