Villan Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Etter å ha forsøkt en rekke hobbyer har jeg endelig funnet min hobby. Brettspill. Ikke monopol og spørrespill, men spill som krever litt mer og som til gjengjeld virkelig er givende å spille på hobbybasis. Heldig er jeg dessuten som har overbevist de fleste i kompisgjengen om hvor awesome denne hobbyen er, slik at vi ofte får et spill på bordet. Den store fordelen med brettspill framfor digitale spill er jo det sosiale elementet. Det kan kombineres med en rolig fredagspils, spilles over en kopp kaffi og trekkes fram utendørs etter å ha grilla. Spørsmål 1: Dersom dere, kvinner, blir kjent med en mann som virker awesome, men første gangen dere er hjemme hos han møter ei bokhylle full av games. Vil det være en total turn off? For nerdete? Barnslig? Useriøst? En kvinne på min alder fortalte meg en historie om at hun en gang hadde opplevd å komme hjem til en mann som hadde en super mario-inspirert lampeskjerm, hvilket for henne var en umiddelbar deal breaker. For min del høres det ut som verdens feteste lampeskjerm, men alle er kanskje ikke like store fans av geeky ting. Spørsmål 2: Kan du se for deg en kveld hvor du og en eventuelt dårligere halvdel (mr. awesome) spiller et spill over et glass vin i stedet for den typiske film-i-armkroken greia? Ikke at jeg har noe i mot sistnevntes aktivitet, men jeg foretrekker så absolutt underholdning som ikke er fullt så passiv. Hvorfor jeg spør? Fordi jeg gleder meg over at videospill er blitt mer stuerent og fordi jeg håper at nå som vi er inne i en golden age of board gaming (for det er vi faktisk, dere som ikke visste det), hadde vært gøy om også dette i større grad verdsettes. Sjøl har jeg ikke noe problem med å kalle meg selv eller bli kalt Geek. det betyr imidlertid ikke at jeg er likbleik, dårlig trent og uten sosiale antenner (slik stereotypene (vedlikeholdt blant annet av tv-serier som The Big Bang Theory) tilsier). 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Brettspill er kjempegøy. Og hvem ville uansett vært sammen med en dame som dumper deg fordi du har brettspill. Anonymous poster hash: 759ee...043 7
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Jeg elsker brettspill, så jeg hadde sett på det som turn-on, og hadde mer enn gjerne spilt spill i stedet for å se film 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Har ikke noe problem med brettspill, har store problemer med menn som bruker ordet "awesome".Anonymous poster hash: 1284e...eab 8
super-s Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 1. Nei, absolutt ikke turn off. 2. Ja, det høres mye koseligere ut enn en film. Liker brettspill jeg! 2
Villan Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2013 Har ikke noe problem med brettspill, har store problemer med menn som bruker ordet "awesome".Anonymous poster hash: 1284e...eab Da er jeg ikke mannen i dine drømmer 1
Gjest badeand1 Skrevet 27. juli 2013 #7 Skrevet 27. juli 2013 1) Ikke turnoff i det hele tatt. Koselig med spillkveld ^^ 2) En blanding av begge deler hadde vært det beste. (jeg liker begge deler)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Jeg synes brettspill, rollespill og tvspill og alt sånt der er dritkjedelig, og det er ikke et sjekketriks akkurat. Men jeg er likevel gift med en fyr som er litt geek innvendig, spiller rollespill i ny og ne(og er flink på det) - avanserte brettspill osv med kompiser. Enkelte har med damene sine - men for å si det slik; vi kommer jo ikke sosialt overens med dem. Han spiller med dem - ingenting annet. Disse damene ser forøvrig ut og er sosialt deretter og Så: nei, jeg blir overhodet ikke med på å spille noe som helst med en kjæreste. Men han må gjerne gjøre det med kompiser - og han får jo XBox og slikt til jul i ny og ne. Når du sier brettspill og gaming regner jeg forøvrig med du ikke mente TP og selskapsspill - det kan jeg godt gjøre. Anonymous poster hash: 391b6...ceb
Mab75 Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Overhodet ikke turn off med brettspill, men så hadde jeg ikke blitt skremt av en super mario-ispirert lampeskjerm, heller... Super mario er jo kjempekul:) Og en kveld med brettspill kan være like bra som en filmkveld, men ja takk, begge deler
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Asså: hvilke brettspill sikter du egentlig til? Jeg tenker 5 timers helaften når du sier brettspill. Anonymous poster hash: 391b6...ceb
Bollocks Skrevet 27. juli 2013 #12 Skrevet 27. juli 2013 Jeg elsker brettspill! Dataspill funker greit, men ikke på en date Jeg er også glad i film, men jeg har ingenting i mot å spille brettspill på en date. Faktisk dro min nåværende kjæreste frem et brettspill på en av våre dater, og da ble jeg bare kjempeglad. Brettspill er mer interaktive og man kan kommunisere og ha det gøy sammen. Selv om filmer er koselige, kan det bli litt kjedelig i lengden for jeg liker ikke å være så grusomt passiv.
Anoia Skrevet 27. juli 2013 #13 Skrevet 27. juli 2013 Disse damene ser forøvrig ut og er sosialt deretter og Æh? Det var da voldsomt til ekle fordommer. Jeg kjenner en god del veldig pene og classy jenter som spiller både rollespill og avanserte brettspill. Og som hadde funnet det veldig sjarmerende med en Super Mario-lampeskjerm 5
Villan Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 27. juli 2013 Jeg synes brettspill, rollespill og tvspill og alt sånt der er dritkjedelig, og det er ikke et sjekketriks akkurat. (...) Disse damene ser forøvrig ut og er sosialt deretter og Så: nei, jeg blir overhodet ikke med på å spille noe som helst med en kjæreste. Men han må gjerne gjøre det med kompiser - og han får jo XBox og slikt til jul i ny og ne. Når du sier brettspill og gaming regner jeg forøvrig med du ikke mente TP og selskapsspill - det kan jeg godt gjøre. Anonymous poster hash: 391b6...ceb Helt fair det! og for min del er det på ingen måte et must at min framtidige bedre halvdel er interessert i de samme geeky tingene som jeg er (så lenge de aksepteres). Men at det hadde vært en bonus finnes det 0 tvil om Og nei, spiller helst ikke TP nei. Kan fint spille selskapsspill (Dixit og Cards Against Humanity er kjempegøy), men da stort sett på fest. Ønsker heller å få mer elegante titler som "Le Havre", "Troyes" og "Bugen von Burgund" på bordet. Geek, jeg? Neeei (a)
Villan Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 27. juli 2013 Asså: hvilke brettspill sikter du egentlig til? Jeg tenker 5 timers helaften når du sier brettspill. Anonymous poster hash: 391b6...ceb Et godt spill (les: spill jeg liker) kan vare fra 10 minutter til 8 timer. Personlig foretrekker jeg spill som tar 1-3 timer (og spiller heller et par spill på rad, enn et veldig langt et). Mitt nåværende, absolutte favorittspill er Le Havre. Veldig enkelt, veldig elegant, intelektuelt utfordrende (uten å gå ut på å ødelegge for hverandre), åpner for sosial interaksjon og prat og vin-drikking, og tar en 2 timers tid med to spillere. 1
Surriball Skrevet 27. juli 2013 #17 Skrevet 27. juli 2013 Jeg elsker sånt selv, så for meg er det en kjempestor turn on! ... ser for øvrig helt normal ut.
Gjest Blomst83 Skrevet 27. juli 2013 #18 Skrevet 27. juli 2013 Langt i fra noe turn of fra min side,heller tvert om
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #19 Skrevet 27. juli 2013 Brettspill er da vanlig i mange vennegjenger? Tror du er mer normal enn du tror selv TS. Anonymous poster hash: fc72e...0e8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå