Gå til innhold

Svart dagmamma,- lønn i påske og andre helligdager??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Vi har dagmamma til minstemann, og betaler henne svart. (Etter hennes ønske, ikke vårt)

Vi har en avtale med henne om at dersom småen er syk får hun lønn, dersom hun er syk betaler vi ikke. Dette er vel helt vanlig.

Det jeg lurer på er hva er vanlig praksis i påske, kristi himmelfartsdag, 17. mai, jul? Altså alle helligdagene.

Trekker vi henne i lønn eller betaler vi full lønn alle andre mnd. enn sommerferien?

Det hører vel med her at vi er veldig førnøyd med henne, og minsten elsker henne :-)

Dette er ikke noe stort problem, jeg skal spørre henne hvordan hun pleier å gjøre det. Lurte bare på hvilke avtaler andre har?

Gurken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte fast pris hver måned utenom juli...

Noe annet er det hvis dere har avtale om pris pr. dag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Foreldrene blir ikke trekt da det er helligdager. Du har jo full lønn.

Vanlig å betale hel mnd. Selfølgelig skal man ikke miste inntekt om barnet er sykt. Ville være en dårlig måte å planlegge sin økonomi.

Om dagmamma er syk så ruller lønnen. Om foreldrene nå være hjemme å ha barnewt selv så har de et vist antall i året og de har betalt.

Når du går med selv på svart dagmamma må du ta høyde for det.

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

Kommer vel helt an på hva slags avtale dere har? Moren min jobber som svart dagmamma, og har gjort det i mange år. Hun tar utgangspunkt i et år med timelønn, trekker fra 'røde dager' og deler så på 11 måneder så hun får en 'hel' månedslønn. Denne er lik hver måned, utenom juli (ikke betaling), avtalt ferie utover dette (ekstra dager i påsken, høstferie e.l.)eller ved sykdom utover tre dager (gjelder både dagmamma og dagbarn).

Dette gjør det i alle fall ganske oversiktelig for både foreldre og dagmamma!

Skrevet

Vår dagmamma får det samme hver måned - kontantstøtten - uansett. Vi betaler fullt selv om Lille Frø ikke er der mer enn fra 14 - 1630 ene uken og fra 8-15 andre uken, til gjengjeld har vi en dagmamma som forstår det om vi skulle bli en halvtime forsinket pga uforutsette hendleser eller om hun må "trå til " litt ekstra en dag. Synes det er en veldig god ordning, og håper det viser at vi setter pris på henne!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar.

Ser at de fleste har en slik ordning som jeg hadde tenkt.

Vår dagmamma er og fleksibel hvis noe uforutsett skulle oppstå.

Leser så mye rart om dagmammaer, så jeg priser meg lykkelig for å ha funnet en som er både flink og kjekk.

Jeg synes det er viktig å vise at vi setter pris på henne, så til påske kjøpte småen en blomst til henne og øvde seg på å si god påske. Da ble hun veldig glad. Han er jo søt da. Det ble mer "do påste", men hun skjønte hva han mente.

Gurken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...