Gå til innhold

Foreldre uten selvinnsikt mot BV på nettet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett på facebook at ei såvidt bekjent ( ei i nabolaget, som legger alle til som venn) har skrevet en del i flere åpene grupper som er imot barnevernet! (Typ: " Vi som hater bv," "BV har ødelagt våres liv.." osv. i det siste.. Dette er ei som har mistet omsorgen for barnet sitt. Ifølge henne selv helt uten grunn såklart. I følge de fleste som vet godt hvem hun er så, kan vi nok se hvorfor hun mistet omsorgen. Da det er mye fest og bråk, virket som hun sendte ungen til hvem som helst for å få barnefri. Og hun har selv skrevet at hun fikk bekymringsmelding på seg fra helsesøster bl.a.

Likevel ser jeg at i desse gruppene skrives ting som viser at hun og de aller fleste der har INGEN selvinnsikt. Og de rakker ned på den ene etaten etter den andre. Navngir saksbehandlere og truer de med et helvete! På nettet der alle kan se det.

Jeg må si jeg synes etterhvert at desse gruppene ble interresant lesning.

95 % av innleggene i desse gruppene handler om at BV er grusomme mennesker som tar barna uten grunn.

Men jeg må ærlig si at bare med å lese på desse sidene, måten mange formulerer seg på og all privatinformasjon de legger ut om barna sine så skjønner jeg hvorfor mange av desse har mistet omsorgen, og at det er nok mye mer bak enn at barnet kom på skolen EN dag uten matpakke eller med en hullete genser feks.

BV gjør sikkert mange feil også. Men jeg tror etter å lest mye på desse sidene, at BV nok redder mange barn fra foreldre som rett og slett ikke vet, eller ser selv at de ikke klarer å være gode foreldre.

Mange er sikker, sinte og fortvila over å ha mistet barns sine.

Men de må da skjønne at det ikke hjelper å true, hetse og blottlegge alt på nettet som alle kan lese, hvis de vil ha barna hjem??

Anonymous poster hash: a9220...384

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort samme observasjon som deg, og er helt enig. Jeg ble også sittende og lese i de gruppene en gang, og WOW.

Så har du de som legger ut bilder av barna og eksponerer dem for hele verden også. Som du sier, man skjønner fort at det ligger mer enn kun en ting til grunn for at de er fratatt omsorgen.

Anonymous poster hash: d4e2c...d3c
  • Liker 9
Skrevet

Jeg har ikke lest noen av disse gruppene dere nevner, men jeg har en bekjent som sliter med barnevernet. Han sier at barnevernet har ødelagt ekteskapet hans, de er etter dem av ingen grunn osv. Vel, når BV har vært etter dem i over et år, er det vel noe grums der...

Han legger hele tiden ut linker om barnevernssaker, kanskje jeg burde gå inn og lese på dem?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lest noen av disse gruppene dere nevner, men jeg har en bekjent som sliter med barnevernet. Han sier at barnevernet har ødelagt ekteskapet hans, de er etter dem av ingen grunn osv. Vel, når BV har vært etter dem i over et år, er det vel noe grums der...

Han legger hele tiden ut linker om barnevernssaker, kanskje jeg burde gå inn og lese på dem?

Ja, har også en som legger ut på FB alle mulige linker om alt barnevernet gjør feil. Og det er lett at man bare leser overskriftene og da kan man lett tenke at " Oi barnevernet tar barn veldig lett" men som oftest hvis man setter seg litt inn i sakene så viser det seg å være lang historie. Og så må man huske på at det er kun de negative opplevelsene som kommer i media. Og at de som jobber med desse sakene har taushetsplikt. Så man får bare høre ene siden.

Jeg mener hvertfall at når desse foreldrene truer og oppfører seg sånn åpent på Internett, så sier det en hel del. For når de står fram slik på nettet, så lurer jeg virkelig på hva de kan få seg til å gjøre og si i rettssaker osv.

Anonymous poster hash: a9220...384

• Liker 4
Skrevet

Søk på ordet Barnevernet på YouTube og se hva som skjer. Det finnes lassevis av videoer foreldre legger ut både av seg selv og barna. De hjelper på ingen måte sin egen sak ved å opptre på den måten de gjør. Selvinnsikt er dessverre ikke noe alle mennesker er utstyrt med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet ønsker å hjelpe foreldre slik at barna kan forbli i en trygg og stabil tilværelse. I noen tilfeller gjør foreldre alt de kan for å ikke samarbeide med barnevernet. Det er da barnevernet ender opp med å måtte finne andre løsninger. Å legge ut slikt på youtube, å skrive slikt på facebook og så videre, skader bare samarbeidet med barnevernet.

Anonymous poster hash: 4fb08...5be
  • Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Det er klart det oppleves som dramatisk å miste ett barn til barnevernet! Det er aldri uten grunn nei. Dei historiene som en kan lese om på nett er bare den såre følelsen av å miste. bv har taushetsplikt og kan self. ikke si noe om sakene. Mange barn blir utsatt for grov omsorgsvik,rus men også psykisk og fysisk vold. Bv ka ikke utale seg,noe er ikke mulig å se om man er utenforstående.

Jeg har selv vert innom bv,da skolen mente min sønn hadde store problemer hjemme pga store problem på skolen.Jeg samarbeidet så godt jeg kunne og følte meg selvsagt overvåket og ubrukelig som mor. Bv avsluttet saken etter kort tid(dem har plikt å holde overvåkingen i 1 år etter ) Etter et år fikk jeg brev om at saken var avsluttet,og det var bare å kontakte dem om jeg trengte dem.

(Min sønn ble utredet både her og der,og det viste seg at mobbing på skolen var årsaken til problemene,det er nå på bedring,bare skolen måtte inrømme sine feil)

Jeg har ikke noe negativt å si om bv og har selv kontaktet dem ved synlig omsorgsvik i nabolaget. (nei jeg valgte å ikke være anonym)

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med ts. Har selv ei på fb som er aktiv i gruppa "vi krever en gransking av bv". Hun skriver litt av vert kan man si, men man skjønner jo når man kjenner henne at barna er tatt av en meget god grunn. Det er man jo av det de andre der også skriver, de er åpenbart ikke helt oppegående de som skriver der. Men det er klart, der treffer de likesinnede, som ikke ser falskapen, fordi de er like galne selv. Det har blandt annet vært mye diskusjon der om en demonstrasjon de skulle ha i mai i år, og der skulle alt av media komme. Brukte en halv hvilende nattevakt til å saumfare 85% av landets nettaviser, ikke en jævla notis om saken deres. Tragisk at de ikke kan innse sin egen begrensning å jobbe med seg selv istedet for å motarbeide en instans som er der for å hjelpe. Bv tar ikke barn uten grunn, som man kan få inntrykk av når man hører slike historier. Hadde vi fått barnevernets versjon av saken hadde nok saken blitt stilt i ett annet lys.

Ifjor opprettet jeg en falsk fb-konto å meldte meg inn i denne gruppa. Skrev et par kritiske innlegg, men da ble det konspirert med at jeg måtte være fra bv, de måtte for all del ikke svare på innleggene mine. Rene paranoiastemningen der. Koste meg litt der jeg satt å så på at tilsynelatende voksne folk kunne oppføre seg på et slikt paranoid vis. Men det er klart, de er jo fratatt ungene av en grunn, så at de ikke tåler kritikk er jo ikke så rart. De er jo feilfrie og bv er den store stygge ulven som banker pp døra for å stjele andres barn uten grunn. Jada... Endte med at jeg ble kastet på hue og rævva ut av gruppa. Blokkert ble jeg også. Sier litt om dømmekrafta til disse menneskene. Alt som kan stille spørsmålstegn ved det de skriver er ikke godtatt. Skulle tro at hvis de vil ha en gransking så skulke begge "instanser" vært gransket, både bv og dem selv... Tragisk. Så nå er jeg innimellom inne og leser med min egen ekte profil. Stille og rolig, uten å melde meg inn å dkrive. Gruppa er åpen så alt ser man jo uansett. Ler mange ganger med meg selv over hva de får seg til å skrive ig mene, for mye er helt hinsides. Og koser meg over at vi har et fungerende bv i norge som har evnen til å ta barna ut av hjemmet der det trengs. For når man leser det de skriver er det opplagt at ungene har det bedre andre steder enn hjemme. Jeg er glad vi har ett barnevern i norge som jobber for barna, og ikke for forsmådde foreldre uten dømmekraft og evne til å ta seg av barna sine!

Anonymous poster hash: 8bd82...a2e

• Liker 6
Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at barnevernet aldri tar et så stort skritt som å frata noen deres barn uten en særdeles god grunn. Altså, det har sikkert skjedd, på grunn av f.eks. misforståelser og foreldre som ikke vil/greier å prøve andre løsninger først, men det tilhører da virkelig sjeldenhetene.

Jeg synes heller det er omvendt. Jeg har kjent mange barn som trenger hjelp, og som ikke har fått tilstrekkelig hjelp gjennom barnevernet. Som muligens hadde hatt det bedre hos fosterforeldre. Men de vil jo, og prøver jo alt mye annet før noe slikt skjer. Da er det opp til foreldrene - fortsette med det samme gamle som førte til bekymringsmelding i utgangspunktet, eller å ta tak og jobbe med å forandre det.

