Malou Skrevet 19. april 2004 #1 Skrevet 19. april 2004 Sitter her og trenger noen gode tips til nettradioer som spiller variert musikk. Gjerne utenlandske (især engelske eller amerikanske), men norske er også ok. Håper dere har noen gode tips? Jeg har allerede Radio 1, NRJ og P3 og noen danske nettradioer på listen min. Jennifer
Robban43 Skrevet 19. april 2004 #2 Skrevet 19. april 2004 Hvis du vil ha ett hav av utvalg anbefaler jeg deg å bruke WinAmp. Media biblioteket inneholder en lang liste med nett radioer som kan spilles direkte
Malou Skrevet 19. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2004 Kan du fortelle litt mer om dette WinAmp programmet? Sitter på jobb PC'en og det er ganske strenge regler for hva slags programmer vi har lov til å ha på maskinen. Er dette "bare" en vanlig spiller som Windows mediaplayer, eller er det en eller annen form for nettverk der man laster ned fra private brukere lignende Kazaa etc? *grønn* Jennifer
Gjest King James Skrevet 19. april 2004 #4 Skrevet 19. april 2004 BBC WORLD SERVICE ingen ting er bedre og høre på og den går på natten Kongene av radio BBC har de beste programmer de beste repotasjer og jornalister ------------------------------------------------------------------------ nå skal jeg sitte og hvente til noen retter på meg
Malou Skrevet 20. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2004 Takk for linker og tips. :-) Tror nok at jeg skal kunne finne noe å høre på nå. Har både lastet ned WinAmp på hjemme PC'en og lagret linker til lytte.no og BBC Worldservice. Men flere tips er selvfølgelig fortsatt velkommen. Jennifer
Dru Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 Shoutcast.com er en veldig bra plass for slikt. Der kan du søke innen sjanger, og de har mange tusen "kanaler". I realiteten er det vel enkeltbrukere som streamer fra seg selv. Og det er kun musikk, ikke prating innimellom. Du trenger Winamp eller annet brukbart program, det opplyser de om på siden. Winamp er forøvrig et avspillingsprogram, og har ingen relasjoner til andre fildelingsprogrammer slik sett. Så det burde være helt trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå