AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Hei! Dette er hva vi er ute etter: - Storby i Europa - Vi skal være borte i 3-6 dager - Billig mat og drikke - Byen må være fin på vinterstid, altså ikke grå og trist.. Har f. eks lyst å dra til Riga, men har lest at det ikke anbefales å dra dit på vinteren pga nettopp dette - Gjerne billig spa (ikke absolutt krav) - Gjerne en plass hvor man kan gjøre forskjellige romantiske eller artige ting, slik som f. eks i Wien hvor man kan ta en båttur på Donau etc Jeg tenker altså steder som Tallinn, Praha, Gdansk etc, og lurer på om noen har erfaringer med disse stedene eller andre storbyer? Jeg lurer også på hvordan det er f. eks å dra til Italia i november, og hvor man da i så fall burde dra? Anonymous poster hash: 4fc54...907
elentari Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 London? Vi var der i novemer i fjor, og de hadde allerede fått opp julelysene
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Glemte å si det, men har vært i London veldig mange ganger, så det må bli noe annet denne gangen. Men tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 4fc54...907
marsy Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Paris er alltid fint. Har vært i både Barcelona, Nice og Roma i begynnelsen av november, og hatt det kjempefint. Begge stedene gikk vi i genser på dagen, og tynn jakke på kvelden (ca 18-20 grader på dagen). Få turister og korte køer også. Mulig å spise god og rimelig mat alle byene, hvis man bare går på riktig sted Har vært i øst-europeiske byer i vinterhalvåret også, men der var det skikkelig grått :/
Gjest Maman Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Vi dro til Tallinn i fjor, og det var flott! Fikk skikkelig julestemning og det varveldig romantisk i gamlebyen. Bodde på Merchants House, perfekt for par!
Giulietta Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Jeg vil absolutt anbefale å dra til Italia. Det kan være litt regn i november, men det er det jo så mange steder. I gjennomsnitt regner det 9 dager i roma i november måned. På det varmeste er det 16 grader, og på det kaldeste 7 grader. Roma er en veldig romantisk by som jeg vil anbefale på det varmeste. Sist jeg var i Roma med kjæresten dro vi på en veldig spennende restaurant. Den heter Ristotram, og er en trikk fra 20-tallet som kjører rundt i Romas gater. Jeg vil absolutt si at det var romantisk. Det er til og med mulig å leie trikken for seg selv (for de som ønsker å fri, feire bryllupsdag ol.). Les mer om restauranten her: http://juliehexeberg.com/2013/05/03/den-kuleste-restauranten-i-roma/
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Istanbul! I hvert fall når du tenker spa og kan klare deg med hamam. Budapest er jo også en badeby, samt Wien og Østerrike generelt har en tradisjon for kurbad. Det er mange andre muligheter også, for eksempel Barcelona eller Valencia. I Italia er det også fint egentlig overalt, men det er ikke så mye til spa-kultur der akkurat. Anonymous poster hash: 43743...79c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå