Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Min eks var utro og fortsatte videre med henne, til tross for 18 år med meg. Det var et sjokkbrudd og jeg var selvsagt helt nede i gropa, men kom meg omsider opp, og hverdagen fungerer greit, selv om det er sårt at vi ikke kunne gå videre. Ser i ettertid at jeg har strukket meg for langt ang han, og at jeg burde være glad for at jeg er ferdig med han. Men vi må forholde oss til hverandre for alltid, siden vi har barn sammen. Noen har sagt meg at den beste hevnen er å være kjempeblid og fornøyd, stråle og se ut til å ha et fantastisk liv. ( Selv om man kanskje er lei seg av og til...) Er det sant?? Vil det lettere få han til å innse at han har gjort en bommert om jeg får et kjempegodt liv?? PS.Jeg er ikke interessert i å inngå et nytt forhold med eksen, han har ødelagt altfor mye, så den saken er grei.. Men det hadde jo vært kjekt å vite at han kanskje angrer seg for det dumme han gjorde??
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Hva er beste "hevnen" over en eks? Å leve et langt og lykkelig liv. Anonymous poster hash: 55dcc...6ce 11
AnonymBruker 42 Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Beste "hevnen" er å ikke bry seg med hva man mener i det hele tatt, og som sagt over, være glad for at det er slutt og leve et lykkelig liv uten han, eller trang til hevn. 6
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Beste "hevnen" er å ikke bry seg med hva man mener i det hele tatt, og som sagt over, være glad for at det er slutt og leve et lykkelig liv uten han, eller trang til hevn. Jeg leste en gang her på kvinneguiden at det var en dame som gjemte reker inni gardinstangen til eksen
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 For min egen del hadde det vel stukket mest om jeg så at eksen genuint ikke brydde seg om meg og mitt lenger. Men det forutsetter at jeg ikke er over vedkommende. Jeg foreslår at du er glad og lykkelig, fokuserer på ditt og viser på en naturlig måte at du har det bra. Men ikke for eksen, for deg selv. Det kan være at han blir glad og lettet over å se at du er ferdig med han, så ikke bry deg så mye om hva du skal "vise han" og ikke. Anonymous poster hash: abc32...d98 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Jeg leste en gang her på kvinneguiden at det var en dame som gjemte reker inni gardinstangen til eksen Ja, den historien var priceless:p Anonymous poster hash: abc32...d98
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Den beste "hevnen" er å komme seg videre, og leve et godt og lykkelig liv. Anonymous poster hash: 986c4...d99
Alja Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Jeg leste en gang her på kvinneguiden at det var en dame som gjemte reker inni gardinstangen til eksen Det er en vandrehistorie. Til TS: Den beste hevnen er å komme seg videre, bli fabulous og trø inn i ansiktet hans at det var et stort, stort tap for han å miste deg. Det er den beste langsiktige hevnen som får han til å jamre seg i lang, lang tid. Funker mye bedre enn å feks ligge med kameraten for det utløser bare en reaksjon hos han der og da, og han utvikler hat for deg. Jeg vil heller at eksen min skal trygle år etter år å være ulykkelig forelsket i meg å vite at han kastet meg bort, enn at han skal hate meg å syntes jeg er ekkel og ufyselig. 8
Gjest Anonym Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 For min egen del hadde det vel stukket mest om jeg så at eksen genuint ikke brydde seg om meg og mitt lenger. Men det forutsetter at jeg ikke er over vedkommende. Jeg foreslår at du er glad og lykkelig, fokuserer på ditt og viser på en naturlig måte at du har det bra. Men ikke for eksen, for deg selv. Det kan være at han blir glad og lettet over å se at du er ferdig med han, så ikke bry deg så mye om hva du skal "vise han" og ikke. Anonymous poster hash: abc32...d98 Det er èn ting som er verre/bedre enn hat, og det er likegyldighet ;-)
