Gå til innhold

HLÆLP 4åring vil ikke sove


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei er det noen der ute som har noen råd til utslitte foreldre?vår sønn på 4år klarer bare ikke å sovne,haan er helt vill i senga,han virker trøtt men klarer bare ikke å sovne.Vi må også sitte vedsiden av senga hans.Vi har aldri normale kvelder her i huset,føler snart at jeg blir gaal.Er det noen andre som har hadd det likens med sine barn?vi blir kjempe takknemlige for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt noe av det sammen med vår sønn på snart tre år. Vi hadde ikke kveld før i ti tiden. Frem til da kjeftet vi, sang, leste bok lekte og holdt vakt slik at han ikke nådde å gå ut av senga.

Han sa at han var redd ett eller annet og vi fikk dårlig samvittighet og følte oss usle .

Kanskje trengte han mer oppmerksomhet eller kjærlighet....? Vi var veldig i tvil.

En kveld hadde vi besøk, en god venn som selv har fire barn og som vi stoler på, han gav oss råd,... om at vi ikke kjeftet og ble sinna, men heller ikke firte på antall bøker å lese eller sanger å synge. Han visste at vi gav både oppmerksomhet og kjærlighet til gutten vår.Vi trenget bare å få det bekreftet.

Vi holdt det gående noen kvelder og netter med beinhard jobbing, gikk han utav senga var til å følge ned igjen ,ikke sint,men konsekvent god natt. Noen netter satte jeg meg bare i trappa for det var ingen vits i å legge seg igjen, for jeg skulle følge tilbake til senga.På det verste kunne jeg sitte oppimot halvannen time.

Vi har endelig fått søvnrytmen tilbake etter en del prøving og feiling.Vår gutt er jo mindre enn deres så han trenger en liten lur midt på dagen fremdeles hvis ikke blir han overtrett.

Gjennomfør det dere har bestemt dere for.

Lykke til.

Hilsen Snuppeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv en gutt på snart 6år som har hatt vanskeligheter å sovne på kveldene. Vi oppdaget at han ble redd av enkelte tegneserier og barne tv. Barn under 6 år greier ikke å skille mellom fantasi og virkelighet og kan bli ganske redd av tegneserier! Vi passer på at han ikke ser på noe skummelt og at han får rolig kosestund på kvelden med lesing. Da går d bedre!

Hilsen fire barns mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...