Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme på ferie i sommer, og jeg er aldri alene hjemme! Det er til å bli gal av. Til vanlig reiser foreldrene mine bort en del, men når jeg er hjemme forlater de ikke huset.

Føler meg helt kvelt. Orker ikke å være sammen med mamma og pappa heeeele tiden! :sur: Jeg vært ute med venner ol, men alene hjemme skjer ikke. Trenger alenetid! I tillegg har jeg møtt en gutt som jeg ville at skulle komme på besøk, men det går jo ikke med to foreldre i hus!

Godt å få det ut!

Anonymous poster hash: e0444...7cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke trekke deg tilbake på rommet ditt? Vet hvordan det er :P

Anonymous poster hash: 33f2e...1d8
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke trekke deg tilbake på rommet ditt? Vet hvordan det er :P

Anonymous poster hash: 33f2e...1d8

Vel, prøver det av og til. Men da kan du vedde på at det tar 5 min før mamma eller pappa åpner døra, og ikke skjønner hvorfor jeg sturer der alene :sukk: Så da ligger jeg på senga med døra åpen og hører på plapringa dems :P (døra er på vidt gap nå btw, og det var ikke jeg som åpnet den)

Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg har bare vært alene hjemme tilsammen 6 timer i løpet av de siste 1,5 årene - så det blir ikke stort bedre når du lager deg din egen familie heller! ;)

AnonymBruker
Skrevet

lås døra?

Anonymous poster hash: 53ce8...3b5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

lås døra?

Anonymous poster hash: 53ce8...3b5

Da kommer de til å stå utenfor å spørre hva jeg driver med :sukk:

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Kanskje de tror at du ikke vil være alene, og at det er derfor de tror du sturer på rommet ditt, og åpner døra hele tiden? kanskje hvis du forklarer dem at du trenger å være litt alene innimellom så kan de ta seg en tur ut, om det så er bare for å gå på butikken.

Gjest Gjest
Skrevet

Hjemme på ferie i sommer, og jeg er aldri alene hjemme! Det er til å bli gal av. Til vanlig reiser foreldrene mine bort en del, men når jeg er hjemme forlater de ikke huset.

Føler meg helt kvelt. Orker ikke å være sammen med mamma og pappa heeeele tiden! :sur: Jeg vært ute med venner ol, men alene hjemme skjer ikke. Trenger alenetid! I tillegg har jeg møtt en gutt som jeg ville at skulle komme på besøk, men det går jo ikke med to foreldre i hus!

Godt å få det ut!

Studerer du i en annen by og er hjemme i sommerferien? Hvorfor bor du ikke bare i leiligheten du har leid der du studerer?
Gjest Keikolina
Skrevet

De savner deg da, tenk at du er heldig, for det er du :)

Skrevet

Har du prøvd å snakke med dem om det da? Du kan jo ikke akkurat hive dem ut av deres eget hjem ;) , men du kan forklare at du nå er så vant til å styre og stelle alene på hybelen at du trenger litt tid for deg selv innimellom og at du gjerne vil ha fred når du trekker deg tilbake til rommet ditt.

Evt. så får du forkorte hjemmeferien og dra tilbake til hybelen før du ender med å gå på veggene.

Skrevet

Hvor lenge er du hjemme på ferie da? Dette er jo noe du styrer selv. Jeg ville aldri i verden sagt noe til dem om det, jeg hadde heller prøvd å være litt lur neste sommer. De sommerene jeg var hjemme i nesten to måneder visste jeg på forhånd at foreldrene mine både skulle på en to uker bilferie og skulle være tre uker på hytta, så jeg visste det kom til å bli fantastisk å bo alene i huset deres. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å klage på at foreldrene mine var for mye til stede. Jeg skjønner problemstillingen, men det er ikke deres problem. Planlegg bedre neste gang. Legg ut noen følere og ikke bestem din egen ferie før de har bestemt sin. :)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Godt å få det ut!

Hvis du har det så ille, hvorfor er du hos foreldrene dine da? Det står deg vel fritt å reise derifra.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har det så ille, hvorfor er du hos foreldrene dine da? Det står deg vel fritt å reise derifra.

Hun sier da ikke at hun har det ille, bare at det blir for intenst med alt familiesamværet når hun er vant til å være alene. Flere uker sammenhengende med foreldre kan bli i meste laget når man nå en gang er flyttet ut, men samtidig frister det kanskje ikke å være alene hele tiden i studiebyen hvis man ikke har jobb der.

Jeg tipper hele greia kunne vært løst ganske så smidig hvis hun kunne trukket seg tilbake til rommet sitt i noen timer i blant uten at foreldrene hadde begynt å "mase". Men er de noenlunde oppegående så vil de nok skjønne det hvis hun sier fra at hun har behov for litt alenetid innimellom.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du alltid så bitter?

Jeg trives hjemme hos mamma og pappa. Både med dem (til en viss grense selvsagt), men i denne byen er også alle barndomsvennene mine i feriene:)

Jeg studerer i en by langt unna, og kunne ikke tenke meg å være der i ferier. Alle reiser jo hjem. Vil heller ikke reise tilbake tidligere. Dette mest pga en gutt jeg møtte i denne byen i sommer, og vil gjerne henge mer med han. Men det er jo sykt vanskelig når ingen av oss noen gang er alene hjemme :ler:

Kommer ikke til å si fra til dem. Synes bare det er rart at de tilsynelatende ikke trenger tid uten meg :ler: Heldig du med foreldre som reiser bort i feriene, så du får vært litt alene hjemme!! Foreldrene mine synes det er så stas at jeg kommer hjem, så de reiser ikke bort en ettermiddag en gang! :sukk: (ja, heg har prøvd å si at de gjerne kan reise bort for min del)

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor er du alltid så bitter?

Jeg trives hjemme hos mamma og pappa. Både med dem (til en viss grense selvsagt), men i denne byen er også alle barndomsvennene mine i feriene:)

Jeg studerer i en by langt unna, og kunne ikke tenke meg å være der i ferier. Alle reiser jo hjem. Vil heller ikke reise tilbake tidligere. Dette mest pga en gutt jeg møtte i denne byen i sommer, og vil gjerne henge mer med han. Men det er jo sykt vanskelig når ingen av oss noen gang er alene hjemme :ler:

Kommer ikke til å si fra til dem. Synes bare det er rart at de tilsynelatende ikke trenger tid uten meg :ler: Heldig du med foreldre som reiser bort i feriene, så du får vært litt alene hjemme!! Foreldrene mine synes det er så stas at jeg kommer hjem, så de reiser ikke bort en ettermiddag en gang! :sukk: (ja, heg har prøvd å si at de gjerne kan reise bort for min del)

Jeg er ikke bitter. Jeg blir bare provosert over at det er så mange unge (i den andre tråden, med motsatt fortegn) som med største selvfølgelighet mener at de er i sin fulle rett til å bestemme. Hvis de vil oppholde seg i stuen til midnatt og vel så det, så gjør de det. De kan visst ikke forestille seg at foreldrene kunne tenke seg å være bare de to en gang imellom. Nei, da får de ta seg en tur ut.

Med deg er det omvendt. Du ønsker jo at foreldrene dine kan besøke venner eller noe, så du kan få besøk. Kan ikke du og denne gutten dra på telttur et par netter da? Bare et forslag :).

Jeg forstår ikke helt hva du mener med setningen "Heldig du med foreldre som reiser bort...". Er den myntet på meg, eller mener du generelt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bitter. Jeg blir bare provosert over at det er så mange unge (i den andre tråden, med motsatt fortegn) som med største selvfølgelighet mener at de er i sin fulle rett til å bestemme. Hvis de vil oppholde seg i stuen til midnatt og vel så det, så gjør de det. De kan visst ikke forestille seg at foreldrene kunne tenke seg å være bare de to en gang imellom. Nei, da får de ta seg en tur ut.

Med deg er det omvendt. Du ønsker jo at foreldrene dine kan besøke venner eller noe, så du kan få besøk. Kan ikke du og denne gutten dra på telttur et par netter da? Bare et forslag :).

Jeg forstår ikke helt hva du mener med setningen "Heldig du med foreldre som reiser bort...". Er den myntet på meg, eller mener du generelt?

Sorry, det siste der var svar til Glynis (om at foreldre reiser bort), vet ikke hvordan jeg siterer flere.

Gutten har dessverre sommerjobb og kan ikke reise bort. På kveldene har han stort sett fri. Jeg vil også holde dette hemmelig for mine foreldre, for de blir så ivrige. Og greia med meg og gutten fører ikke til forhold, bare sommerflørt:)

Gjest Eurodice
Skrevet

Sorry, det siste der var svar til Glynis (om at foreldre reiser bort), vet ikke hvordan jeg siterer flere.

Gutten har dessverre sommerjobb og kan ikke reise bort. På kveldene har han stort sett fri. Jeg vil også holde dette hemmelig for mine foreldre, for de blir så ivrige. Og greia med meg og gutten fører ikke til forhold, bare sommerflørt:)

Sommerflørt, herlige ungdomstid :). Alt trenger ikke være så seriøst. Kan jeg spørre hvor gammel (gammel :(, hvor mange år mener jeg) du er? Ettersom du er student, er du vel over 18. Er foreldrene dine slik at du kan si rett ut til dem at du gjerne vil være litt alene og ha vennebesøk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sommerflørt, herlige ungdomstid :). Alt trenger ikke være så seriøst. Kan jeg spørre hvor gammel (gammel :(, hvor mange år mener jeg) du er? Ettersom du er student, er du vel over 18. Er foreldrene dine slik at du kan si rett ut til dem at du gjerne vil være litt alene og ha vennebesøk?

Hvor gammel er du arabella?:-)

Anonymous poster hash: 8dcf3...f2d

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvor gammel er du arabella?:-)

Anonymous poster hash: 8dcf3...f2d

Det vil jeg ikke si, men jeg har voksne barn. Så kan jeg jo fortelle at jeg har hatt huset fullt av barnas venner, spesielt etter at de ble tenåringer. Det var mye liv, og også mange fortrolige samtaler.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...