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Tror nok den beste "hevn" for deg er å jobbe med å komme deg videre og total-lukke ham ut som en du har barn med og den kontakt du må ha er kun om barna. Du behøver ikke å bruke masse penger på frisør, nye klær, trening du ikke bedriver og alt det der "maset" om å forestille deg. Bare fortsett med livet ditt og vær den du er. Om ikke så lenge er du der og han og hans bedrifter er bare gamle dårlige minner du ikke trekker frem i ett godt liv. Lykke til! Anonymous poster hash: c3d17...555 1
Athena27 Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Min eks var utro og fortsatte videre med henne, til tross for 18 år med meg. Det var et sjokkbrudd og jeg var selvsagt helt nede i gropa, men kom meg omsider opp, og hverdagen fungerer greit, selv om det er sårt at vi ikke kunne gå videre. Ser i ettertid at jeg har strukket meg for langt ang han, og at jeg burde være glad for at jeg er ferdig med han. Men vi må forholde oss til hverandre for alltid, siden vi har barn sammen. Noen har sagt meg at den beste hevnen er å være kjempeblid og fornøyd, stråle og se ut til å ha et fantastisk liv. ( Selv om man kanskje er lei seg av og til...) Er det sant?? Vil det lettere få han til å innse at han har gjort en bommert om jeg får et kjempegodt liv?? PS.Jeg er ikke interessert i å inngå et nytt forhold med eksen, han har ødelagt altfor mye, så den saken er grei.. Men det hadde jo vært kjekt å vite at han kanskje angrer seg for det dumme han gjorde?? Den beste hevnen over eksen: 1) Ikke synke til hans nivå 2) Ta vare på deg selv, bygg deg selv opp igjen som person, tenk på at livet går videre etter at forholdet med denne personen er slutt. Når en person kan gjøre slike ting mot deg er han virkelig ikke verdt deg ! Sist, men ikke minst: Føler du deg bra, så viser dette også på utsiden. Å se deg leve videre, være lykkelig og nye livet vil svi mer enn noe annet tror jeg. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Er enig i at det å leve et godt liv er den beste hevn. Liker egentlig ikke ordet "hevn" i det hele tatt, men når man har bygget hus sammen, har barn sammen og var innstilt på å leve resten av livet med den mannen, så er det mye jobbing å komme over det. Jeg syns i grunnen det var verst for ungene våre. Men man må hele tiden snu tankegangen og ikke falle i slike romantiske grøfter som at "det var egentlig jeg og han som skulle reist på ferie dit" osv. Ikke sikkert at det er så rosenrødt med den nye heller. Jeg prøver å tenke som så at hvis jeg hadde fortsatt i mitt ekteskap (det var han som gikk på en ugrei måte, forresten) så ville jeg antakelig ikke vært en glad og lykkelig person i dag. Jeg hadde kommet til å utvikle meg i helt feil retning under hans kritiske blikk og spydige kommentarer. Han var ikke glad i meg på den riktige måten, det må jeg bare se i øynene. Men jeg har i ettertid heldigvis opplevd hvordan det er å bli elsket. Noe jeg er veldig takknemlig for. Så ja, prøv å leve et så godt liv som mulig og ikke tenk på at hvis ditt og hvis datt....du vinner også på å være en blid og hyggelig person mot folk rundt deg. Anonymous poster hash: 4be51...ac3 1
Steinar40 Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 (endret) Den beste hevnen er å drite totalt i vedkommende. Og ikke minst er det absolutt det sunneste for deg selv. Endret 28. juli 2013 av Steinar40 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Beste hevn? Vel, selv skal jeg skrive en bok, Knausgård-style, om brudd fra helvete. Da skal den utro dritten av en ex bli named and shamed. Mens jeg blir rik, får han navnet sitt dratt ned i gjørma. Go me Må være enda verre når dere har barn sammen, det har heldigvis ikke jeg. Da anbefaler jeg at du dater en ny. Det hjelper! Anonymous poster hash: 8d0c4...d12 2
