Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har hatt mye problemer med navnet mitt og jeg vil endre det. det jeg lurer på er hvordan gjør jeg det elektronisk? prøvde å få på alltin (??) men den siden her tekniske problemer og masse tull .. hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: f670b...301

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ta en telefon dit på mandag eller ordne det på vanlig vis med papir. Lite vi KG-brukere kan hjelpe deg med, ville jeg tro. Det er en ganske stor avgjørelse, det å endre navnet sitt, så det er vel neppe noe problem å gjøre det på gamlemåten. Tar jo noen uker uansett hvordan du gjør det :)

Anonymous poster hash: d0678...99d

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta en telefon dit på mandag eller ordne det på vanlig vis med papir. Lite vi KG-brukere kan hjelpe deg med, ville jeg tro. Det er en ganske stor avgjørelse, det å endre navnet sitt, så det er vel neppe noe problem å gjøre det på gamlemåten. Tar jo noen uker uansett hvordan du gjør det :)

Hun lurte bare på hvor man finner skjema for å sende inn.

Anonymous poster hash: 8e46e...0e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun lurte bare på hvor man finner skjema for å sende inn.

Anonymous poster hash: 8e46e...0e7

I så fall beklager jeg, bare tolket "men den siden har tekniske problemer" som at den vanlige elektroniske metoden ikke fungerte.

Skrevet

Eh nei ikke her .. Hvilken nettleser bruker du ?

Jeg har Firefox og masse add's on.Men ikke noe feil der

AnonymBruker
Skrevet

husk at du ikke kan bytte igjen på 10 år når du først bytter da slik at du vet det :)

Anonymous poster hash: 02cb6...7ff
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

husk at du ikke kan bytte igjen på 10 år når du først bytter da slik at du vet det :)

Jeg er ikke TS men bare lurte. Vist man gifter seg og skifter til mannens navn, og uheldigvis blir skilt innen 4-5 år, må man da også vente til det har gått 10 år for å bytte navn igjenn? Man kan jo også rekke å gifte seg engang til før 10 år, og kanskje vil ha mannens navn. Eller kommer det under andre regler? Bare lurte altså :)

Anonymous poster hash: 8c96a...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS men bare lurte. Vist man gifter seg og skifter til mannens navn, og uheldigvis blir skilt innen 4-5 år, må man da også vente til det har gått 10 år for å bytte navn igjenn? Man kan jo også rekke å gifte seg engang til før 10 år, og kanskje vil ha mannens navn. Eller kommer det under andre regler? Bare lurte altså :)

Jeg tror man kan "sløyfe" navnet eller noe eller bytte tilbake til det gamle navnet

Skrevet

Hvert tiende år, med unntak:

(utdrag fra skatteetaten)

Om du har tatt, endret eller fjernet et navn, kan du likevel innen 10 år...

• ta etternavnet til en ektefelle eller en samboer som du har bodd sammen med i minst to år, eller som du har barn sammen med.
  • ta et etternavn som du har hatt tidligere.
  • ta etternavnet til steforeldre, fosterforeldre eller adoptivforeldre.
  • endre fornavnet tilbake til det fornavnet du hadde før du endret det.
  • ta, endre eller sløyfe fornavn eller etternavn dersom det foreligger særlige grunner.
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei ikke her .. Hvilken nettleser bruker du ?

Jeg har Firefox og masse add's on.Men ikke noe feil der

funker ikke på safari verken på macen eller iphonen og heller ikke i firefox. etter innlogging står det at det har oppstått en teknisk feil. har vært sånn siden igår :(

Skrevet

jøss så rart.Jeg logget meg akkurat inn (bank.ID) uten problemer

AnonymBruker
Skrevet

har hatt mye problemer med navnet mitt og jeg vil endre det. det jeg lurer på er hvordan gjør jeg det elektronisk? prøvde å få på alltin (??) men den siden her tekniske problemer og masse tull .. hva gjør jeg?

Det sto sånn at det var tekniske problemer hos meg også, men det er går bra for det :)

Jeg bare lurer på om noen vet hvor mange ganger man kan endre navnet sitt?

Anonymous poster hash: 33268...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Det sto sånn at det var tekniske problemer hos meg også, men det er går bra for det :)

Du kan endre så mange ganger du ønsker, så lenge du forholder deg til reglene om tid mellom bytter med de unntakene som finnes. Sitert litt lenger opp i tråden :)

Anonymous poster hash: 96f0a...488

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du det til selvom det var tekniske problemer? :)

AnonymBruker
Skrevet

funker ikke på safari verken på macen eller iphonen og heller ikke i firefox. etter innlogging står det at det har oppstått en teknisk feil. har vært sånn siden igår :(

Haster det virkelig så veldig? Hva heter du? Du får gå på folkeregisteret og gjøre det manuelt.

Anonymous poster hash: 6c30a...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Haster det virkelig så veldig? Hva heter du? Du får gå på folkeregisteret og gjøre det manuelt.

Anonymous poster hash: 6c30a...0ac

Ja, vil ha det endret før skolestart. Er den eneste med det navnet, så oppgir det ikke her, i fare for å bli gjenkjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...