Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har følt meg så veldig rar i det siste, og har begynt å undre litt. Jeg var så dum at jeg hadde ubeskyttet samleie for ca 10 dager siden. Jeg vet ingenting om det her, kan symptomer begynne å kicke inn såppas raskt som etter ti dager? Og jeg vet heller ikke hvilke symptomer jeg kan koble til graviditet. Det jeg har opplevd over mange dager nå:
- føler meg enormt oppblåst
- Konstant litt kvalm, føler jeg har lyst til å kaste opp ofte (ikke spesielt om morgenen)
- Svimmelhet
- Tung i hodet, kanskje litt vondt
- Generelt følelse av å være uvel

Dette er vel symptomer på veldig mange ting, vet ikke om dette er typisk for graviditet. Disse symptomene har jeg aldri hatt før, har aldri slitt med oppblåst mage eller noe av det overnevnte, syns det er rart, og er begynt å bli ganske redd.

Hilsen dum og redd jente på 19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er gravid og har ekte gravidsymptomer så vil en test bli positiv nå. En graviditetestest leter etter hormonet hcg, og gravidsymptomer = hcg-produksjon. Så test deg så vet du :) Gjør det om morgenen med den første urinen.

Symptomene kan være graviditet eller noe annet, umulig for oss å vite.

Skrevet

Og ja syptomene kan komme etter 10 dager selv om 14 dager er vanligst.

Skrevet

Iom at du har hatt disse i MANGE dager, som du selv sier, og det bare er ti dager siden samleie, så tviler jeg på at de har noe med en graviditet å gjøre.

Skrevet

Iom at du har hatt disse i MANGE dager, som du selv sier, og det bare er ti dager siden samleie, så tviler jeg på at de har noe med en graviditet å gjøre.

Egentlig ganske enig i det, men man vet jo aldri så kan være lurt å teste seg. Man kan også få symptomene pga psyken hvis man tenker for mye på graviditet, kanskje hun har lurt siden hun hadde sex'en.

Skrevet

Tusen takk for svar!
Noen som vet når det sikreste tidspunktet å teste seg på er?
Jeg går på P-piller. Det som skjedde var at jeg har hatt en lengre pause med p-piller før jeg begynte å bruke dem igjen, og tok første pilla samme dagen som jeg hadde sex.

Er det lurest å ta testen døgnet etter den pillefrie uken er begynt, eller morgenen etter blødningen er startet (om den starter)? Min blødning kommer vanligvis etter et par dager etter pillefri uke er begynt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har begynt på p-piller igjen, så kan det være disse som skaper symptomene dine. Jeg hadde gått på p-piller i 3 år, og aldri reagert - tok en liten pause og begynte igjen, og da ble jeg slik du beskriver det. Men ta en test for sikkerhetensskyld :)

Anonymous poster hash: 0d2fb...403
AnonymBruker
Skrevet

Ta testen om morgenen midt i den pillefrieuka, el kanskje på slutten før du begynner på et nytt brett. Men det er ikke lurt å ta p-piller om du er gravid da det kan skade fosteret. Lenge til den pillefrie uka?

Anonymous poster hash: 7aa85...2f0

AnonymBruker
Skrevet

De aller færreste blir kvalme så tidlig i svangerskapet, vanlig er rundt uke 6-7.

Anonymous poster hash: c08aa...98e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...