Tabris Skrevet 28. juli 2013 #15 Skrevet 28. juli 2013 Å komme seg videre og ha et bra liv er den beste "hevnen". Å være likegyldig. For hvis man faktisk planlegger og gjennomfører noen form for hevnaksjon, så viser man at vedkommende fortsatt betyr noe. Faktisk har de såpass stor betydning og plass i ditt liv enda at du bruker tid på hevn. Da er likegyldighet bedre.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #16 Skrevet 28. juli 2013 Beste hevn? Vel, selv skal jeg skrive en bok, Knausgård-style, om brudd fra helvete. Da skal den utro dritten av en ex bli named and shamed. Mens jeg blir rik, får han navnet sitt dratt ned i gjørma. Go me Må være enda verre når dere har barn sammen, det har heldigvis ikke jeg. Da anbefaler jeg at du dater en ny. Det hjelper! Anonymous poster hash: 8d0c4...d12 De aller fleste kvinner som har levd med en mann over tid, har en eller annen gang opplevd et uønsket samleie. Det vil derfor ved de fleste brudd være grunnlag for anmeldelse for voldtekt. Så lenge det er så vanskelig å nå fram med slike anmeldelser, synes jeg at ditt tiltak var bedre, forutsatt at boka publiseres. Dette kan dog ikke brukes av det store gross, for det er begrenset hvor mange slike bøker som blir trykket. Det å sette ut skadelige rykter om eksen blant arbeideskolleger og venner kan også være nyttig, den som har levd sammen med vedkommende kan sikkert komme opp med historier som til og med er sanne.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #17 Skrevet 28. juli 2013 De aller fleste kvinner som har levd med en mann over tid, har en eller annen gang opplevd et uønsket samleie. Det vil derfor ved de fleste brudd være grunnlag for anmeldelse for voldtekt. Så lenge det er så vanskelig å nå fram med slike anmeldelser, synes jeg at ditt tiltak var bedre, forutsatt at boka publiseres. Dette kan dog ikke brukes av det store gross, for det er begrenset hvor mange slike bøker som blir trykket. Det å sette ut skadelige rykter om eksen blant arbeideskolleger og venner kan også være nyttig, den som har levd sammen med vedkommende kan sikkert komme opp med historier som til og med er sanne. Uønsket samleie? Hvilke menn er det du har bodd sammen med??
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #18 Skrevet 28. juli 2013 Min erfaring er at det svir for eksen når du viser at du har det helt topp. Og enda bedre er det når det blir slutt med hans nye og du er på topp !! Og han kommer krypende tilbake og du stråler og avviser han!!
kalinka85 Skrevet 28. juli 2013 #19 Skrevet 28. juli 2013 Hvis du har behov for å "hevne" deg på exen din, så sier det bare at du er langt fra over han. Sjalusien råder fortsatt. Hadde du vært over han hadde du gitt blankt h... i å prøve å "hevne" deg, for da hadde ikke hevn betydd noenting, du hadde gitt faen i han. Ergo du elsker han fortsatt. 1
Myrthel Skrevet 28. juli 2013 #20 Skrevet 28. juli 2013 Jeg har ikke selv opplevd å bli bedratt, men ei god venninne opplevde dette. Hun var langt nede - og gråt og gråt. Jeg ga henne samme råd som de andre her. IKKE VIS EKSEN AT DU ER LEI DEG. Gråt og vær lei deg når han ikke ser deg, og fiks deg opp i situasjoner du møter han. Jeg hjalp henne å pusse opp, slik at huset ikke minnet om han. Det ble utrolig koselig. Hun tente alltid masse levede lys og pynta seg selv når han kom for å hente og levere barna. Hun fikset håret, tok sol, begynte å trene og kjøpte nye klær. Alle disse tingene fikk henne selv også til å føle seg mye bedre, slik at sorgen ikke ble så stor. Hun hadde også "sånn helt tilfeldig" bakt boller, laget deilig middag eller noe som duftet veldig godt når han kom innom. (Ikke for å tilby han, men det har noe med stemningen i huset når det dufter f.eks nystekte boller.) Mannens forhold tok raskt slutt. Min venninne merket at han ønsket seg tilbake, men hun var ikke interisert. Hun var bare "litt med på notene" for å holde han "varm". Dette pågikk i flere år, helt til hun fant seg en ny mann. Da raknet det helt for eksen, men hun følte bare at han hadde fått som fortjent.. Så beste hevn er å bli super - i møte med eksen. Vær blid, høflig. Du må ikke finne på å være sur eller starte en krangel. (Da blir han bare enda sikrere på at han tok rett valg ved å forlate deg, og det er det motsatte at hva du skal oppnå...) 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå