AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Jeg og min forlovede står mellom to lokaler til vår bryllupsdag. Det ene er et hotell, med moderne stil og billigst av de to. Min forlovede ønsker dette lokalet pga. prisen, og fordi det er godt å ha rom rett i nærheten. Jeg derimot ønsker et vinterbryllup med tømmer (Frognersetra). Men da må gjestene som ønsker overnatting ta taxi noen få kilometer til Holmenkollen park Rica hotell. Min mor begrunner også med at bildene innendørs på Frognersetra kan/vil bli mørke. Jeg har drømt om vinterbryllup med fakler og mye levende lys, men føler det er egoistisk å gå for drømmelokalet mitt (koster 10.000 mer) med tanke på forlovede, bilder som taes underveis og at det ikke er soverom der. Men på hotellet blir det ikke "skikkelig vintertema". Hva synes dere..? Anonymous poster hash: 4d9cf...f71
loffen Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Kanskje dere kunne dratt opp på Frognersetra for en fotoshoot, og hatt festen på hotellet? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Hva med dette: Sett opp transport (taxi, buss e.l.) for gjestene fra Frognersetra til Holmenkollen park, på et bestemt tidspunkt. Denne spandere dere selvfølgelig. Om folk vil dra utenfor den arrangerte transporten, så kan de betale selv. Anonymous poster hash: 12869...bac 2
CathFoto Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Det er mørkt inne på Frognerseteren, men det går fint an å ta fine bilder der, det har jeg sett mange eksempler på. Synes ikke det er egoistisk at gjestene må reise noen få km for overnatting, det er jo ikke så langt det er snakk om. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Og om dere skaffer en god heldagsfotograf så har de mer enn godt nok utstyr til å ta gode bilder også i dempet belysning. Anonymous poster hash: 12869...bac 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #6 Skrevet 27. juli 2013 Takk for oppmuntrende ord <3 Vi skal se på Frognersetra pyntet til bryllup i august, og da tar vi vårt endelige valg Anonymous poster hash: 4d9cf...f71
agg Skrevet 27. juli 2013 #7 Skrevet 27. juli 2013 Tenker at det også kan være en fordel å velge et lokale som ikke er hotell, da gjestene kan velge overnatting mer selv. En del vil nok bo på det nærmeste, mens andre kanskje vil velge noe rimeligere, eller ordne overnatting hos venner osv. 3
Anglofil Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Vi hadde bryllupet et stykke unna hotell, men vi spanderte da transport fra bryllupet til Oslo sentrum. Gjestene måtte da dra samlet i maxitaxier, eventuelt måtte de kjøre/ordne transport selv. Synes egentlig ikke det var særlig egoistisk, de fleste visste jo om hvor bryllupet skulle være i god tid i forveien og kunne da vurdere om det ble for knotete eller ikke. Så skal det sies at vi også var behjelpelige hvis de trengte hjelp. Så jeg ville valgt Frognersetra hvis det er deres drøm, jeg synes ikke det er så lang avstand at det gjør noe. Mvh Yvonne 1
Semydfe Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 (endret) Har dere sett på Askeladdens Hus på Soria Moria? Hotell vegg-i-vegg og flott lokale som gir mulighet for vintertema. Er nok også en del lysere enn Frognerseteren.. Endret 27. juli 2013 av Semydfe 1
Gjest Daenerys Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Jeg syns ikke det. Vi tenker ikke på hoteller engang, for oss blir ikke det riktig. Skal nok klare å ordne transport for de som trenger det (taxi), ellers er det mange av gjestene våre som bor i området Det vil kanskje være gåavstand uansett.
Bygdejenta Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Syns absolutt det ikkje gjør noe at det ikkje er hotell, så lenge ein opplyser gjestene på forhånd at det er eit stykke til nærmeste overnatting, slik at dei kan planlegge transport. Klarer gjestene å fylle en taxi på fem, så blir ikkje det den verste prisen per person. Evt kan jo dere ordne taxi eller buss til gjestene, eller kanskje dere har noen kjennsfolk som kan kjøre for dere, mot ein liten sum. Rekner med at du bare skal gifte deg en gang, og då syns eg du skal velge det lokalet du har mest lyst på. Men syns også då at forlovaren din vil vere med på dette, siden det er begges bryllup 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Har dere sett på Askeladdens Hus på Soria Moria? Hotell vegg-i-vegg og flott lokale som gir mulighet for vintertema. Er nok også en del lysere enn Frognerseteren.. Hei! Ja, vi har vært der også. Kjempefint, men jeg liker så godt at Frognerseteren er fra 1800 - tallet, og det synes på tømmeret,pynten osv Anonymous poster hash: 4d9cf...f71
Alice123 Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Om jeg hadde valgt lokale som ikke var hotell, hadde det vært naturlig å sette opp en eller to bussturer fra lokale til hotellet (type kl 23:00 og 02:00). Det koster ikke sånn heidundranes mye, men er en fiffig og veldig praktisk detalj folk setter pris på.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Syns absolutt det ikkje gjør noe at det ikkje er hotell, så lenge ein opplyser gjestene på forhånd at det er eit stykke til nærmeste overnatting, slik at dei kan planlegge transport. Klarer gjestene å fylle en taxi på fem, så blir ikkje det den verste prisen per person. Evt kan jo dere ordne taxi eller buss til gjestene, eller kanskje dere har noen kjennsfolk som kan kjøre for dere, mot ein liten sum. Rekner med at du bare skal gifte deg en gang, og då syns eg du skal velge det lokalet du har mest lyst på. Men syns også då at forlovaren din vil vere med på dette, siden det er begges bryllup Det er jo ikke et stykke, det er ganske kort. I Norge er det sjelden slik at deo fleste selskapslokaler ligger i gangavstand fra hoteller.Anonymous poster hash: fa936...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå