AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg har i en ganske god stund hatt god kontakt med en gutt over nettet, vi prater masse i telefonen, og jeg liker han så utrolig godt. Vi har snakket om å møtes snart. (Flytur på omtrent 40 min) Jeg er en slik person som vil gjøre alle til lags, og syntes det er vanskelig å snakke med forldrene mine om gutter osv.. Om jeg skal møte noen så begynner de å spørre hvem han er, hvor han bor, hvem foreldrene er osv.. Jeg har merka at de (spesielt mamma) er veldig nyskjerrig/bekymra. De liker å vite hvem personene jeg er sammen med er osv.. Jeg er 19 år, og bor fortsatt hjemme. Så sånn sett så kan de vel nekte meg å dra å besøke denne gutten. Vet ikke om de kommer til å nekte meg, men jeg vet at de ikke kommer til å like det, og prøve å få meg bort i fra det, fordi de ikke kjenner han, eller vet noe om han eller familien. Jeg HATER å gjøre ting som foreldrene mine ikke liker, vil alltid gjøre dem til lags om dere skjønner. Er også veldig sjenert. Aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp med de.. men har så sinnsykt lyst til å møte gutten. Anonymous poster hash: 54c2e...43c
Gjest Inggolf Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 De "kan" vel ikke nekte deg å møte han i og med at du er myndig, men jeg forstår deg godt med det du sier om at du hater å gjøre ting som foreldrene dine ikke liker...Jeg er ganske så likedan.. Men enten så bør du kanskje bare sette deg ned å forklare hele historien, hvor vanlig det har blitt å møte andre via nett på seriøse dateing-sider og at du har en så spesiell følelse for denne gutten at du ikke kan la sjangsen gå fra deg. Kanskje du kan forsikre dem om at du lover å bare møte han ute blant folk, på restauranter for eksempel (fordi det er tryggere)?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 De "kan" vel ikke nekte deg å møte han i og med at du er myndig, men jeg forstår deg godt med det du sier om at du hater å gjøre ting som foreldrene dine ikke liker...Jeg er ganske så likedan.. Men enten så bør du kanskje bare sette deg ned å forklare hele historien, hvor vanlig det har blitt å møte andre via nett på seriøse dateing-sider og at du har en så spesiell følelse for denne gutten at du ikke kan la sjangsen gå fra deg. Kanskje du kan forsikre dem om at du lover å bare møte han ute blant folk, på restauranter for eksempel (fordi det er tryggere)? Ja, det kunne jo gått.. Men siden vi må ta fly for å møte hverandre, så er det jo snakk om overnatting osv. Vi har prata mye om at det hadde vært koselig å sove sammen o.l Anonymous poster hash: 54c2e...43c
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Ja, det kunne jo gått.. Men siden vi må ta fly for å møte hverandre, så er det jo snakk om overnatting osv. Vi har prata mye om at det hadde vært koselig å sove sammen o.l Anonymous poster hash: 54c2e...43c Jeg hadde aldri turt å være alene sammen med en som jeg aldri har møtt før. Du utsetter deg for stor risiko for fare dersom du gjør dette.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 De "kan" vel ikke nekte deg å møte han i og med at du er myndig, men jeg forstår deg godt med det du sier om at du hater å gjøre ting som foreldrene dine ikke liker...Jeg er ganske så likedan.. Men enten så bør du kanskje bare sette deg ned å forklare hele historien, hvor vanlig det har blitt å møte andre via nett på seriøse dateing-sider og at du har en så spesiell følelse for denne gutten at du ikke kan la sjangsen gå fra deg. Kanskje du kan forsikre dem om at du lover å bare møte han ute blant folk, på restauranter for eksempel (fordi det er tryggere)? Enig!
Gjest Inggolf Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Ja, det kunne jo gått.. Men siden vi må ta fly for å møte hverandre, så er det jo snakk om overnatting osv. Vi har prata mye om at det hadde vært koselig å sove sammen o.l Anonymous poster hash: 54c2e...43c Joda, jeg skjønte jo at det kom til å bli overnatting, men jeg tenker at foreldre ikke trenger å vite alt... Du kan jo legge vekt på at du har bestilt hotell og at dere skal møtes på dagen og kveldstid for å bli bedre kjent... (hvis det er hotell dere skal bo på, så lyver du jo ikke.. foreldrene dine får kanskje bare et lite feil inntrykk, nemlig at du skal sove på hotellet alene )
Gjest Inggolf Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Jeg hadde aldri turt å være alene sammen med en som jeg aldri har møtt før. Du utsetter deg for stor risiko for fare dersom du gjør dette. nei, men da kan jo du bare la være å møte noen via internett da...så enkelt er det
Obiola Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Du kan ikke få han til å komme til deg da? Så kan dere evt. spleise på hotell til han (om han ikke får bo hos deg) Mye tryggere for deg å møte han der du bor, det å reise så langt og bo hos en du ikke kjenner kan være skummelt! Det kan jo være at foreldrene dine lettere kan akseptere det, fremfor at du reiser langt bort til en fremmed. Hvis du forklarer for foreldrene dine så kanskje de også lar han bo hos deg? Om det ikke er et alternativ så kan de ikke nekte deg å dra, selv om du bor hjemme hos dem. Du er jo tross alt myndig. De kan jo velge å kaste deg ut hjemmenfra, hvis du ikke følger deres regler, men det blir jo en annen sak. Du er voksen og da kan du gjøre som du vil! Tror jeg ville satt meg ned med dem og forklart situasjonen, de skjønner sikkert at du har møtt en fyr du liker og at dere vil møtes 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 Jeg hadde aldri turt å være alene sammen med en som jeg aldri har møtt før. Du utsetter deg for stor risiko for fare dersom du gjør dette. Dette er en gutt som jeg har hatt kontakt med siden jeg var 15. (Vi har vært litt av og på med kontakten, hatt andre kjæreste, han var et år i millitæret osv.. men har visst om hverandre lenge) Vi prater mye på telefonen, og jeg føler jeg kjenner han utrolig godt egentlig. Når vi i tillegg sender snapchats, så vet jeg at han ikke er noen som utgir seg for å være noen andre.. Anonymous poster hash: 54c2e...43c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Tusen takk for svar alle sammen! Nei, om jeg skal møte han, så har vi iallefall planer om å være hjemme hos en av oss. Men har mest lyst til å besøke han da.. Tror verken de hadde kasta meg ut eller nekta han å besøke meg liksom. Anonymous poster hash: 54c2e...43c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Jeg hadde sagt at jeg skulle sove og være hos ei venninne, og så fortalt om fyren når jeg visste om det var noe å satse på... Anonymous poster hash: ba5d8...975
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Jeg gjorde dette en gang og det gikk ikke bra. Tok fly til nordnorge for å være med ei jente jeg hadde kjent over nett/tlf i årevis. Resultat: Hun likte meg ikke/gikk lei og hun gadd aldri være hjemme så jeg måtte være med foreldrene hennes i 5 dager før jeg tok fly tilbake. Så ja..tenk deg om Anonymous poster hash: d2d15...2e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå