Gå til innhold

Ettervirkninger etter hyperemesis i graviditeten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hyperemesis ( ekstrem svangerskapskvalme) i svangerskapet. Det var så ille at jeg ble innlagt 3 ganger pga av underernæring og dehydrering.Jeg kastet opp, og slet med å få i meg mat og drikke i det hele tatt. Jeg fikk nye medisiner helt på slutten av svangerskapet, og de hjalp.

Nå er babyen 3 mnd. Jeg vil ikke si at jeg er i nærheten av å være så dårlig som jeg var under svangerskapet. Men jeg sliter med kvalme innimellom, har liten appetitt og maten vokser litt i munnen på meg og jeg setter ofte mat i halsen.

Jeg fullammer og kiloene bare raser av (jeg hadde lite å ta av før jeg ble gravid, og gikk lite opp under graviditeten).

Noen andre som har slike erfaringer eller har tips og råd for hva jeg skal gjøre? HAr forsøkt å tvinge i meg mat, men det gjør meg bare enda kvalmere....

Anonymous poster hash: d80d3...eaa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet lege for å se om du må ta ammepause/slutt - eventuelt om du kan benytte høykaloridrikker underveis for å kompensere for energitapet.

Amming er jo bra, men MME er fullgodt alternativ og det kan ikke være bra for helsen din å fortsette om det ikke gir seg snart mtp at du ikke får i deg særlig mat.

Vekttapet er nok også en bidragsyter til at du føler deg kvalm - man blir ganske utslått av det over tid, og kvalme/svimmelhet/slapphet er ikke uvanlig da - uavhengig av hypermesis eller ikke.

Anonymous poster hash: 3fce0...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...