Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min sitter i fengsel, han har gjort noe jg ikke helt klarer å forholde meg til, kan ikke forstå at verdens snilleste person kan ha en slik side. Vi elsker hverandre og dt han gjorde skjedde før min tid. Han har vært borte siden starten av juni og kommer hjem tidligst november- senest februar.. Han sier at han har lært, at noe sånt aldri vil skje igjen, han vil være her for meg og flytte inn hos meg når han kommer ut igjen. Jeg er virkelig glad i han.... MEN jg har på følesen av at det han har gjort vil skje igjen! Han har alltid vært på feil side av loven men han skal ha at han alltid har klart å holde på en jobb og alltid vært snill mot familie og de han bryr seg om. Jeg har trua på han men det hender jg tviler. Det er veldig lett å si at man har forandret seg.. Er det noen her inne som har vært/er sammen med noen som har sitti inne? Hvordan var de når de kom ut? Setter pris på alles historier, syntes det er litt vanskelig å prate med familien min om dette. Vennene mine har jo aldri opplevd noe lignende heller.

Anonymous poster hash: 29124...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var en gang sammen med en som satt en mnd å spikret paller i et fengsel i stavanger..

Han hadde kjørt noe sinnsykt fort.

Ikke bra men det forandret ikke han noe :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd det, men har ei venninne som har hatt to kjærester der det etter hvert har kommet frem at de ventet på fengselstid. For henne var det uaktuelt å være kjæreste et sekund lenger med han som skulle sone for å ha voldtatt en 14-åring, men hun var mer usikker på han andre som sonet for grov vold under selvforsvar (slik han selv la det frem).

Så det kommer an på hva han er straffet for...

Anonymous poster hash: 9b60d...167
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han sitter inne for vold. Jg har aldri sett den siden av han men han har blitt dømt for dette maaange ganger tidligere men da vært heldig med samfunnsstraff og bøter..

Gjest Miranda2011
Skrevet

Han sitter inne for vold. Jg har aldri sett den siden av han men han har blitt dømt for dette maaange ganger tidligere men da vært heldig med samfunnsstraff og bøter..

Hvis han har blitt dømt for dette mange ganger tidligere, kommer han ikke til å slutte evt før han har drept noen og blir sittende inne for livstid. Ønsker du deg virkelig en sånn fremtid?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dømt for vold? Og det flere ganger? Vel, det er bare å begynne å pakke sakene dine sier nå jeg...

Anonymous poster hash: 78bff...3d2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke!!! Jeg vet jo selv at dette her er dumt, men jg vil så gjerne være sammen med han! Er totalt avhenig av han (dt innbiller jg meg hvertfall) men jeg klarer meg jo så fint ellers! Går på skole, er alene med datteren min, eier en leilighet og alt.. Skjønner ikke hva jg innbiller meg at jg trenger han for

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar forresten

Skrevet (endret)

Vold? Og han er blitt straffet for det mange ganger før? Her ringer alle varselbjeller. Hadde han bare blitt tatt for besittelse av hasj, ville jeg ikke reagert, men dette er så skremmende at det eneste rådet jeg kan gi deg, er å komme deg så langt unna ham som mulig på kortest mulig tid.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke!!! Jeg vet jo selv at dette her er dumt, men jg vil så gjerne være sammen med han! Er totalt avhenig av han (dt innbiller jg meg hvertfall) men jeg klarer meg jo så fint ellers! Går på skole, er alene med datteren min, eier en leilighet og alt.. Skjønner ikke hva jg innbiller meg at jg trenger han for

Det trenger ihvertfall han deg for. Komme rett ut og ha bosted og dame klart.

Om man vil endre en voldspersonalitet trenger man langvarig samtalebehandling. Man må ønske å forandre seg og deretter kommer en helvetes lang tid med psykolog for å endre handlingsmønster, ett han har hatt i flere år.

Kom deg videre nå mens han sitter inne.Høres ut som om han har brukt noen "teknikker" på deg da du etter eget sigende er "totalavhgengig" av ham til tross for at alt tilsier at det er du ikke. En tankefeil du jo selv retter opp i rett etterpå.

Du har ett barn å beskytte. Sett barnet først og da har han ingenting i ditt liv å gjøre.

Lykke til og :hug:

Anonymous poster hash: b1054...92f

• Liker 7
Gjest Naria
Skrevet

Du har et barn! Om du ikke klarer å gå fra han for din egen del bør du gjøre det for barnet ditt. En mann som er dømt for vold opptil flere ganger skal du selvsagt ikke være kjæreste med!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om han ikke er voldelig foran barnet så vil han påvirke barnet. Han trenger ikke være klar over det, men barnet vil få med seg ting han sier og måter han oppfører seg på. Selv om det bare skjer EN gang at han truer, går frem og trykker ansiktet opp i fjeset til noen for å få dem til å rygge og gi seg, så er det nok. Barnet har lært seg at "sånn er riktig måte å oppføre seg på".

