Gå til innhold

Ungt familiemedlem som ikke får gjenstandene sine fra eksen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har nettopp blitt slutt mellom et medlem av familien og tidligere samboer.

Han har investert i en del møbler som fortsatt står i boligen ( leilighet eid av hennes foreldre, tror jeg) samt at hun nekter å levere ut, stereoanlegg og pc'n hans. Tilsammen har dette en nyverdi på over 60000

Hvordan kan han få tilbake i det minste en del av disse gjenstandene, på en juridisk riktig måte?

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror politiet kan hjelpe.

Det er jo snakk om underslag.

Han bør skaffe seg dokumentasjon på eierforhold.

Skrevet

Takk for svar! Får håpe at hun heller gir slipp på sakene i steden for å hevne seg på denne måten, det er jo bare fryktelig barnslig, selv om man er ung.

Håper at han ikke har flyttet fra kvitteringen og at han i såfall eventuelt kan lete opp betalings og ordrebekreftelse der han har bestilt noe av det.

Gjest Gjest
Skrevet

For ei drittkjerring. Han kan jo forsøke å ta en prat med foreldrene hennes, muligens de er litt mer voksne i tankegangen enn denne drittungen av ei kjerring.

Skrevet

For ei drittkjerring. Han kan jo forsøke å ta en prat med foreldrene hennes, muligens de er litt mer voksne i tankegangen enn denne drittungen av ei kjerring.

Hun er vel bare litt irrasjonell for øyeblikket. Vet ikke hvorfor det ble slutt enda, men regner med at jeg får vite det - går ut fra at saken har to siden, men hun kan jo ikke stjele andre folks ting, selv om hun kanskje er både sint og såret.
Skrevet

Var han folkeregistrert der?

Det vet jeg faktisk ikke.
Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke.

Han står sterkere i forhold til å bevise at han har ting der om han er folkeregistrert.

Men be han stikke innom politistasjonen.

Om han finner en samarbeidsvillig politimann med 5 minutter til rådighet, så vil jeg tro at en telefon fra nevnte politi vil få den unge damen til vettet på kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...