Gå til innhold

Navneskifte og billetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på bryllupsreise tirsdag etter bryllupet. Rekker jeg å få nytt pass, førerkort og bankkort før det?

Noen med erfaring?

Ellers lurer jeg på å vente til vi kommer hjem.. så slipper jeg å stresse før vi drar. Billettene blir jo bestilt i mitt gamle navn nå. Og pass og førerkort koster jo penger å få nytt.

Gleder meg til å få nytt pass! Siste er fra 97, med store briller og permanent på vei ut av håret! Hvis jeg noen gang ligner på det bildet igjen, ja da fortjener jeg ferie! (Litt synd med alle de kule visumene og stemlene, da.. får spare på det gamle, gjennomhullede.)

M

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Billettene blir jo bestilt i mitt gamle navn nå.

Da må du ikke finne på å bytte pass før etter du kommer hjem; pass og billetter MÅ ha samme navn!

Skrevet

Hei M.

Du må ikke finne på å skaffe deg nytt navn i passet ditt hvis biletten er bestillt i ditt gamle navn.

Jeg gjorde det, og måtte kjøpe ny billett!! Dvs. jeg fikk avbestillt den første billetten, og booket ny, men den nye var litt dyrere enn den første, så jeg "tapte" litt på det.

Nå måtte jeg gjøre det slik, fordi passet mitt hadde gått ut, og jeg måtte ha nytt pass uansett, og da stod valget mellom å kjøpe en ny billett, eller få nytt pass med det gamle navnet, for så og få nytt pass med det nye navnet etter reisen....

Det tar lenger tid en du tror å få nytt bankkort også.. de sier en uke, men det går ofte litt mer enn det..!!

blyg :)

Skrevet

Neida, har tenkt så langt. (Skrevet litt uklart..)

Billetter og pass kommer til å være i samme navn. (Kan jo bestille billetter i mitt gamle navn for han skal betale billettene.)

Men tror det blir bare pes. blir nok å vente til hjemkomst. så slipper jeg ordne alt på en gang.

Skrevet
Neida, har tenkt så langt. (Skrevet litt uklart..)

Billetter og pass kommer til å være i samme navn. (Kan jo bestille billetter i mitt gamle navn for han skal betale billettene.)

Hæ??? :klø:

Skrevet

jeg fikk beskjed om jeg skulle endre navn i billetten måtte dettte kje 1 mnd før avreise, og da måtte jeg ha med mitt nye pass som det var 2 uker leveringstid på så jeg lurer på om jeg skal skifte navn nå eller vente til etter bryllupet.

Skrevet

Vel, det ble avgjort idag allikavel. Bytter navn etter hjemkomst.

Vi skal på bryllupsreise til Frankrike! Billettene bestilt idag;

2400,- tilsammen for to personer til Paris!

Skal leie bil (1600,- for en uke) og loffe rundt og gjøre akkurat det vi har lyst til i 10 dager.

Hurra!

Neste reisemål er Kina, men det blir neste sommer når vi ikke har brukt masse penger på bryllup.

Gleder meg!

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...