Vil du ditt barn godt så kom deg vekk. Jeg kan love deg at samme hva, når han er voldelig så er det ikke bare vold som er problemet hans men også tankemåte, holdning til andre mennesker, syn på verden og en god del annet som er sykt hos han.

Jeg er også sikker på at det er en grunn til at du har havnet sammen med han. At det er noe sykt hos deg, ikke voldelig, ikke ondt, men selvødeleggende, som gjør at du søker deg til en som er som han.

Jeg aner ikke noe om oppveksten din, jeg insinuerer ikke noe om oppveksten din, men vær klar over at de som har hatt en vanskelig oppvekst kan søke seg til voldelige personer fordi det gir en "trygghet" å bli mishandlet, fordi man "vet", følelsesmessig, at man "fortjener" det. Når man er sammen med en som ikke er voldelig kan man føle seg usikker, gå rundt og være nervøs, fordi man venter at personen skal smelle til når som helst, fordi følelsene sier at man "fortjener" det. Derfor søker en god del som har hatt vanskelig oppvekst til slike personer.

Ikke gjør datteren din avhengig av slike menn. Du er sterk, du har tydelig kommet deg langt i livet selv, at på til bryr du deg om andre mennesker. Dette er veldig gode verdier du på helt egen hånd kan føre videre og lære datteren din! :)

Anonymous poster hash: ce285...654
  • Liker 1
Gjest Kokosnøtt
Skrevet

Jeg vet ikke om du er sånn TS. Men jeg har hørt om enkelte kvinner som har fått det for seg at de tror de kan redde menn som er voldelige. De tror at de kan kurere det som er galt i hode på mennene. Ikke vær like naiv og forhåpningsfull som disse damene. Det kreves mye for at en person skal forandre seg såpass. Har man vært voldelig en gang, er det lettere å gjenta ugjerningen.

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg vet at dere har så rett! Jg har ikke hatt en dårlig barndom, men når moren min døde av kreft når jeg var 13 så måtte jeg flytte til faren min som jeg ikke kjente særlig godt.. Hadde mye problemer i ungdomstiden, men jeg tok meg heldigvis sammen da jg ble gravid som 17 åring... Jeg må gjøre det slutt med kjæresten min, jg vet.. Jeg har god tid til å komme meg over han før han kommer ut så dette skal gå fint..:) takk dere, dere aner ikke hvor godt jeg hadde av å høre hvor dumt dette er!!

• Liker 5
Gjest RihannaNavy
Skrevet

Enig med alle over. Du fortjener en snill kjæreste som ikke er voldelig mot andre.
Det kan kanskje ta litt tid, men du kommer nok til å finne "drømmetypen", og når den dag kommer... Da kommer du til å skjønne hvor dumt det egentlig var å være sammen med din nåværende kjæreste. Du fortjener så mye mer, og jeg håper at du skjønner ditt eget beste, og avslutter forholdet så fort som mulig sånn at du kan komme deg over han og "get on with your life"

Klem fra meg :hug:

• Liker 2
Skrevet

Litt mer motivasjon for å bli kvitt han:

Tenk på hvordan barnevernet vil stille seg til at du tar en voldsdømt mann med dårlig rulleblad inn i huset.

Du trenger bare en bekjent som tipser annonymt.

Vær sterk, bruk tiden mens han sitter inne på å distansere deg, blokker han på facebook, skift alle passord som han muligens kan vite om, og gå videre.

Det er ingenting i veien for å gi han beskjed om at du har kommet fram til at historikken hans er for belastende, og at det er ingenting i den som skulle tilsi at han forandrer seg med det første.

:hug: Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk.. Jeg føler meg allerede ferdig med han, hehe.. Dere har gjort meg litt sterkere. Skal gjøre det slutt neste gang han ringer:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med RihannaNavy, du fortjener en god kjæreste som elsker deg av hele sitt hjerte og som bryr seg så mye om deg og din datter at han også passer godt på seg selv. Og elsker han deg av hele sitt hjerte vil han også elske din datter som en del av deg. Ikke bekymre deg for det.

En sak er å sitte inne en gang for noe dumt man gjort (helst for lenge siden) og forandre på seg. Noe annet er å gjøre samme dumme greie gang på gang. Da har man en holdning til andre mennesker som ikke er god. Det du og først og fremst din datter trenger er kjærlighet. En god mann som lærer din datter at hun er elsket, samme hva. Som er der for henne, lytter til henne og bryr seg om henne, akkurat som han bryr seg om deg og er glad i deg.

Slike menn finnes, kjære deg. :) Frem til du finner en slik en, nyt livet. Venner er godt å ha. Det er bedre å ha gode venner som man føler fellesskap med, som man kan dele tanker med, enn å ha en dårlig kjæreste (sikter ikke til... ja, men sånn har alt for mange det, at de er ensomme i forholdet - ikke bra!).

Jeg er sikker på at du er den beste moren datteren din kan ha. :)

Pass på henne og deg selv!

Anonymous poster hash: ce285...654
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i alle dager finner dere disse fengselsfuglene???

Jeg vil ha en skikkelig mann som ikke er på feil side av loven, jeg ...

Anonymous poster hash: f8559...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...