Skrevet

Jeg syntes det er trist. Jeg har også vært inne på noen slike grupper, og det er jo helt TYDELIG at det ikke er uten grunn disse foreldrene mistet barna sine. Selv om jeg overhodet ikke kjenner saken, så er det jo tydelig for (nesten) alle at her er lyset på men ingen hjemme.

Det er så utrolig trist, for det gjør ingenting annet enn å skade deres egen sak. Så sitter de der inne på forumene og facebookgruppene sine, og hauser hverandre opp og gir hverandre superdårlig råd.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hah! Jeg googlet etter et noe og kom tilfeldigvis over denne siden:

http://barnevernet.origo.no/

Bemerk at de på siden henger ut folk som jobber innen barnevernet som et eget dokument, "Barnevernere vi ikke kan anbefale". Dette er for øvrig ulovlig, det strider mot loven om innsamling av personopplysinger (eller hva det heter).

• Liker 1
Skrevet

Hah! Jeg googlet etter et noe og kom tilfeldigvis over denne siden:

http://barnevernet.origo.no/

Bemerk at de på siden henger ut folk som jobber innen barnevernet som et eget dokument, "Barnevernere vi ikke kan anbefale". Dette er for øvrig ulovlig, det strider mot loven om innsamling av personopplysinger (eller hva det heter).

Herregud den siden er så fucka at jeg har ikke ord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min mening er det å skyte seg selv i foten å legge ut slike innlegg. Ikke sikkert at barna synes det er noe ålreit at slike sensitive opplysninger florerer på nettet, og det blir heller ikke lettere å få til et samarbeid mellom barnevernet og foreldrene dersom man bedriver uthengning... Så jeg er temmelig enig med TS.

Anonymous poster hash: bc162...51f
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen linke til disse gruppene på facebook? Finner aldri noe når jeg søker der.

Anonymous poster hash: 720b1...f58
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var uheldig å fikk en bekymringsmelding på meg av barnehage. Bekymringsmeldingen endte med at barnehage ansatt beklaget seg og barnevernet roste meg. Dette er lenge siden å jeg har ikke noe med bv å gjøre. Jeg tok det ganske rolig når jeg fikk greie på mld. Jeg hadde ikke noe å skjule å barnevernet fikk undersøke det de ønsket. De jager ikke foreldre hvis ikke det er en årsak.

Anonymous poster hash: 4fbef...6ce
  • Liker 10
Skrevet

Min bittelille erfaring med BV er at de heller gjør for lite enn for mye. Jeg kjente en familie hvor 4 barn ble tatt av BV og 4 barn ble værende. De 4 som ble satt i fosterfamilie har i dag utdannelse og er velfungerende medlemmer av samfunnet med jobb, egen bolig og "det hele".

De fire som ble værende i familien ble alle foreldre før de ble 18, har ikke fullført videregående og har aldri hatt jobb i sitt liv. Såvidt meg bekjent sliter de alle med en eller annen (eller flere) psykiske plager.

I det hjemmet var det slik at far satt i sofaen med vodkaflaska godt plantet i armkroken, sneipen i munnviken mens yngelet kravlet rundt han i møkk, sneiper, tomflasker og sammenkrøllede tippekuponger. Jeg trodde faen ikke mine egne øyne.

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet (endret)

Blir helt :hakeslepp: når jeg leser om folk der inne som prøver å etterlyse barn som er fratatt dem (besøksforbud), og kaller det menneskehandel og etterlyser hjelp fra USA... Skal man le eller grine? Tragisk. Bare ved å lese hva disse menneskene får seg til å skrive, så får man et godt inntrykk av hvorfor de har blitt fratatt omsorgen for barna sine...

Endret av Riskjeks
  • Liker 7
Gjest Riskjeks
Skrevet

Blir helt :hakeslepp: når jeg leser om folk der inne som prøver å etterlyse barn som er fratatt dem (besøksforbud), og kaller det menneskehandel og etterlyser hjelp fra USA... Skal man le eller grine? Tragisk. Bare ved å lese hva disse menneskene får seg til å skrive, så får man et godt inntrykk av hvorfor de har blitt fratatt omsorgen for barna sine...

Og ikke noe sjokk at medlemmene stoler på "nyhetsspeilet" og lignende konspirasjons-nettsider... Og har FrP-logoer på profilbildene :P

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er nøyaktig den samme som din, TS - at det er masse foreldre som ikke eier selvinnsikt. På mange måter graver de sin egen grav ved å holde på slik som de gjør, og det er fristende å be dem tenke seg litt om før de ønsker død og fordervelse over alle som jobber i barnevernet og legger ut bilder av de stakkar barna sine slik at alle vet hvem de er. Men jeg mistenker at det bare hadde blitt møtt med enda mer fornektelse :P

Anonymous poster hash: 4f799...274

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...